Chiar daca starea de alerta nu a mai fost prelungita in Romania si multe dintre restrictii au fost ridicate, angajatii se confrunta cu sentimente contradictorii. In timp ce unii se bucura ca vor putea colabora din nou cu colegii, fata in fata, altii sunt ingrijorati pentru sanatatea lor si se gandesc la riscurile care apar odata cu intoarcerea la munca.
In acest context, Liviu Tudor, fondator si presedinte al companiei de investitii si dezvoltari imobiliare Genesis Property, a initiat IMMUNE Building StandardTM, o certificare pentru cladiri care contine 135 de masuri sanitare, de inginerie, arhitectura si operationale, menite sa imbunatateasca protectia sanitara a angajatilor in spatiile de birouri si nu numai. Asadar, cum ar trebui sa arate noile spatii dupa pandemie si la ce ar trebui sa fie atenti angajatorii?
In momentul de fata, principalul motiv de ingrijorare al angajatilor care urmeaza sa revina fizic la birou este legat de siguranta sanitara, iar pentru a diminua aceasta teama, spatiile trebuie sa fie dotate cu echipamente de ultima generatie. Dezinfectarea UV-C, implementarea de tehnologii de autocuratare a suprafetelor si sisteme de monitorizare a calitatii aerului sunt cateva dintre aspectele care ar trebui sa se regaseasca in noul design al incaperilor. De asemenea, aparatele de purificare a aerului si a apei sunt necesare pentru a elimina cat mai multi microbi, virusi si alergeni.
O varianta este implementarea masurilor recomandate de IMMUNE™, care au ca scop crearea unor spatii ce incurajeaza productivitatea, unde angajatii isi pot desfasura, in conditii de siguranta sporita, activitatile zilnice, atat in timpul pandemiei, cat si dupa aceasta.
Clima se schimba de la an la an, iar efectele incalzirii globale sunt din ce in ce mai vizibile. Avand in vedere ca temperaturile sunt in crestere din cauza emisiilor de carbon, se preconizeaza ca anii ce vor urma vor fi mult mai amenintati de seceta si valuri de caldura. Potrivit mai multor studii, cladirile de birouri au un mare impact asupra poluarii si asta ca urmare a cantitatii de deseuri pe care le produc si a unui procent urias de plastic care nu este reciclat, aproximativ 90%.
Asadar, un prim pas pentru a crea birouri sustenabile este eliminarea plasticului din vesela, urmat de crearea unui spatiu destinat reciclarii. Desigur, angajatorii pot implementa anumite programe de recompensa pentru cei care se adapteaza rapid acestei strategii. O mare atentie trebuie acordata si materialelor care sunt cumparate pentru birou si este necesar sa fie inlocuite cu articole sustenabile.
In plus, managerii pot incerca sa implementeze o politica prin care, la final de program si in weekend, sa fie oprite echipamentele, pentru a scadea consumul de energie.
Birourile au nevoie de un upgrade, mai ales dupa pandemia de coronavirus, in care angajatii au experimentat munca din confortul si intimitatea casei. Asadar, incaperile trebuie gandite astfel incat sa ofere angajatului tot spatiul de care are nevoie, fie open space, meeting space, zona de relaxare sau zona speciala pentru proiectele in echipa.
Proiectand biroul in functie de nevoile si starile angajatului, exista mai multe sanse ca acesta sa treaca rapid peste anxietatea provocata de necesitatea intoarcerii la birou.
Plantele sunt capabile sa absoarba poluantii din aer, facandu-l mai curat si mai pur. Conform unor studii realizate, se estimeaza ca aerul din interior este de pana la zece ori mai poluat decat cel din exteriorul incaperii. Asadar, pe langa aspectele ce tin de decor, ele pot contribui la reducerea stresului, cresterea productivitatii si a starii de spirit si la eliminarea diferitelor emisii toxice de la diverse echipamente, precum laptop, covoare sintetice si telefoane mobile.
Revenirea la birou poate fi o adevarata provocare, atat pentru manageri, cat si pentru angajati, dar cu o buna gestionare a resurselor si a solutiilor inovatoare, pot fi inregistrate rapid rezultate bune.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Cate concedieri individuale succesive se pot efectua intr-o societate, pe parcusul unui an?
Actiuni de motivare non-financiara a salariatilor - ce pot face angajatorii?
Ministerul Muncii: 55% dintre persoanele cu dizabilitati sa fie angajate pana in 2027
Posta Romana a inceput distribuirea scrisorilor de informare cu privire la amnistia fiscala
Nota de creditare primita in SPV: se inregistreaza in contabilitate?
TVA de 9% pentru hrana albinelor. Legea a fost publicata in Monitorul Oficial
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"