Pe de alta parte, cei care renunta sa mai vina cu masina la serviciu si aleg transportul in comun, pedalatul, mersul pe trotineta sau pe jos isi imbunatatesc starea de sanatate si au mai multa energie. In plus, o companie care isi incurajeaza angajatii sa renunte la masina isi poate lua un angajament pe termen lung pentru a proteja mediul inconjurator si a da un exemplu competitorilor.
Totusi,pentru a creste numarul angajatilor care nu mai ies cu masina in trafic companiile trebuie sa ia in calcul mai multe aspecte. Locul in care se afla sediul firmei, accesul la mijloacele de transport, infrastructura si geografia locului sunt factori importanti. De asemenea, asigurarea catorva conditii esentiale pentru cei care isi doresc sa renunte la masina poate fi benefica atat pentru oameni, cat si pentru reputatia companiei.
Identifica potentialii angajati dispusi sa aleaga transportul alternativ
Primul pas pe care il poate face o companie care vrea sa incurajeze transportul alternativ este sa identifice angajatii care ar fi dispusi sa faca aceasta schimbare. De exemplu, persoanele care locuiesc in afara orasului vor fi in continuare dependente de masina personala, indiferent de beneficiile pe care le asigura firma. In schimb, cei care locuiesc in apropiere de sediul companiei sau parcurg o distanta relativ scurta pana la gura de metrou pot fi incurajati sa lase masina acasa.
Asigura-le un mijloc eficient de transport
Unul dintre motivele pentru care multi angajati nu se hotarasc sa faca pasul spre transportul alternativ este teama de necunoscut. La acest factor se adauga si costurile achizitionarii unui nou mijloc de transport, o investitie pe care multi nu sunt pregatiti sa o faca. Pentru a-i incuraja, companiile le pot pune la dispozitie angajatilor o solutie rapida prin care pot ajunge acasa sau la cel mai apropiat metrou ori tramvai.
Trotinetele electrice sunt un mijloc distractiv de transport, rapid si functional, in conditiile in care oamenii nu trebuie sa isi faca griji ca nu vor avea unde sa le lase. O trotineta electrica poate fi pliata si depozitata cu usurinta la birou, pentru ca nu ocupa mult spatiu. In plus, aceasta presupune un efort fizic minim din partea celui care o foloseste, astfel ca angajatii nu vor ajunge transpirati la birou si nu vor mai avea nevoie de vestiare sau dusuri pentru a se schimba.
Investeste in rastele pentru biciclete
Pe langa lipsa infrastructurii pentru biciclisti, multe persoane evita sa pedaleze pana la birou pentru ca nu au un loc sigur in care sa isi poata lasa bicicleta pana la terminarea programului. Daca investesti insa in cateva rastele in care oamenii sa isi poata lasa in siguranta bicicleta si sa nu piarda timp cautand un loc bun, atunci angajatii ar putea sa se simta incurajati sa pedaleze.
Companiile care nu duc lipsa de spatiu in sediu si in care lucreaza numerosi biciclisti pot incerca sa le organizeze oamenilor niste vestiare cu dusuri, astfel incat acestia sa se poata schimba cand ajung la birou.
Ofera-le beneficii si organizeaza competitii
Stimulentele acordate angajatilor care renunta la masini pot fi un bun inceput pentru a-i incuraja si pe altii sa le urmeze exemplul. Stimulentele pot insemna orice: de la recunoasterea publica intr-un newsletter intern, pana la discounturi sau vouchere acordate celor care vor sa isi cumpere o bicicleta sau o trotineta.
De asemenea, companiile pot organiza si competitii interne sau evenimente la care sa poata participa toti cei care au ales mijloacele de transport alternativ. In plus, poti merge mai departe si poti cartografia zona in care se afla sediul companiei tale, astfel incat sa le oferi angajatilor o harta cu cele mai bune rute prin care pot ajunge rapid la serviciu.
Transforma transportul alternativ in cultura companiei
Companiile care isi incurajeaza angajatii sa foloseasca mijloacele alternative de transport isi pot lua un angajament pe termen lung privind ocrotirea mediului inconjurator si se pot implica ulterior si in alte actiuni de acest tip. Poti mediatiza programul de transport alternativ si in afara firmei si il poti include in cultura companiei tale, folosindu-l inclusiv ca avantaj la recrutare, pe viitor. De asemenea, implicarea companiei in evenimentele de ciclism organizate in oras, de exemplu, poate contribui din plin la consolidarea unei bune reputatii.
Ultimele NOUTATI
Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani
Cum sa analizezi o companie inainte de a investi: Ghidul complet al indicatorilor financiari
Directiva NIS2, explicata. Uniunea Europeana ridica standardele de securitate cibernetica. Reguli noi pentru companii
Presedintele Iohannis, reactie la cald dupa ziua istorica in care Romania a fost primita in Schengen: Directia europeana ramane singura noastra cale reala de dezvoltare
Partenerii nostri
Distribuire dividende in numerar: Atentie la platile fragmentate!
Declaratia unica 2025: Salariul minim folosit la stabilirea plafoanelor pentru CAS si CASS
Reguli noi la inregistrarea contractului de inchiriere la ANAF, de la 1 ianuarie 2025
Alegerile prezidentiale 2024 au fost ANULATE de Curtea Constitutionala
Te-ar putea interesa si