Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

5 greseli de care orice start-up ar trebui sa se fereasca


5 greseli de care orice start-up ar trebui sa se fereasca
de la 28 Nov. 2018
5 greseli de care orice start-up ar trebui sa se fereasca
Tags: verificare firmestart-uppfa

Startul in afaceri este mereu riscant, iar treaba ta, ca manager, e sa elimini sau sa diminuezi riscurile care pot pune in pericol activitatea firmei tale. Un start-up poate pica in multe capcane atunci cand este la inceput de drum. Lipsa de experienta, lipsa de incredere din partea clientilor, posibilitatile reduse de a angaja oameni cu adevarat performanti si imposibilitatea de a-ti asuma un volum mare de munca, din cauza resursei umane limitate, toate aceste pot fi piedici in incercarea de a dezvolta o afacere.


Atata timp insa cat vei reusi sa eviti unele greseli mari si vei avea rabdare si echilibru in asumarea riscurilor financiare, ai sanse sa-ti tii business-ul in picioare.


5 greseli de care orice start-up ar trebui sa se fereasca:


1. Alegerea angajatilor


Una dintre marile greseli pe care le poti face ca manager atunci cand iti deschizi propria afacere este sa iti angajezi prietenii in firma. În primul rand, iti va fi dificil sa pastrezi acelasi raport fata de ei pe care l-ai avea fata de un angajat obisnuit, din pricina trecutului pe care il impartiti, iar o relatie mai apropiata fata de unii angajati ar putea da nastere unor probleme interne cu alte persoane din firma. Selectia trebuie facuta avand doua criterii importante in prim plan: experienta si competenta. O solutie in relatia cu prietenii care lucreaza in acelasi domeniu ar putea fi contractarea lor pe firma, Drepturi de Autor sau PFA contra unor servicii punctuale.


2. Selectia clientilor


Cand esti la inceput de drum vei simti ca orice client este bun, insa nu trebuie sa pici in capcana de a spune „da” fiecarei ocazii pe care o intalnesti. Înainte de a accepta sa lucrezi cu un anume client, este indicat sa afli cum sta la capitolul seriozitate. Un serviciu de verificari firme te poate ajuta sa identifici potentiale firme rau-platnice, care ti-ar putea ingreuna activitatea. Ultimul lucru de care ai nevoie este sa accepti un contract in detrimentul unui client serios, sa-l respecti pana la capat si sa descoperi ca nu esti platit la timp sau chiar deloc. Asta iti va pune tie afacerea in pericol, pentru ca mai departe ai furnizori de platit si salarii de dat.


3. Îndatorarea prea mare


Un business inseamna riscuri. Ca sa poti porni la drum vei avea nevoie de capital investit, iar acesta poate proveni din fonduri proprii sau din credite. Un sfat important de urmat ar fi sa nu te imprumuti mai mult decat stii ca poti acoperi dintr-o activitate minima a firmei tale. Într-un scenariu ideal, creditul nu ar trebui sa faca parte din aceasta imagine, insa acest lucru este foarte greu. Daca alegi sa te indatorezi, fa-o in asa fel incat sa nu iti pui in pericol toate bunurile.


4. Un volum de munca greu de acoperit


Care iti este limita? Primul an de business poate fi si cel mai agitat. Nu ai multi angajati, nu ai un sistem de lucru optimizat, sunt multe detalii cu care trebuie sa te pui mereu la punct, iar clientii pe care i-ai luat cer servicii de calitate si la timp. Daca volumul de munca asumat este prea mare pentru ceea ce poti face si duce atat personal, dar si la nivel de firma, atunci termenele limita ar putea fi nerespectate, iar calitatea va scadea. Riscul cel mare este sa iti pierzi clientii pe viitor si sa capeti si o reputatie negativa.


5. Lipsa externalizarii din firma


Nu totul trebuie facut in firma. Poti externaliza serviciile de IT si curatenie, poti folosi masini pe firma luate in leasing, iar unele functii le poti acoperi prin specialisti contractati din exterior. Pana nu vei avea o activitate cursiva, cu clienti dedicati si contracte in derulare pe termen lung, invata sa lucrezi cu oameni dedicati unui proiect, care nu trebuie sa fie neaparat angajati. Astfel, nu trebuie sa platesti lunar salarii si vei putea reduce semnificativ din costuri.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright: Jack Frog



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016