Cu alte cuvinte, oarecum sunt similare procedurile din zona de insolventa, sa spunem, ca plan de restructurare pe baza caruia se ia decizia, in baza solicitarii acelei companii, ca nu e obligatie, este doar un cadru legal. Pe baza acestui cadru, compania respectiva poate face o astfel de solicitare, prezinta un astfel de plan de restructurare care se face de o persoana autorizata, exact ca si in cazul, sa spun asa, insolventei, daca nu ma insel, si se face aceasta esalonare a obligatiilor la plata accesoriilor si se poate chiar reduce pana la jumatate din principal, 30, 40, 50%, sunt mai multe propuneri".
1. Catre cei cu datorii mai mici de 1 milion de lei;
2. Catre cei cu datorii mai mari de 1 milion de lei.
Ce se intampla cu persoanele care au datorii mai mici de 1 milion de lei, acumulate pana la 31 decembrie 2018:
Proiectul restructurarii fiscale prevede anularea tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale datorate bugetului general consolidat, restante la de 31 decembrie 2018, administrate de ANAF, cu urmatoarele conditii:
- stingerea pana la 30 noiembrie 2019 a obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018;
- stingerea pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor a obligatiilor bugetare principale cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 30 noiembrie 2019,
- depunerea pana la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, a tuturor declaratiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal;
- depunerea, pana la data de 30 noiembrie 2019, a cererii de anulare a accesoriilor.
Ce se intampla cu persoanele care au datorii mai mari de 1 milion de lei, acumulate pana la 31 decembrie 2018:
Aceste persoane vor beneficia de "Crearea unui mecanism alternativ procedurii de acordare a esalonarii la plata, reglementata deja in Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, respectiv un mecanism de restructurare a obligatiilor bugetare la 31 decembrie 2018".
Iata ce va prevede legea pentru aceasta categorie de contribuabili cu datorii:
-Aplicarea masurii pe o perioada limitata de timp (6 luni) astfel incat contribuabilul care se afla in aceasta situatie sa ia o decizie cu privire la situatia sa, in sensul de a-si restructura datoriile bugetare, care implica si o restructurare a companiei;
-Posibilitatea accesarii acestei forme de restructurare a datoriilor de catre toti contribuabilii, persoane juridice de drept public sau privat, care au obligatii de plata si dificultati financiare generate de disfunctionalitati de natura structurala, si au datorii mai mari de un milion de lei prin notificarea organului fiscal competent cu privire la intentia de restruturare si apelarea la un expert independent in vederea intocmirii unui plan de restructurare similar planului de reorganizare in cazul insolventei;
Restructurarea obligatiilor bugetare poate fi solutionata aplicand masuri precum:
a) plata esalonata a obligatiilor bugetare;
b) conversia in actiuni a obligatiilor bugetare, in conditiile reglementate de Codul de procedura fiscala;
c) stingerea obligatiilor bugetare prin darea in plata a unor active ale debitorului, potrivit procedurii reglementate de Codul de procedura fiscala.
d) anularea unor obligatii bugetare principale in proportie de 30%, 40% sau 50%, dupa caz, din totalul acestora.
Iata in ce conditii va fi platita creanta:
a) in primul an al inlesnirii debitorul trebuie sa achite obligatiile bugetare cu termene de plata in anul 2019;
b) in al doilea an al inlesnirii la plata, debitorul trebuie sa achite cel putin 10% din cuantumul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata;
c) din al treilea an si pana la finalizarea inlesnirii la plata, debitorul trebuie sa achite restul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata, proportional cu anii pentru care a fost acordata inlesnirea la plata;
d) plata esalonata a obligatiilor bugetare restante in termenul maxim de 7 ani si plata obligatiilor curente pe 2019