Cu cat cunosti mai bine motivele pentru care productivitatea poate scadea, cu atat mai usor poti sa limitezi astfel de situatii, sau chiar sa le previi. Iata 5 aspecte care pot avea un impact negativ asupra productivitatii si cum sa le eviti:
1. Calitatea proasta a aerului
Un studiu din 2017 publicat de Stanford a aratat ca productivitatea la birou scade atunci cand aerul este poluat, chiar si in cazul unor cantitati mici de poluanti. Alte studii arata ca memoria, concentrarea si starea de spirit a angajatilor care lucreaza in birouri sunt afectate de poluarea aerului. Calitatea aerului din exterior nu poate fi controlata, insa, din fericire, managerii pot lua masuri in cladiri. Utilizarea unui aparat precum acesta este benefica atat pentru sanatatea angajatilor, cat si pentru productivitatea companiei.
2. Lipsa activitatii fizice
Un studiu realizat la Universitatea din Washington in 2016 indica o legatura clara intre un stil de viata activ si productivitatea de la locul de munca. Potrivit acestuia, persoanele care nu fac suficiente exercitii fizice pierd, in medie, o ora si jumatate pe saptamana, spre deosebire de persoanele active. Intr-o companie cu multi angajati, acest lucru are drept consecinta risipirea multor resurse umane si financiare. Exista mai multe explicatii pentru rezultatele acestui studiu. Pe de o parte, sedentarismul este asociat cu multe boli, asa ca persoanele sedentare isi pot lua mai multe zile de concediu medical. Pe de alta parte, activitatea fizica regulata te poate ajuta sa gandesti mai clar si sa ai mai multa energie. Ca sa incurajeze un stil de viata activ, companiile pot oferi angajatilor abonamente de sport, cu reducere sau gratuit.
3. Lipsa viziunii de ansamblu
Aceasta problema apare in special in companiile cu multi angajati, in care fiecare post este foarte specializat, iar procesele sunt fragmentate. Uneori, angajatii pot avea dificultati in perceperea imaginii de ansamblu si se simt deconectati de la obiectivele companiei. Lipsa de intelegere a propriului rol intr-un sistem mai mare are un impact negativ asupra productivitatii, conform Insperity. Ca sa eviti aceasta situatie, trebuie sa te asiguri ca fiecare persoana din companie cunoaste modul in care contribuie munca sa la succesul organizatiei. De asemenea, poate fi util sa folosesti indicatori de performanta pentru fiecare post.
4. Temperaturi nepotrivite
Bineinteles ca nu ne putem concentra la temperaturi extreme, insa chiar si schimbari subtile de temperatura pot duce la o schimbare in nivelul productivitatii. Potrivit unor studii citate de Forbes, oamenii au tendinta sa se simta mai tristi si mai singuri atunci cand le este frig. In acelasi timp, caldura ii poate face pe angajati sa se simta fara energie. De aceea, e important sa gasesti temperatura potrivita. Nu exista consens pe o anumita temperatura, pentru ca cea potrivita depinde si de arhitectura sau vreme - spre exemplu, cat de multa lumina intra pe ferestre.
5. Tehnologii depasite
Atunci cand productivitatea nu este la un nivel multumitor, unul dintre motivele posibile poate fi tehnologia. In timp, aparatele pot functiona mai lent, iar angajatii pot pierde timp. Un calculator care se blocheaza incetineste angajatii. Chiar daca lucreaza la fel de mult, acestia pot avea rezultate mai slabe. Insa acelasi lucru se aplica si in cazul programelor: constant apar solutii software eficiente, care au ca rezultat cresterea competitivitatii intre companii. Un angajat care foloseste un program vechi de 10 ani ca sa isi faca munca are putine sanse sa fie la fel de productiv ca unul cu un program adaptat la nevoile din prezent. De aceea, e bine sa analizezi periodic ce posibilitati noi exista, atat pentru aparate si dispozitive, cat si pentru softuri.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
ANAF-ul ia la bani marunti samsarii de masini. Ce au gasit inspectorii in cazul unui barbat care s-a apucat de meserie in 2021?
Batranete fara odihna: peste jumatate dintre pensionarii romani muncesc din lipsa banilor!
Ce este piata de capital si de ce se prabuseste daca o tara nu mai e prietenoasa cu investitorii? Cum te afecteaza, ca om de rand?
Partenerii nostri
Dotarea locurilor de munca cu truse MEDICALE de prim ajutor - ce trebuie sa contina?
BNS: Codul Muncii nu s-a modificat, iar erorile nu au fost corectate!
STUDIU: Romanii nu doresc sa lucreze dupa pensionare, doar 1,7% dintre pensionari muncesc
Cadouri de Craciun pentru angajati: Aspecte esentiale despre regimul acordarii lor
O noua editie TEZAUR, cu dobanzi anuale de pana la 7.60%, debuteaza pe 9 decembrie 2024
Reguli noi la inregistrarea contractului de inchiriere la ANAF, de la 1 ianuarie 2025
Alegerile prezidentiale 2024 au fost ANULATE de Curtea Constitutionala
Te-ar putea interesa si