Daca te-ai intrebat cum ar fi sa participi la un astfel de eveniment din postura de expozant, dar nu stii cum ai putea sa cresti sansele unui ROI pozitiv, iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa faci o impresie buna si sa scoti in evidenta atuurile companiei si ale produselor tale:
Participarea la un targ de business este un pas bun inainte atunci cand ai in vedere promovarea companiei si a produselor tale, dar nu este singurul. Nu uita de prezenta pe retelele de social media. Odata ce ai decis ca vei participa la o expozitie de business si ai rezolvat cu taxele, e momentul sa anunti ca vei participa.
Posteaza anunturi sau mesaje pe Facebook, Twitter sau Instagram, daca este cazul, si foloseste intotdeauna hashtagul evenimentului la care vei participa. Ofera informatii utile celor care sunt interesati de domeniul in care activezi, cum ar fi cateva detalii despre oferta companiei tale, despre sperantele sau despre oamenii pe care vrei sa-i cunosti la targul de business.
O expozitie de business, mai ales daca este prima de acest gen la care participa compania ta, trebuie tratata cu seriozitate. Nu-i lasa pe angajati sa se ocupe singuri nici de amenajarea standului, nici de intampinarea potentialilor clienti odata ce evenimentul a inceput. Managerul trebuie sa fie de fata, sa ofere prestanta si greutate raspunsurilor, oricare ar fi intrebarile.
La capitolul prestanta, e indicat sa ai o atitudine potrivita, dar si o tinuta care sa inspire incredere. Poti sa te prezinti in blugi si tricou, dar un costum nu a facut niciodata rau. In plus, daca fumezi, inlocuieste tigarile clasice cu un dispozitiv IQOS: vei scapa de mirosul de tutun ars si nu vei mai fi nevoit sa faci drumuri la locul de fumat ori de cate ori apare cate un potential client. Trecerea nu este dificila, trebuie sa stii doar cum se incarca IQOS si cum se foloseste.
La un targ de profil, pe langa startup-uri, participa si companii consacrate din domeniu, care sunt sunt la primul eveniment de acest gen. Profita de timpul petrecut inainte de eveniment pentru amenajarea standului tau si cauta idei inovative si la ceilalti participanti. Vezi cum isi amenajeaza numele grele din industrie standul si nu le copia ideile; imbunatateste-le.
Scopul tau este sa-i convingi pe vizitatori sa-ti ofere cateva minute din timpul lor pentru a le prezenta aplicatia, gadgetul sau ideea ta, asa ca ia toate masurile posibile pentru a atrage atentia intr-un mod inteligent, fara sa agasezi vizual. Chiar si un banner vertical cu informatii despre produsul tau poate fi un element eficient.
In mod obisnuit, locatiile alese pentru targurile de business sau pentru expo-conferinte sunt spatii uriase vizitate de zeci de mii de oameni. In astfel de locuri, semnalul wifi poate deveni un lux, asa ca ia masuri din timp ca sa beneficiezi si tu, dar si vizitatorii care se opresc la standul tau, de o conexiune buna la internet. Poti folosi pentru asta un router sau un hotspot mobil.
Vei aveam nevoie de asta daca vei vrea sa demonstrezi cum functioneaza aplicatia ta sau daca vrei sa faci o prezentare a site-ului tau. Nu doar conexiunea ta e importanta: e bine sa ai cateva scaune sau fotolii, o masa, un filtru de cafea, un watercooler. Sunt lucruri marunte care pot avea un impact major asupra impresiei pe care o vei lasa in ochii potentialilor clienti.
Un monitor sau un TV amplasat la standul tau este una dintre cele mai bune solutii pe care le poti implementa pentru a atrage vizitatorii catre compania si catre produsele tale. Poti crea un video scurt, de unul-doua minute, in care sa faci o prezentare pe scurt a companiei tale sau a startup-ului. Poti exemplifica modul de functionare al aplicatiei sau al gadgetului pe care il comercializezi.
Sunt lucruri care atrag atentia, mai ales daca video-urile sunt simple, intuitive si scurte. Le poti lasa in loop chiar si cand te-ai decis sa mergi intr-o pauza de cateva minute la aer, dar nu uita sa lasi datele de contact ale tale sau ale companiei tale la final. Imaginile in miscare sunt un truc deja cunoscut in lumea marketingului, si, cu siguranta, nu e nimic gresit sa te folosesti de toate atuurile.
In concluzie, este nevoie de o abordare complexa a unui targ de business: prezenta pe social media, inspiratia, infrastructura si prezentarile multimedia pot sa atraga atentia vizitatorilor in numar mare, iar de aici incolo totul tine de calitatea ofertei tale si de profesionalismul si prestanta ta.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?