Cum sa prinzi chilipiruri in perioada REDUCERILOR de iarna: nu toate promotiile sunt reale
reduceri de iarnacumparaturi onlineshopping
Incepe sezonul reducerilor de iarna, moment ideal pentru romani de a-si achizitiona produsele dorite la preturi mult mai mici. Hainele sunt vizate de promotii speciale in aceasta perioada, iar specialistii ne recomanda o serie de masuri de precautie, pentru a nu cadea victime acelor comercianti care doar promit ca ofera un discount, cand, in realitate, lucrurile stau cu totul diferit.
Pentru a te asigura ca vei cumpara in siguranta si nu vei fi pacalit in perioada de reduceri, ai nevoie de vigilenta, dar si de multa rabdare, pentru ca trebuie sa faci anumite verificari inainte de a te grabi sa platesti. De exemplu, e indicat sa compari pretul produselor respective pe site-uri care ofera o perspectiva ampla a pietei si care iti pot indica daca in alta parte gasesti produsul la un cost mai avantajos.
Seful ANPC ne explica la ce trebuie sa fim atenti in aceasta perioada si cum putem sa profitam din plin de perioada de reduceri de la inceput de an:
”Au trecut sarbatorile si incepe perioada reducerilor de iarna. Va sfatuiesc sa fiti foarte atenti la preturi! Reducerile mari de pret, intr-o anumita perioada, sunt binevenite atat pentru consumatori, cat si pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri, fara sa le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie sa se informeze asupra produselor pe care intentioneaza sa le achizitioneze, sa fie extrem de vigilenti si sa acorde maxima atentie tuturor detaliilor. De asemenea recomand verificarea preturilor prin consultarea site-urilor care afiseaza preturi comparative pentru acelasi produs”, a declarat directorul general in cadrul Autoritatii Nationale de Protectie a Consumatorilor (ANPC) Paul Anghel.
Acesta mai sustine ca
"vanzarile cu pret redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vanzari promotionale) trebuie sa respecte o serie de reguli de fixare si publicitate a preturilor". De exemplu, vanzatorii ar trebui sa raporteze reducerea de pret la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse identice. De asemenea, pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta. Pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.
Te-ar putea interesa si: Sase sfaturi ca sa nu iei plasa reala in magazinele virtuale
Orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
-
fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;
-
fie prin mentiunile „pret nou”, „pret vechi” langa sumele corespunzatoare;
-
fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat.
Nu in ultimul rand, pentru siguranta cumparaturilor din perioada reducerilor cumparatorul trebuie sa citeasca cu atentie caracteristicile produsului si sa verifice daca acesta corespunde cu adevarat dorintelor si nevoilor sale.
Cumparatorii se pot asigura ca vor face achizitii bune in aceasta perioada, daca:
-
Intocmesc o lista cu produsele pe care dorec sa le achizitioneze si cu preturile actuale ale acestora. ”Acest lucru va va ajuta sa evitati falsele reduceri de preturi, de exemplu atunci cand comerciantii maresc pretul si aplica procentul de reducere la pretul astfel majorat”, le transmite el clientilor.
-
Citiesc cu atentie caracteristicile produsului;
-
Verifica daca produsul corespunde cu adevarat dorintelor si nevoilor dvs.;
-
Verifica stocul existent (pentru comertul on-line);
-
Verifica pretul afisat pe site si daca acesta este integral (contine sau nu TVA), daca pretul include si costul de livrare etc.
-
In cazul in care comanda online, verifica, inainte de a trimite comanda, daca pretul fiecarui produs din cosul de cumparaturi este acelasi cu pretul redus indicat atunci cand au ales produsul.
Te-ar putea interesa si: Hotii schimba placa, in 2022: Scuze, cine esti? - noua metoda de frauda pe WhatsApp
Cumparaturile online necesita si ele un grad sporit de atentie
Iata ce trebuie sa faci, daca ai de gand sa
cumperi online, in perioada reducerilor de iarna:
-
Verifica stocul existent;
-
Verifica pretul afisat pe site si daca acesta este integral (contine sau nu TVA);
-
Verifica daca pretul include si costul de livrare.
Operatorul economic este obligat sa informeze corect si complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informatii:
-
Datele de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale si cel de inregistrare fiscala etc);
-
Caracteristicile esentiale ale produsului;
-
Pretul cu toate taxele incluse;
-
Cheltuielile de livrare, daca este cazul;
-
Modalitatile de plata si de livrare;
-
Perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
-
Durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs;
-
Existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului.
Consumatorul poate contacta operatorul economic prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare. Modul in care raspunde la aceste intrebari le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozitatii vanzatorului.
– Consumatorul trebuie sa stie ca, din momentul in care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunta contractual si 14 zile pentru a-l returna, daca nu este multumit de el, fara sa invoce vreun motiv.
– Operatorul economic ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
– Rambursarea se face folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii.