Interviu exclusiv Ionita Marius: A cunoscut succesul in doar doi ani de la lansarea afacerii cu papioane
antreprenorionita mariuspapioane.netafacere de succesantreprenori
Multe afaceri cunosc succesul dupa mai multi ani. Se spune ca primii doi ani de afacere sunt si cei mai dificili si ca reprezinta testul de rezistenta. Toate acestea sunt insa demolate de un tanar antreprenor care a reusit sa demonstreze ca succesul poate veni mult mai repede prin munca sustinuta si printr-o idee de afacere care functioneaza de minune. Ionita Marius, cel care a infiintat Papioane.net, se bucura acum de un renume in domeniul afacerilor de acest tip.
Despre cum a reusit sa construiasca acest parcurs, despre obstacolele sau reusitele pe care le-a experimentat ne scrie chiar el, intr-un interviu exclusiv pe care a fost de acord sa-l ofere pentru Marketing Portal.
1. Ai reusit, intr-un timp relativ scurt, sa transformi ceea ce putea ramane la stadiul de hobby, intr-o afacere de succes. In vreme ce alti oameni nu reusesc sa depaseasca acest prag, ai demonstrat ca se poate. Care a fost ingredientul care te-a facut sa mergi din ce in ce mai departe?
Cred ca cel mai important lucru pentru mine a fost faptul ca am renuntat din start la intrebarea: "Daca nu merge?" . Nu aveam absolut nimic de pierdut si cred ca este foarte important in orice afacere sa renunti sa gandesti negativ, sa privesti partea buna a lucrurilor si numai asa vei putea sa vezi doar lucruri oportuniste si de viitor pentru afacerea ta.
2. La prima vedere, piata nu pare sa duca lipsa de accesorii. Cu toate acestea, succesul afacerii ne demonstreaza tocmai opusul. Pentru un business nou poate fi destul de dificil sa intre pe piata. Pune piata autohtona piedici mai mari decat cele de peste granita?
Pe langa piata autohtona o problema a reprezentat si modul de a gandi al romanilor, nu ne place sa iesim din zona noastra de confort si acceptam foarte usor anumite lucruri care ne pun intr-o lumina proasta imaginea noastra fata de cei din jurul nostru, fara a va da exemple pot spune ca am intalnit clienti care au comandat doar un singur produs (valoarea medie este de 25 lei) si au zis ca daca ei nu pot deschide coletul sa verifice continutul nu il ridica (oare despre ce vorbim, am clienti care au cumparat de sute de lei si nici nu au ridicat aceasta problema), clientii de peste granita nu au pus si nici nu vor pune probleme, ei stiu mai bine ca noi sa aprecieze anteprenorii si micile afaceri de familie.
3. Fata de afacerile concurente, Papioane.net a reusit sa iasa in evidenta in doar doi ani de zile. Prin ce crezi ca se diferentiaza reteta pe care o folosesti fata de cele ale competitorilor?
In primul rand, noi nu producem articole de serie, media unui produs este de maxim 10 bucati pe model (doar in cazul cand este vorba de un eveniment la cerere facem si mai multe), incercam sa facem cat mai multe modele si cat mai diversificate, sunt afaceri concurente care se lauda cu sute sau poate mii de produse, dar ceea ce fac ei este doar sa schimbe culoarea produsului si nimic mai mult.
In permanenta venim cu ceva nou in catalogul nostru de produse, alegem materiale cat mai diversificate si texturi foarte bine lucrate.
Promptitudinea cu care livram comezile este iarasi un lucru care face diferenta.
4. De multe ori, teama de a incepe o afacere pe cont propriu ii tine pe foarte multi oameni pe loc. Ai avut insa curajul de a demara un business intr-un context economic care nu era neaparat favorabil la acel moment. Care crezi ca e reteta.... insuccesului pentru alti oameni?
Dupa cum am mai spus, multi renunta inainte sa fi inceput orice lucru care le poate aduce un mic profit, isi omoara afacerea inca de la momentul cand ea este doar un gand, si mai mult decat atat asculta ceea ce spun altii despre ceea ce vor sa faca ei. Ca natie suntem caracterizati ca si descurajatori, sa nu credeti ca atunci cand vrei sa deschizi o mica afacere sau chiar mare sa fie ea, va veni intotdeauna lumea sa te incurajeze sau sa te ajute sa lupti pentru visul tau.
Si eu am trecut prin asemenea momente, dar ambitia si dorinta de a face ceva nu m-au lasat sa renunt la gandurile mele.
5. Chiar daca papioanele reprezinta principalul produs de pe site, clientii pot achizitiona si batiste de buzunar, bretele sau esarfe Ascot. A fost diversitatea produselor in planul de business de la inceput sau a venit ca o schimbare necesara?
Noi nu ne-am gandit la inceput sa diversificam gama de produse, dar fiecare articol nou a reprezentat pentru noi o cerere a clientului si in acelasi timp o provocare pentru noi si uite asa am reusit sa facem si alte produse, dar au mai fost accesorii create de noi care nu sunt pe site, ci au fost cereri experes ale unor clienti.