Previziuni in business. Angajatii se pregatesc pentru inca un an de munca la distanta
munca la domiciliutelemunca
Daca te intrebi ce se va intampla pe piata muncii in 2021, poti primi un raspuns elocvent doar aruncand o privire peste piata laptop-urilor si desktop-urilor. Se anunta vanzari record la nivel mondial, semn ca angajatii nu au de gand sa abandoneze munca remote nici in 2021.
Telemunca va fi si in acest an o norma pentru angajatii care desfasoara o activitate profesionala ce poate fi sustinuta si de la distanta. O arata clar cifrele unei analize IDC, care estimeaza ca anul acesta piata laptop-urilor si desktop-urilor va inregistra o crestere de 18,2%, ceea ce inseamna peste 50 de milioane de PC-uri vandute in plus, comparativ cu anul 2020.
In 2020, aceasta piata a inregistrat o crestere de 13%.
Pandemia a fortat multe companii sa isi mute angajatii la distanta, pentru acest lucru fiind necesare achizitii suplimentare de aparatura tehnologica pentru ca acestia sa poata lucra in conditii optime.
Fie ca au fost achizitionate de companie, fie ca angajatii le-au cumparat din buzunarul lor, cu sau fara vreun ajutor de la angajator, cert este ca laptop-urile si desktop-urile au fost la mare cautare anul trecut.
Din cate observam, tendinta se va mentine. In 2021, piata ar creste cu 18,2%, ceea ce inseamna 357 milioane de unitati vandute la nivel global.
Cererea mare creste si pretul
Pretul il face piata, spune o regula din economie. Asa se intampla si in cazul pietei laptop-urilor si desktop-urilor. Pe fondul cererii accentuate, producatorii si distribuitorii au majorat preturile in 2020 chiar si cu 20%. O componenta importanta pentru aceasta crestere de preturi o constituie si deficitul de elemente de productie in masa.
In aceste conditii, desi sunt un bun necesar, angajatorilor si angajatilor li se iveste o noua provocare in orizontul financiar, pe langa cele aduse de pandemia de coronavirus. De asemenea, aceeasi povara financiara e resimtita si in randul familiilor ai caror copii trebuie sa faca
scoala online, si au nevoie de astfel de resurse tehnologice.
Totusi, volumul de vanzari arata ca, pentru cumparatori, pretul a fost destul de nesemnificativ, fiind vorba despre o situatie extrema, in care aceste produse erau strict necesare.