Acum se vede saracia din casele romanilor: cifrele care nu mai lasa loc de interpretare, o ducem greu

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Acum se vede saracia din casele romanilor: cifrele care nu mai lasa loc de interpretare, o ducem greu
Acum se vede saracia din casele romanilor: cifrele care nu mai lasa loc de interpretare, o ducem greu
de Magda Florea la 09 Mai. 2022
saracieputere de cumparare

Cei mai multi dintre romanii din marile orase au fost dispusi sa aloce intre 200 si 500 de lei anul acesta pentru cadourile de Pasti, aceeasi suma fiind prevazuta si pentru masa festiva de Pasti, arata cel mai recent studiu Future Consumer Index, realizat de EY Romania, la finalul lunii aprilie 2022 in randul consumatorilor romani din mediul urban, cu studii universitare si postuniversitare si venituri peste medie. Totodata, 2022 a fost un an in care nici biletele de avion, nici pachetele de vacanta nu au avut cautare. Din cate se pare, romanii sunt, asemeni respondentilor indexului global, ingrijorati de evolutia economica viitoare, astfel incat intr-o proportie covarsitoare declara ca intentioneaza sa economiseasca sume mai mari (68%) si sa investeasca in educatie (22%). 
 


Erodarea puterii de cumparare s-a vazut in sumele alocate pentru sarbatorile de Pasti de anul acesta. Astfel, desi 63% au declarat ca nu au asteaptat o campanie de reduceri si nici nu au economisit pentru a face cumparaturile pentru masa de Pasti , majoritatea respondentilor studiului EY Romania – 65%, au spus ca au alocat intre 200 si 500 de lei anul acesta. Un procent de 28,5% dintre ei au spus ca au fost dispusi sa cheltuiasca intre 500 si 1.000 de lei.

In acelasi timp, 8,7 % au aratat ca au prevazut cheltuieli de sub 200 de lei, acelasi procent indicand si ca au fost gata sa scoata din buzunar peste 1.000 de lei. Majoritatea au declarat ca au cheltuit cu 30% mai mult decat anul trecut. 
 
In ceea ce priveste cadourile oferite anul acesta de Pasti, 44% dintre respondenti au aratat ca ele s-au situat intre 200 si 500 de lei, 21,5 % intre 500 si 1.000 de lei, 19,3 % sub 200 de lei si doar 15 % au spus ca au trecut de 1.000 de lei. Totodata, cei care au completat raspunsurile pentru studiul Future Consumer Index au aratat ca au resimtit in proportie de 37,3% o crestere a valorii cumparaturilor de anul acesta de cel putin 10-20%, in vreme ce 18% dintre respondenti au spus ca au vazut o crestere si de 30% si peste anul acesta. De asemenea, este de remarcat si ca un procent destul de important, 22%, a spus ca sumele cheltuite au fost comparabile cu cele de anul trecut. 
 
”De doi ani asteptam o revenire la normalitate. Tocmai cand parea ca suntem aproape, ne-am apropiat de o noua criza. Si, daca studiul global EY Future Consumer Index a aratat cum, intr-o perioada de crestere a inflatiei si de tulburari globale, oamenii din intreaga lume au regandit fundamental felul in care isi traiesc viata si s-au intrebat ce relatie isi doresc cu adevarat cu consumerismul si valorile acestuia, si studiul EY Romania ne arata schimbari mari in comportamentul consumatorului roman”, declara Georgiana Iancu, Partener, liderul sectorului de Retail si Produse de Consum, EY Romania. ”Am trecut destul de brusc, as zice, de la frenezia cumparaturilor si euforia sumelor mari alocate sarbatorilor de la finalul anului trecut – peste 1.500 de lei, la mai multa cumpatare in alocarile bugetare. Ba, mai mult, romanii incep sa urmeze trendul global si sa economiseasca, respectiv sa investeasca in educatie”, a mai spus Georgiana Iancu.
 
Studiul EY Romania arata ca, in contextul economiei actuale, cele mai importante criterii in functie de care se va lua decizia de cumparare sunt: calitatea – 65,6%, pretul – 37,3%, sustenabilitatea produselor – 20%, posibilitatea de livrare la domiciliu – 19,7%, provenienta - produsele traditionale in detrimentul unor produse de import – 18, 9%, proximitatea – 12,2%. Doar 10% dintre respondenti iau decizia de cumparare in functie de puterea brandului. 
 
Cand li s-a cerut sa evalueze impactul situatiei actuale - criza geopolitica, sanitara, economica, majorarea inflatiei -asupra situatiei personale, cei mai multi (68%) dintre respondenti au raspuns: ”Acum incerc sa economisesc mai multi bani decat in trecut”, 48,3 % ca au reusit sa-si atinga (unele sau toate) obiectivele financiare, deoarece au economisit in timpul pandemiei, in vreme ce 19% au declarat ca li se pare dificil sa plateasca pentru produse esentiale, cum ar fi alimente, ingrijire medicala si locuinta. 60% dintre cei care au completat chestionarul au declarat ca li s-au redus investitiile, 41% ca li s-au redus dividendele, iar 22% ca au suferit pierderi financiare. ”Incertitudinea privind gestionarea costurilor de trai in crestere a determinat 60% dintre respondentii globali sa-si doreasca sa economiseasca mai mult in viitor, iar jumatate dintre ei au anuntat ca deja adoptasera acest comportament. Faptul ca tendinta se regaseste si in cazul consumatorilor romani, dar si ca aproape o cincime dintre ei se confrunta cu greutati financiare nu arata decat o noua diminuare drastica a increderii consumatorilor, care impinge si mai departe in timp revenirea asteptata a consumului”, crede Georgiana Iancu.  
 
62% dintre respondenti sunt de parere ca va dura cel putin 1-2 ani pana cand situatia economica provocata de cresterile de preturi la energie si de conflictul geopolitic nu ne va mai influenta modul in care ne traim viata, in vreme ce 18% cred ca conflictul geopolitic si criza economica vor dura cel putin 4-12 luni. De remarcat procentul mare al celor care spun ca nu pot estima – 17,2%.

In urmatoarele luni, cei mai multi bani vor fi cheltuiti pe mancare

 
In ceea ce priveste tendintele pe urmatoarele sase luni, romanii estimeaza ca vor aloca cele mai mari sume de bani pentru produsele alimentare, pentru economii si investitii, dar si pentru educatie si experiente – relaxare, divertisment si sport. 
 
De asemenea, atunci cand vor lua decizia de cumparare, majoritatea respondentilor (intre 70-76%) declara ca vor tine cont de reputatia companiei, se vor ajuta de recenziile produselor, dar vor fi atenti si la grija companiei fata de angajati. Pe urmatoarele locuri in luarea deciziei se afla transparenta de care dau dovada companiile, dar si activitatile de sustinere a comunitatii - afirmatie valabila pentru 59,2% dintre respondenti. 
 
Romanii au asteptari mari de la companii: ”Comportamentul companiei este la fel de important ca produsele/ serviciile vandute” cred cei mai multi dintre consumatori, pe locurile urmatoare situandu-se responsabilitatea in influentarea unor schimbari pozitive in lume si grija fata de angajati care, potrivit respondentilor studiului EY, ar trebui sa vina inaintea profitului. 
 
Nu in ultimul rand, studiul EY Romania evidentiaza si preocuparile fata de mediu ale consumatorului roman. Astfel, cei mai multi s-au aratat ingrijorati fata de nivelul mare de deseuri cu care ne confruntam, dar si de gradul de poluare al apei si al aerului. Schimbarile climatice ingrijoreaza si ele un numar mare de respondenti, ca si respectarea drepturilor omului. Surprinzator, pe ultimul loc intre preocupari se afla inegalitatea bogatiei.  
 
Explicatiile ne-au fost oferite de EY Romania.
 
Te-ar putea interesa si: Speranta de viata a romanilor, in SCADERE: viata nu e doar grea, ci si FOARTE SCURTA
 
 
Senior Editor Manager.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Topul celor mai IEFTINE chirii in Bucuresti: unde te costa cel mai putin sa stai la bloc
Imobiliare

Topul celor mai IEFTINE chirii in Bucuresti: unde te costa cel mai putin sa stai la bloc

Cererea de pe piata imobiliara din tara noastra creste din nou de la o luna la alta, in luna aprilie reusind deja sa se apropie de valorile raportate la inceputul anului, inainte de declansarea...
today22 Mai. 2022
5 miliardari care au crescut in saracie. N-aveau bani de paine, iar astazi pot sa cumpere orase intregi
Ultimele stiri economice

5 miliardari care au crescut in saracie. N-aveau bani de paine, iar astazi pot sa cumpere orase intregi

Se spune ca nu e vina ta daca te nasti sarac, dar e vina ta daca ramai asa. Ei bine, aceasta zicala a fost urmata intocmai de cinci miliardari de astazi, care si-au depasit conditia si au reusit sa...
today22 Mai. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Impozitul progresiv si falsul sentiment de haiducie. De ce nu e o idee buna principiul Sa luam de la bogati si sa dam la saraci
Economie

Impozitul progresiv si falsul sentiment de haiducie. De ce nu e o idee buna principiul Sa luam de la bogati si sa dam la saraci

today21 Mai. 2022
ANAF, schimbare de viziune. Noul sef: Ne-am saturat sa vedem Antifrauda alergand dupa un vanzator de covrigi
Ultimele stiri economice

ANAF, schimbare de viziune. Noul sef: Ne-am saturat sa vedem Antifrauda alergand dupa un vanzator de covrigi

today21 Mai. 2022
Concediu 2022: ce trebuie sa verifici, inainte de a-ti lua un sejur printr-o agentie de turism
Travel

Concediu 2022: ce trebuie sa verifici, inainte de a-ti lua un sejur printr-o agentie de turism

today21 Mai. 2022
90.000 de lei amenda pentru aceasta cunoscuta agentie de turism: cum erau pacaliti romanii care voiau sa plece in vacante ieftine
Ultimele stiri economice

90.000 de lei amenda pentru aceasta cunoscuta agentie de turism: cum erau pacaliti romanii care voiau sa plece in vacante ieftine

today21 Mai. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x