Gigantul Bright Food din China vrea sa investeasca mai mult in Europa
chinaeuropaweetabixbright foodalimenteproduse
Bright Food (China) se afla in "recunoastere" pe teritoriul european, vizitand Londra, Dublinul, Bruxellesul si Barcelona. Compania vrea sa se extinda la nivel international in urmatorii trei ani, scrie Financial Times.
Ge Junjie, vice-presedintele grupului care detine majoritatea actiunilor in cadrul companiei britanice Weetabix si a retailerului de vinuri francez Diva Bordeaux, a precizat ca Bright Food vrea sa incheie noi business-uri, parteneriate strategice si achizitii in zona europeana.
Bright Food vrea sa isi diversifice activele internationale in procent de 25%, in urmatorii trei ani, de la 12%, in prezent, a precizat Ge.
"Chinezii consuma trei mese pe zi - e vorba de multa mancare, cu precadere gustari", a spus Ge.
Bright Food este unul din cele mai mari grupuri alimentare din China si al treilea producator de lactate, in privinta veniturilor, informeaza China Confidential.
Ge a spus ca grupul are patru mari interese: lactate; zahar si indulcitori; agricultura moderna; alcool si vinuri.
In Marea Britanie, "m-am intalnit cu trei companii din domeniul productiei de zahar si indulcitori, la Londra si cu doua banci de investitii", a spus Ge. "Exista numeroase oportunitati".
Compania chineza discuta inca din 2013 cu Tnuva, in vederea unei posibile achizitii, fiind atrasa de metodele moderne de agricultura ale companiei israeliene.
"Weetabix nu este doar o marca de cereale, ci vinde un stil de viata, batoane nutritive, biscuiti si alte produse", a tinut sa precizeze antreprenorul asiatic.
Ge a spus ca Weetabix va intampina insa si obstacole. Chinezii au cumparat o parte din companie in 2012, contra sumei de 1,2 miliarde dolari.
Dincolo de acest aspect, Bright Food a precizat ca nu a stabilit un orizont propriu-zis in privinta demararii ofertei publice initiale in cazul companiei Weetabix.