Studiu: 60% din romani au cumparat in 2010 produse comercializate sub marca proprie a unui magazin

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu: 60% din romani au cumparat in 2010 produse comercializate sub marca proprie a unui magazin Studiu: 60% din romani au cumparat in 2010 produse comercializate sub marca proprie a unui magazin
de Manager.ro la 03 Mai. 2011
Urmareste-ne pe Google News
studiumarcimarci proprii magazinecriza financiaramednet marketing research center

Mai mult de jumatate (60,5%) din romanii cu varste curpinse intre 18 si 70 de ani au cumparat anul trecut produse comercializate sub marca proprie a unui magazin, reiese dintr-un studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center.

Aproape jumatate (47%) dintre respondentii care au cumparat produse marca privata considera ca raportul calitate-pret al acestora este similar cu cel oferit de marcile renumite, aproape 16% considerandu-l chiar mai bun. Doar 27,8% dintre cei care nu au consumat astfel de produse considera raportul calitate-pret ca fiind la fel cu cel al marcilor renumite.

Se observa ca in general persoanele tinere cumpara produse marca privata. Astfel, 76,7% din cei intervievati cu varste cuprinse intre 26 si 35 de ani au facut o astfel de achizitie anul trecut.  

Pretul se dovedeste a fi important si foarte important pentru 61.6% dintre respondenti in momentul luarii deciziei de achizitie a produselor marca proprie. Cei care au afirmat acest lucru sunt respondentii cu un venit mai mic de 700 lei de persoana si care se declara afectati in mare si foarte mare masura de criza financiara. Circa 17% dintre cei care achizitioneaza produse marca proprie au venituri mai mari de 2.000 de lei pe luna si nu se considera afectati de criza.

"Asadar, marcile proprii se adreseaza nu numai cumparatorilor cu venituri mici, ci si celor cu venituri medii si mari. Acest lucru este ilustrat si de faptul ca multi retaileri si-au diversificat in ultima vreme portofoliul de marci proprii prin lansarea pe piata a unor marci proprii premium, bio, high-quality care tintesc un alt target decat marcile proprii care aduc cel mai mic pret de pe raft", se arata in studiul MEDNET Marketing Research Center.

Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 800 de persoane, din Bucuresti si orasele cu peste 100.000 de locuitori, in perioada 02 - 11 februarie 2011.

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x