Este The Daily, publicatia care apare doar pe iPad, un esec?
the dailyipadtableteforbesapplejesse angelofacebook
Saptamana trecuta s-a finalizat perioada de proba, inceputa in ianuarie, in care utilizatorii de iPad au putut descarca gratuit editiile The Daily, prima publicatie care apare exclusiv pe tableta Apple.
A avut succes? Nu prea, potrivit unor surse ale editorului Forbes Jeff Bercovici. Acesta scrie pe blog ca "a auzit" ca The Daily a fost descarcata de 500.000 de ori. Apple a vandut pana acum 20 de milioane de tablete iPad. Asta inseamna ca doar 2,5% dintre utilizatorii dispozitivului au fost cel putin interesati de publicatie.
Mai mult, potrivit surselor lui Bercovici, pana acum circa 75.000 de persoane s-au abonat la The Daily. Daca facem un calcul simplu, observam ca doar 15% dintre cei care au descarcat aplicatia au decis sa o foloseasca, contracost, dupa ce perioada de proba a expirat.
Editorul publicatiei, Jesse Angelo, declara, la lansare, ca The Daily va trebui sa ajunga la 750.000 de abonati pentru a fi viabila. Abonamentul costa 99 de centi pe saptamana si 40 de dolari pe an.
Industria astepta cu sufletul la gura sa vada daca The Daily va avea succes, in conditiile in care tabletele sunt vazute de multi ca suportul viitorului pentru publicatii, asa cum a fost timp de sute de ani hartia. Insa atata vreme cat utilizatorii nu acces la continut exclusiv, care nu poate fi gasit gratuit pe net, este greu de crezut ca se vor calca pe picoare pentru a se abona la astfel de publicatii in numar mare.
Mass-media din toata lumea se straduieste sa se reinventeze. Pe 1 martie a fost lansat primul ziar care apare numai pe reteaua sociala Facebook - The Rockville Central.