Inca 15 milioane de euro si Baneasa va deveni city airport
aeroport baneasacity airportmodernizarecladireom de afacereservicii personalizate
O investitie care va depasi 10 - 15 milioane de euro este necesara pentru modernizarea celorlalte trei corpuri de cladire al Aeroportului Baneasa, potrivit AGERPRES.
Valentin Iordache, directorul de Comunicare al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, sustine ca a demarat conceput de City Airport, dupa ce in decembrie 2011 a fost redeschisa Aripa C a terminalului dupa o modernizare de 40 de zile si o investitie de 2,4 milioane de euro.
In prezent, la Baneasa se opereaza cu aeronave mici, zoburi tehnice, zboruri-scoala, zboruri private. De aceea "cand vorbim despre un city airport nu ne gandim doar la zboruri private, la zboruri VIP, ci si al zboruri business, la aeronave de dimensiuni mai mari, precum nave Airbus 320".
In privinta amenajarii, Iordache sustine ca:
"Aeroportul isi va recapata forma de la inaugurare, pentru ca este un monument istoric, dar la interior lucrarile vor conduce la transformarea lui intr-un city airport, unde nivelul serviciilor va fi superior celui de la Otopeni. De data aceasta, dimensiunile reduse vor fi utilizate ca un avantaj strategic al acestui aeroport pentru oamenii de afaceri, pentru cei care nu au timp de pierdut in marile aeroporturi. Daca la plecare vorbim despre 15 - 20 de minute din momentul in care ajungi in parcare si pana la momentul decolarii avionului, la aterizare vorbim despre cinci minute din acel moment pana la recuperarea masinii. Vorbim despre servicii dedicate, de la valet-parking si check-in la hotel, pana la spatii de conferinte, business center in cadrul aeroportului. Zonele de asteptare vor fi dotate, de asemenea, cu tot ce este necesar pentru oamenii de afaceri, care prefera sa vina sa se vada eventual in aeroport si sa plece mai departe, unde au treaba. Este vorba despre un set de servicii personalizate, care, evident, sunt platite, dar care sunt solicitate de oamenii de afaceri care nu vor sa piarda timp indelungat strabatand un alt aeroport. Deja distantele de parcurs pe Otopeni sunt suficient de mari ca un om de afaceri sa prefere facilitati mai aproape de oras, cu calitate mai buna si cu timp pierdut mai scurt".
Pana atunci, insa, va trebui sa treaca minimum 1 - 2 ani de zile, iar banii pentru investitie sa ajunga la circa 10 - 15 milioane de euro.
In privinta tarifelor pentru noile servicii, Iordache sustine ca nu vor fi uriase, ci usor ridicate.