Una dintre intrebarile-cheie pe care trebuie sa ti le pui cat mai des este „clientii au incredere in compania mea?”
Nu vorbim aici despre sloganuri catchy in care promiti cele mai bune solutii, cele mai bune servicii sau cea mai buna experienta pentru potentialii clienti. Advertisingul are propriile lui reguli, iar societatea noastra e bombardata zilnic cu mii de astfel de promisiuni.
Mai importante sunt cele care vorbesc despre misiunea asumata de compania ta si despre ceea ce vrei sa faci tu pentru o lume mai buna. Daca ti se pare ca este un scop prea mare pentru tine si pentru angajatii tai, uite de unde trebuie sa pleci:
Toate companiile si brandurile, de la mic la mare, sustin notiunea de etica in mediul de afaceri. Asta inseamna ca toti cei implicati urmeaza niste valori comune cu ale societatii in care traiesc. Printre ele se numara sinceritatea, demnitatea, diversitatea, drepturile individului.
Fiind vorba despre valori pe care intreaga societate le considera esentiale, nu-ti va fi usor sa iti incalci promisiunea fara repercusiuni. Nu este suficient sa vorbesti despre ele: trebuie sa si dovedesti ca le aplici.
Adopta un cod de conduita in compania ta. Impune-l. Inceputul ar putea fi mai greu, dar, in timp, angajatii tai il vor lua in serios.
Inscrie-te intr-o organizatie profesionala. Acestea au, de obicei, propriile reguli de etica si te vor ajuta sa le respecti, la randul tau.
Companiile de viitor sunt cele care gasesc solutii noi la problemele mai vechi ale lumii, spune Rosabeth M. Kanter, profesor la Harvard Business School. Si reusesc sa atraga tot mai multi investitori si clienti tocmai pentru ca onoreaza o promisiune facuta societatii.
Exista si un nume pentru aceste companii: sunt „world positive”. Abordarea pozitiva asupra lumii nu e demult in limbajul de afaceri, dar are tot mai multi adepti. Se refera la acele companii care obtin profit si au, in acelasi timp, un impact social pozitiv.
Un exemplu: dispozitivul IQOS este o alternativa la tigarile clasice, alternativa care ofera si o solutie la fumatul pasiv. Pentru ca nu arde tutunul, nu elimina fum, asa ca isi indeplineste promisiunea: nu are un impact negativ asupra aerului dintr-o incapere.
Nu exista o promisiune mai des intalnita si mai putin respectata decat cea referitoare la protejarea mediului. Multe companii sustin ca responsabilitatea fata de mediu este o prioritate, insa nu toate reusesc sa faca asta. In conditiile in care este, poate una dintre cele mai usor de tinut promisiuni.
Cineva ar putea spune ca nu e suficient sa schimbi becurile cu unele ecologice sau sa reciclezi hartia consumata de imprimanta. Nu e suficient, dar este un inceput bun. Uite ce poti face mai departe:
Alege furnizori care iti pot oferi bunuri produse intr-un mod eco-friendly, durabile si care nu necesita ambalare. Nu in exces, cel putin.
Muta-ti resursele online. Cateva servere pot consuma o cantitate uriasa de energie electrica. Unele companii ofera, insa, hosting online, alimentat cu energie verde. Uite o lista cu cele mai eco-friendly 10 companii mondiale de hosting.
O promisiune incalcata inseamna incredere pierduta, iar lipsa increderii duce invariabil la clienti care vor alege alte servicii. Tine cont si de asta la urmatorul bilant al companiei.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea