Cladiri cu imunitate sporita, solutia propusa de un antreprenor roman pentru un business sustenabil

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cladiri cu imunitate sporita, solutia propusa de un antreprenor roman pentru un business sustenabil
Cladiri cu imunitate sporita, solutia propusa de un antreprenor roman pentru un business sustenabil
de Redactia Manager la 18 Mar. 2022
Urmareste-ne pe Google News
birou sustenabilsanatatea cladirilorimmune building standardtm

Dupa aproape doi ani de munca de la distanta, sistem implementat din cauza pandemiei de coronavirus, multi angajatori incep sa creeze planuri si strategii pentru a redeschide birourile si pentru a reveni la programul cu cinci zile obligatorii la birou.

Chiar daca starea de alerta nu a mai fost prelungita in Romania si multe dintre restrictii au fost ridicate, angajatii se confrunta cu sentimente contradictorii. In timp ce unii se bucura ca vor putea colabora din nou cu colegii, fata in fata, altii sunt ingrijorati pentru sanatatea lor si se gandesc la riscurile care apar odata cu intoarcerea la munca.


In acest context, Liviu Tudor, fondator si presedinte al companiei de investitii si dezvoltari imobiliare Genesis Property, a initiat IMMUNE Building StandardTM, o certificare pentru cladiri care contine 135 de masuri sanitare, de inginerie, arhitectura si operationale, menite sa imbunatateasca protectia sanitara a angajatilor in spatiile de birouri si nu numai. Asadar, cum ar trebui sa arate noile spatii dupa pandemie si la ce ar trebui sa fie atenti angajatorii?

Capitolul I – Sanatatea cladirilor

In momentul de fata, principalul motiv de ingrijorare al angajatilor care urmeaza sa revina fizic la birou este legat de siguranta sanitara, iar pentru a diminua aceasta teama, spatiile trebuie sa fie dotate cu echipamente de ultima generatie. Dezinfectarea UV-C, implementarea de tehnologii de autocuratare a suprafetelor si sisteme de monitorizare a calitatii aerului sunt cateva dintre aspectele care ar trebui sa se regaseasca in noul design al incaperilor. De asemenea, aparatele de purificare a aerului si a apei sunt necesare pentru a elimina cat mai multi microbi, virusi si alergeni. 


O varianta este implementarea masurilor recomandate de IMMUNE™, care au ca scop crearea unor spatii ce incurajeaza productivitatea, unde angajatii isi pot desfasura, in conditii de siguranta sporita, activitatile zilnice, atat in timpul pandemiei, cat si dupa aceasta.

Capitolul II – Sustenabilitatea birourilor

Clima se schimba de la an la an, iar efectele incalzirii globale sunt din ce in ce mai vizibile. Avand in vedere ca temperaturile sunt in crestere din cauza emisiilor de carbon, se preconizeaza ca anii ce vor urma vor fi mult mai amenintati de seceta si valuri de caldura. Potrivit mai multor studii, cladirile de birouri au un mare impact asupra poluarii si asta ca urmare a cantitatii de deseuri pe care le produc si a unui procent urias de plastic care nu este reciclat, aproximativ 90%. 


Asadar, un prim pas pentru a crea birouri sustenabile este eliminarea plasticului din vesela, urmat de crearea unui spatiu destinat reciclarii. Desigur, angajatorii pot implementa anumite programe de recompensa pentru cei care se adapteaza rapid acestei strategii. O mare atentie trebuie acordata si materialelor care sunt cumparate pentru birou si este necesar sa fie inlocuite cu articole sustenabile. 


In plus, managerii pot incerca sa implementeze o politica prin care, la final de program si in weekend, sa fie oprite echipamentele, pentru a scadea consumul de energie.

Capitolul III – Transformarea spatiilor

Birourile au nevoie de un upgrade, mai ales dupa pandemia de coronavirus, in care angajatii au experimentat munca din confortul si intimitatea casei. Asadar, incaperile trebuie gandite astfel incat sa ofere angajatului tot spatiul de care are nevoie, fie open space, meeting space, zona de relaxare sau zona speciala pentru proiectele in echipa. 


Proiectand biroul in functie de nevoile si starile angajatului, exista mai multe sanse ca acesta sa treaca rapid peste anxietatea provocata de necesitatea intoarcerii la birou.

Capitolul IV – Apropierea de natura

Plantele sunt capabile sa absoarba poluantii din aer, facandu-l mai curat si mai pur. Conform unor studii realizate, se estimeaza ca aerul din interior este de pana la zece ori mai poluat decat cel din exteriorul incaperii. Asadar, pe langa aspectele ce tin de decor, ele pot contribui la reducerea stresului, cresterea productivitatii si a starii de spirit si la eliminarea diferitelor emisii toxice de la diverse echipamente, precum laptop, covoare sintetice si telefoane mobile.


Revenirea la birou poate fi o adevarata provocare, atat pentru manageri, cat si pentru angajati, dar cu o buna gestionare a resurselor si a solutiilor inovatoare, pot fi inregistrate rapid rezultate bune. 


Sursa foto: Shutterstock

 

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x