Klaus Iohannis a semnat: ce se intampla acum cu DIURNELE soferilor romani. Legea intra in vigoare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Klaus Iohannis a semnat: ce se intampla acum cu DIURNELE soferilor romani. Legea intra in vigoare
Klaus Iohannis a semnat: ce se intampla acum cu DIURNELE soferilor romani. Legea intra in vigoare
de Cristina Enescu la 30 Mar. 2022
Urmareste-ne pe Google News
soferitransportatoridiurne

Presedintele Klaus Iohannis tocmai a promulgat proiectul de lege care clarifica regimul fiscal aplicabil indemnizatiei de detasare transnationala.
 


Firmele din domeniul transporturilor trebuie sa stie, de acum, faptul ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) nu va putea sa reincadrezedin urma, pentru perioada 1 iulie 2015 - data intrarii in vigoare a legii, acesti bani reprezentand diurne, deci nu va putea emite decizii de impunere.
 
In aceste conditii, autoritatile statului vor trebui sa restituie sumele de bani stabilite de ANAF si care au fost platite de firme.
 
Concret, in textul actului normativ initiati de deputati liberali, se precizeaza ca, pentru perioada 1 iulie 2015 - data intrarii in vigoare a legii -, sa nu se reincadreze sumele de aceasta natura si sa nu se emita decizii de impunere. Daca, insa, pana la data intrarii in vigoare, contribuabilii au platit sumele din deciziile de impunere, atunci acestia au dreptul la restituirea acestor sume, la cerere in termenul de prescriptie legal care se calculeaza de la data de 1 ianuarie 2022.
 
"Au existat interpretari diferite ale prevederilor referitoare la regimul fiscal aplicabil diurnei acordate soferilor care efectueaza transport in strainatate pe perioada detasarii, ceea ce a condus la reincadrarea acesteia ca venit asimilat salariilor. Am initiat o propunere legislativa necesara pentru clarificarea expresa a regimului fiscal aplicabil indemnizatiei specific detasarii transnationale, pentru inlaturarea acestor interpretari diferite ale prevederilor legislatiei si pentru a reduce povara fiscala a soferilor. Concret, initiativa anuleaza si diferentele de obligatii fiscale principale si/sau obligatii accesorii, stabilite de ANAF, ca urmare a reincadrarii sumelor neachitate reprezentand indemnizatia primita pe perioada delegarii si detasarii soferilor, aferente perioadei 1 iulie 2015 si data intrarii in vigoare a prezentei legi", au transmis parlamentarii PNL.
 
Te-ar putea interesa si: Cat castiga, de fapt, angajatii bancilor din Romania: majoritatea salariilor nu sar de 4.000 de lei in mana, dar unele ajung la 40.000 lei lunar

"Am luat cuvantul astazi, in plenul Camerei Deputatilor, in vederea sustinerii proiectului de lege 583/2021, in calitate de initiator, care isi propune sa stabileasca un cadru predictibil atat pentru angajatorii, cat si pentru angajatii din sistemul prestarilor de servicii. Ce isi propune aceasta iniatiativa legislativa?
 
Conform proiectului de lege, ANAF nu va putea incadra indemnizatiile si alte drepturi specifice acordate salariatilor din industria prestarilor de servicii, retroactiv de la data intrarii in vigoare a legii (1 iulie 2015). Daca proiectul se aproba, sumele platite de companiile de transport catre ANAF aferente recalcularii indemnizatiei corespunzatoare acordate in baza clauzei de mobilitate vor trebui restituite. Care sunt avantajele PLx 583/21?
 
Printre prevederile initiativei legislative, se stabileste ca indemnizatia specifica delegarii si detasarii, precum si a altor dispozitii aferente dreptului muncii trebuie considerata venit netaxabil, iesind din sfera drepturilor salariale si evitand, totodata, suprataxarea", transmitea deputatul liberal Gheorghe Pecingina, dupa ce proiectul PNL trecuse de Parlament. Acum, legea a fost promulgata de presedinte si urmeaza sa intre in vigoare, dupa publicarea in Monitorul Oficial.

"Romania este singurul european care impoziteaza excesiv diurna"


"Contextul international. In timp ce tari vecine, precum Polonia si Ungaria isi protejeaza proprii transportatori, Romania este singurul european care impoziteaza excesiv diurna. Efectele acestei masuri sunt vadit disproportionate, fiind greu de suportat de firme. Problema care dateaza de aproape 7 ani (iulie 2015) si-a gasit, astazi rezolvarea, proiectul de lege fiind adoptat de Camera Deputatilor – camera decizionala", a mai spus Gheorghe Pecingina, la acea data.
 
 

Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x