5 reguli de pe care orice antreprenor ar trebui sa le respecte atunci cand isi construieste un brand:
1. Da-i o poveste brandului tau
Este important sa descoperi si sa intelegi unde consumatorii tai rezoneaza cu produsul tau. O poveste care iti intareste brandul este absolut necesara, astfel de tehnici de rebranding fiind extrem de comune in zona marilor economiii ale lumii. Subway, spre exemplu, a avut un succes teribil in anul 1998, dupa ce consumatorii au descoperit povestea lui Jared Fogle, un tanar care a sustinut ca a reusit sa slabeasca extrem de mult mancand de la celebrul lant de restaurante de tip fast-food. Incasarile companiei au crescut, datorita acestei povesti, de la 3 la 11 miliarde de dolari, Jared fiind numit ulterior purtator de cuvant al brandului.
2. Mergi catre o piata mai larga
Extinderea publicului tinta poate fi o solutie excelenta, daca studiile arata ca exista potential acolo. Asa s-a intamplat in 2010 cu Old Spice, care a descoperit ca 60% dintre produsele pentru barbati erau achizitionate de catre femei, care le faceau cadou mai departe. Astfel, acestia si-au construit campania cu mesaje pentru femei, ceea ce a adus o crestere cu 300% a traficului pe site-ul ofical si cu 200% a vanzarilor. In Romania, Cezar Rapotan, proprietarul Arabesque, a investit 10 milioane de euro pentru a construi brandul MatHaus, reusind astfel sa se extinda si mai mult in zona de retail.
3. Da-i amploare brandului
Brandul nu este doar despre vanzarea unor produse sau servicii, ci despre capacitatea de a schimba comunitati, vieti, de a gasi rezolvari problemelor care preocupa o buna parte a societatii si de a deveni un partener pentru consumator. Astfel, fiecare antreprenor trebuie sa stie cum sa-i ofere brandului amploarea de care are nevoie sa devina relevant pe piata. O misiune publica poate fi solutia perfecta, care sa raspunda nevoilor imediate ale consumatorilor. In acest fel, ei nu vor vedea in brandul tau doar interesul de a scoate profit, ci dorinta de a deveni un partener activ si implicat in viata lor.
4. Nu alerga doar dupa profit imediat
Un brand bun va atrage profit, dar daca brandul este construit avand acest aspect ca unica tinta, atunci consumatorii s-ar putea sa-l evite. Un exemplu in acest sens a fost Netflix, in 2011, care a decis sa se transforme in doua companii, urmand ca preturile pentru consumatori sa creasca cu aproximativ 60 de procente. Aceasta decizie a fost abandonata rapid, insa numai dupa ce 800.000 de abonati au renuntat la serviciile acestui canal de video streaming.
5. Fii autentic
Brandul tau trebuie sa aiba propriul stil de a comunica, de a pune problema si de a se comporta pe piata. Prin autenticitate, businessul va capata rapid indentitate in fata consumatorilor, care vor reactiona rapid atunci cand brandul tau va avea ceva de spus.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: Branislav Nenin
Ultimele NOUTATI
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online
Investitorii PEPE isi redirectioneaza fondurile catre aceasta prevanzare noua (P)
Avem peste 1,2 milioane de bugetari in toata Romania: unde lucreaza cei mai multi angajati la stat
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Peste 50.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM, in primele 3 luni din 2024
OFICIAL! Ce noutati au aparut in legislatia muncii si cum trebuie gestionate de managerii HR
VENITURI incluse in adeverinta pentru pensie, conform Legii nr. 360/2023
Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz
Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor
Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului