4 aspecte mai putin cunoscute care influenteaza moralul angajatilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
4 aspecte mai putin cunoscute care influenteaza moralul angajatilor
4 aspecte mai putin cunoscute care influenteaza moralul angajatilor
de Redactia Manager la 12 Nov. 2018
Urmareste-ne pe Google News
antreprenoriliviu tudor

Moralul angajatilor depinde de emotiile, atitudinile si a satisfactia lor din timpul programului de munca. Acesta este corelat direct cu eficienta si productivitatea angajatilor. Un angajat fericit si optimist la serviciu este considerat a avea un moral crescut, iar atunci cand un angajat numara fiecare minut pana la finalul programului, inseamna ca are un moral scazut.

Ca si in cazul motivatiei, un angajator nu poate imbunatati moralul angajatilor sai. Insa, datorita pozitiei tale in firma, poti controla componente ale mediului in care angajatii lucreaza in fiecare zi. Astfel, ca angajator, contribui extrem de mult la moralul personalului tau. O parte a mediului de lucru influenteaza atat eficienta angajatilor, cat modul de interactionare al acestora.


 

Pentru a imbunatati moralul angajatilor, poti implementa numeroase tehnici, mai mult sau mai putin traditionale. Cea mai comuna metoda de a creste moralul este de a face angajatii sa simta ca munca lor este mai mult decat un simplu job. Astfel, ei vor fi mult mai motivati la locul de munca, simtind ca fac ceva important. De asemenea, comunicarea este extrem de importanta. Atat comunicarea orizontala, cat si cea verticala sunt extrem de importante. Este important ca angajatii sa poata colabora cat mai bine intre ei si sa se simta liberi sa comunice cu superiorii lor.


 

Pentru a atinge aceste doua obiective, managerii pot face multe, printre care: impartasirea povestilor de angajare, activitatile de team-building sau comportamentul respectuos si incurajator. Nu toate tehnicile de imbunatatire a moralului sunt insa atat de clasice, ba chiar unele implica activitati sau elemente mai iesite din comun. Uite patru elemente mai putin cunoscute care pot imbunatati moralul angajatilor tai:


 

1. Facilitatile deosebite la locul de munca


 

O modalitate deosebita este aceea de a oferi facilitati speciale in cadrul spatiului de munca. Aceasta este de cele mai multe ori implementata de companii mari, cu mult spatiu, insa poate fi implementata si in cele mai mici. Asa cum explica Liviu Tudor, presedintele Genesis Property, „chiriasii nu se mai multumesc sa aiba in apropierea biroului acces la cafenea, sala de sport si restaurant.. Uneori, aceste servicii sunt asteptate in cladirea biroului, pentru ca angajatii sa isi poate desfasura activitatile fara a petrece mult timp pe drum.


 

2. Distractia la locul de munca


 

Locul de munca poate induce stres doar prin asocierea cu anumite proiecte dificile sau zile pline. De aceea, este benefic pentru angajatii tai sa-l priveasca intr-un mod diferit. Precum recomanda Entrepreneur, e bine sa planifici activitati distractive pentru cei din birou si premii simbolice pentru a stimula spiritul competitiv. Sunt extrem de multe modalitati prin care poti implementa aceasta metoda, in functie de echipa cu care lucrezi. Poti dedica o zi pe luna pentru activitati, precum o zi de jocuri, sau le poti include in programul de zi cu zi, ca in cazul instalarii unei mese de ping pong.


 

3. Motivatiile materiale


 

Salariul poate motiva oamenii, insa nu poate ridica moralul. Xactly recomanda introducerea de recompense materiale pentru a-ti stimula angajatii. Prin recompensa materiala ii poti oferi angajatului o experienta sau un cadou care sa il entuziasmeze. Poti recompensa angajatul lunii, persoana cu cele mai multe sarcini indeplinite sau pe cel care a terminat de curand un proiect dificil. Este recomandat ca premiile sa fie personalizate, pentru ca angajatul sa se simta special. Poti opta pentru bilete la un concert, o cina in oras, un expresor sau o vizita la spa.


 

4. Zile tematice in calendar


 

De obicei, locul de munca este un spatiu destul de formal, de aceea poate fi benefic ca din cand in cand sa le oferi angajatilor oportunitatea de a se exprima in mod diferit. Zilele tematice pot fi o modalitate ideala de a aduce putin entuziasm printre angajati si de a alunga monotonia. Programarea zilelor tematice depinde extrem de mult de personalitatea si interesele comune ale colectivului. Alegerea catorva zile pe an, precum Halloween, in care angajatii se pot costuma, pot decora locul de munca si se pot bucura de gustari sau activitati tematice poate fi o idee foarte buna.


Sursa foto: Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x