Amazon lanseaza primul site online de cumparaturi in India
amazonalimenteindiaproduseamazonfreshretaileri
Retailerul online Amazon s-a lansat intr-o aventura indiana. Compania a intreprins primele demersuri pentru a "cuceri" piata din India in februarie 2012, cand a lansat Junglee.com, un site care permite clientilor sa compare preturile online, dar nu si sa cumpere bunuri.
Amazon va vinde initial in India doar carti, filme si seriale tv, dar doreste sa extinda oferta la telefoane mobile si camere foto/video, in cateva saptamani.
India are peste 50 milioane de utilizatori activi de internet; 40% dintre acestia fac shopping online. Vanzatorii isi trimit produsele catre depozitul Amazon din Mumbai. Cand o comanda este efectuata, Amazon impacheteaza si trimite produsul spre client.
"Viziunea noastra este de a deveni un canal de vanzari respectabil pentru retailerii de toate marimile din India", a declarat managerul Amazon in India, Amit Agarwal.
"O sa facem munca grea pentru vanzatori, astfel incat ei sa se concentreze asupra afacerii lor, sa-si promoveze produsele cum se cuvine".
Compania Amazon nu poate vinde propriile produse, deoarece autoritatile indiene interzic retailerilor multi-brand sa vanda direct catre consumatori prin intermediul internetului.
Retailerii multi-brand, precum companii, supermarketurile, ofera o gama variata de produse. Legile indiene s-au relaxat in ultimii ani, in privinta firmelor internationale.
Astfel, Walmart a reusit sa deschida un magazin in India si sa isi vand produsele direct catre clienti. Totusi, restrictiile inca se aplica in cazul unor bunuri vandute online si de aceea, Amazon este obligat sa devina un vanzator tert, in relatia cu clientii indieni.