Una dintre intrebarile-cheie pe care trebuie sa ti le pui cat mai des este „clientii au incredere in compania mea?”
Nu vorbim aici despre sloganuri catchy in care promiti cele mai bune solutii, cele mai bune servicii sau cea mai buna experienta pentru potentialii clienti. Advertisingul are propriile lui reguli, iar societatea noastra e bombardata zilnic cu mii de astfel de promisiuni.
Mai importante sunt cele care vorbesc despre misiunea asumata de compania ta si despre ceea ce vrei sa faci tu pentru o lume mai buna. Daca ti se pare ca este un scop prea mare pentru tine si pentru angajatii tai, uite de unde trebuie sa pleci:
Toate companiile si brandurile, de la mic la mare, sustin notiunea de etica in mediul de afaceri. Asta inseamna ca toti cei implicati urmeaza niste valori comune cu ale societatii in care traiesc. Printre ele se numara sinceritatea, demnitatea, diversitatea, drepturile individului.
Fiind vorba despre valori pe care intreaga societate le considera esentiale, nu-ti va fi usor sa iti incalci promisiunea fara repercusiuni. Nu este suficient sa vorbesti despre ele: trebuie sa si dovedesti ca le aplici.
Adopta un cod de conduita in compania ta. Impune-l. Inceputul ar putea fi mai greu, dar, in timp, angajatii tai il vor lua in serios.
Inscrie-te intr-o organizatie profesionala. Acestea au, de obicei, propriile reguli de etica si te vor ajuta sa le respecti, la randul tau.
Companiile de viitor sunt cele care gasesc solutii noi la problemele mai vechi ale lumii, spune Rosabeth M. Kanter, profesor la Harvard Business School. Si reusesc sa atraga tot mai multi investitori si clienti tocmai pentru ca onoreaza o promisiune facuta societatii.
Exista si un nume pentru aceste companii: sunt „world positive”. Abordarea pozitiva asupra lumii nu e demult in limbajul de afaceri, dar are tot mai multi adepti. Se refera la acele companii care obtin profit si au, in acelasi timp, un impact social pozitiv.
Un exemplu: dispozitivul IQOS este o alternativa la tigarile clasice, alternativa care ofera si o solutie la fumatul pasiv. Pentru ca nu arde tutunul, nu elimina fum, asa ca isi indeplineste promisiunea: nu are un impact negativ asupra aerului dintr-o incapere.
Nu exista o promisiune mai des intalnita si mai putin respectata decat cea referitoare la protejarea mediului. Multe companii sustin ca responsabilitatea fata de mediu este o prioritate, insa nu toate reusesc sa faca asta. In conditiile in care este, poate una dintre cele mai usor de tinut promisiuni.
Cineva ar putea spune ca nu e suficient sa schimbi becurile cu unele ecologice sau sa reciclezi hartia consumata de imprimanta. Nu e suficient, dar este un inceput bun. Uite ce poti face mai departe:
Alege furnizori care iti pot oferi bunuri produse intr-un mod eco-friendly, durabile si care nu necesita ambalare. Nu in exces, cel putin.
Muta-ti resursele online. Cateva servere pot consuma o cantitate uriasa de energie electrica. Unele companii ofera, insa, hosting online, alimentat cu energie verde. Uite o lista cu cele mai eco-friendly 10 companii mondiale de hosting.
O promisiune incalcata inseamna incredere pierduta, iar lipsa increderii duce invariabil la clienti care vor alege alte servicii. Tine cont si de asta la urmatorul bilant al companiei.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ministerul Muncii - evolutia tehnologica nu va duce la pierderea de locuri de munca
MODIFICARI legislative recente, cu implicatii asupra incetarii CIM - Stiti sa le aplicati corect?
Remuneratia minima pentru zilieri in 2024. Mod de CALCUL si durata
ANAF vrea sa extinda lista bunurilor cu risc fiscal ridicat: iata noile categorii de produse!
Venituri din inchirierea de bunuri mobile si imobile: GHID ANAF pentru persoanele fizice
Te-ar putea interesa si
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat