5 reguli de pe care orice antreprenor ar trebui sa le respecte atunci cand isi construieste un brand

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 reguli de pe care orice antreprenor ar trebui sa le respecte atunci cand isi construieste un brand
5 reguli de pe care orice antreprenor ar trebui sa le respecte atunci cand isi construieste un brand
de Redactia Manager la 27 Iun. 2018
Urmareste-ne pe Google News
brandreguli pentru antreprenoricum iti construiesti un brand

Brandul este inima oricarei afaceri, motiv pentru care e cel mai important aspect de care trebuie sa ai o grija permanenta, indiferent de stadiul in care se afla businessul tau. Un brand pozitiv, puternic si vazut bine in piata poate atrage clienti, parteneri si va fi considerat de incredere. In caz contrar, un brand care nu isi respecta angajamentele va avea de suferit.

5 reguli de pe care orice antreprenor ar trebui sa le respecte atunci cand isi construieste un brand:


1. Da-i o poveste brandului tau

Este important sa descoperi si sa intelegi unde consumatorii tai rezoneaza cu produsul tau. O poveste care iti intareste brandul este absolut necesara, astfel de tehnici de rebranding fiind extrem de comune in zona marilor economiii ale lumii. Subway, spre exemplu, a avut un succes teribil in anul 1998, dupa ce consumatorii au descoperit povestea lui Jared Fogle, un tanar care a sustinut ca a reusit sa slabeasca extrem de mult mancand de la celebrul lant de restaurante de tip fast-food. Incasarile companiei au crescut, datorita acestei povesti, de la 3 la 11 miliarde de dolari, Jared fiind numit ulterior purtator de cuvant al brandului.


2. Mergi catre o piata mai larga

Extinderea publicului tinta poate fi o solutie excelenta, daca studiile arata ca exista potential acolo. Asa s-a intamplat in 2010 cu Old Spice, care a descoperit ca 60% dintre produsele pentru barbati erau achizitionate de catre femei, care le faceau cadou mai departe. Astfel, acestia si-au construit campania cu mesaje pentru femei, ceea ce a adus o crestere cu 300% a traficului pe site-ul ofical si cu 200% a vanzarilor. In Romania, Cezar Rapotan, proprietarul Arabesque, a investit 10 milioane de euro pentru a construi brandul MatHaus, reusind astfel sa se extinda si mai mult in zona de retail.

 

3. Da-i amploare brandului

Brandul nu este doar despre vanzarea unor produse sau servicii, ci despre capacitatea de a schimba comunitati, vieti, de a gasi rezolvari problemelor care preocupa o buna parte a societatii si de a deveni un partener pentru consumator. Astfel, fiecare antreprenor trebuie sa stie cum sa-i ofere brandului amploarea de care are nevoie sa devina relevant pe piata. O misiune publica poate fi solutia perfecta, care sa raspunda nevoilor imediate ale consumatorilor. In acest fel, ei nu vor vedea in brandul tau doar interesul de a scoate profit, ci dorinta de a deveni un partener activ si implicat in viata lor.


4. Nu alerga doar dupa profit imediat

Un brand bun va atrage profit, dar daca brandul este construit avand acest aspect ca unica tinta, atunci consumatorii s-ar putea sa-l evite. Un exemplu in acest sens a fost Netflix, in 2011, care a decis sa se transforme in doua companii, urmand ca preturile pentru consumatori sa creasca cu aproximativ 60 de procente. Aceasta decizie a fost abandonata rapid, insa numai dupa ce 800.000 de abonati au renuntat la serviciile acestui canal de video streaming.

 

5. Fii autentic

Brandul tau trebuie sa aiba propriul stil de a comunica, de a pune problema si de a se comporta pe piata. Prin autenticitate, businessul va capata rapid indentitate in fata consumatorilor, care vor reactiona rapid atunci cand brandul tau va avea ceva de spus.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright: Branislav Nenin



Ultimele NOUTATI

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E posibila reducerea salariului  unui angajat fara acordul acestuia?
Companii

E posibila reducerea salariului unui angajat fara acordul acestuia?

today01 Iul. 2025
Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?
Casa si gradina

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?

today01 Iul. 2025
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate

today01 Iul. 2025
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x