Romanii pierd ore in sir din ziua de lucru, din cauza colegilor vorbareti, a cafelei si tigarilor sau a retelelor de socializare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romanii pierd ore in sir din ziua de lucru, din cauza colegilor vorbareti, a cafelei si tigarilor sau a retelelor de socializare
Romanii pierd ore in sir din ziua de lucru, din cauza colegilor vorbareti, a cafelei si tigarilor sau a retelelor de socializare
de Magda Florea la 03 Aug. 2020
Urmareste-ne pe Google News
locuri de muncajoburifirme

Un sondaj realizat de BestJobs arata cat de afectata e ziua de munca a unui angajat roman, in functie de ''tentatiile'' sau mediul in care lucreaza.

Unii angajati din Romania pierd cateva ore bune sau chiar o jumatate de zi de munca din cauza unor ''tentatii'' cum ar fi retelele de socializare, sau discutiile interminabile cu colegii.

Zgomotul ambiental din birouri, sedintele prea lungi, galagia provocata de sunetul telefoanelor sau faptul ca poarta discutii personale la telefon sunt alti factori care diminueaza, in fapt, volumul de munca al angajatului care, desi se afla in mod fizic in birou, mintea ii este cu totul si cu totul in alta parte. Pauzele de tigara si de cafea nu trebuie nici ele excluse de pe aceasta lipsa. Fie ca sunt dese sau rare, lungi sau scurte, ajung sa stirbeasca si ele din ziua de lucru.

Un studiu realizat de BestJobs arata ca trei din patru respondenti pierd pana la 2 ore zilnic din programul de lucru, din cauza situatiilor enumerate mai sus. 8% dintre respondenti se afla in situatia in care ajung sa piarda chiar jumatate din ziua de lucru din cauza acestor motive!


Sase din zece respondenti se plang de cheful de vorba al colegilor de munca, si de faptul ca sunt inrerupti de acestia. 
 
Studiul mai arata ca 36% dintre respondenti sunt deranjati cel mai mult de zgomotele ambientale din birouri. 
 
17 dintre respondenti recunosc ca pierd timp la locul de munca, pentru ca navigheaza pe retelele de socializare, 10% admitand ca mult timp e pierdut din cauza serviciilor de mesagerie.
 
De asemenea, trei din zece respondenti se plang de faptul ca pierd timp din ziua de lucru din cauza sedintelor interminabile.
 
11% se plang de faptul ca e-mailurile primite in volum mare si necesitatea de a le citi si raspunde imediat le consuma timp.
 
Si, aspectul despre care vorbim in ultima instanta, dar, cu siguranta, nu merita acest loc, il reprezinta pauzele de cafea si tigara. Aici, se poate aplica zicala ''pauzele lungi si dese, cheia marilor succese''. Conform studiului, unul din zece angajati recunoaste ca pierde timp neproductiv la locul de munca, din cauza acestor vicii.

Si calitatea muncii are de suferit


Problema cea mai mare o reprezinta si faptul ca aceste motive afecteaza nu doar timpul alocat muncii, ci si calitatea ei. Un sfert dintre respondenti se plang de faptul ca au calitatea muncii afectata din cauza ca fie sunt inrerupti, fie nu se pot concentra din cauza zgomotului din jur.


Doi din zece respondenti spun ca sunt supusi unui stres suplimentar, cauzat de faptul ca le ramane mai putin timp la dispozitie pentru a-si indeplini sarcinile de serviciu. 
 
Totodata, 3,4% dintre respondenti nu reusesc sa respecte deadline-urile, in timp ce 8,5% se simt lipsiti de motivatie.
 
Vestea buna este ca 29% dintre repondenti reusesc sa jongleze cu timpul pierdut si cu indeplinirea sarcinilor la locul de munca. Ei spun ca nu le este afectata calitatea muncii de faptul ca pierd timpul sub diverse forme. 
 
7% dintre repsondenti sunt si mai optimisti, fiind de parere ca, datorita pauzelor reusesc sa se mobilizeze mai bine, in timp ce 5% se bucura de relatiile pe care le au cu colegii.

Strategii proprii pentru a nu pierde timpul la serviciu


Totusi, multi dintre respondenti au propria tactia, astfel incat sa nu piarda vremea la serviciu: 13% isi inchid telefonul personal in timpul orelor la munca, 46% spun ca raspund la telefonul personal, dar doaca e vorba de o urgenta, aproape 50% evita colegii barfitori si spun ca evita, de asemenea, sa intre pe retelele de socializare, iar 26% aleg sa isi prioritizeze activitatea, astfel incat intai se ocupa de treburile urgente, dupa care raspund la mailurile legate de serviciu. In cele din urma, pentru a se relaxa si a nu auzi zgomotele din jur, 14% dintre respondenti spun ca asculta muzica in timp ce lucreaza. 

Solutiile propuse angajatorilor. 47% dintre respondenti vor un program flexibil

 
Respondentii studiului vin si cu solutii pentru remedierea problemelor, sub forma de sugestii adresate angajatorilor: sa permita un program de lucru flexibil (47% dintre respondenti), sa creeze spatii in care sa poata lucra fara a fi intrerupti (45%), dar si sa renunte la conceptul de open space (24%), sa limiteze timpul pentru pauzele de cafea si tigara (13%),  sa le ofere cursuri de time management sau sa creeze politici interne precum zile fara sedinte (23%).
 
Sondajul a fost efectuat in perioada 2-16 august 2019, pe un esantion de 926 utilizatori de internet.

Citeste si: Masca de protectie, obligatorie in mai multe zone publice din Bucuresti, nu doar in Centrul Vechi



 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
Imobiliare

Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat

today10 Oct. 2024
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Banii tai - sectiune de educatie financiara

4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!

today10 Oct. 2024
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Ultima ora

Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!

today10 Oct. 2024
Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie
Economie

Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie

today10 Oct. 2024
Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate
Companii

Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate

today10 Oct. 2024
Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere
Economie

Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere

today10 Oct. 2024
Un faliment e mai bun decat sa nu iti deschizi niciodata o firma. Iata de ce
Companii

Un faliment e mai bun decat sa nu iti deschizi niciodata o firma. Iata de ce

today10 Oct. 2024
Stiai? Bagajele de calitate iti pot economisi bani la check-in
Life Style

Stiai? Bagajele de calitate iti pot economisi bani la check-in

today10 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Ultima ora

Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!

today10 Oct. 2024
Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie
Economie

Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie

today10 Oct. 2024
Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate
Companii

Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate

today10 Oct. 2024
Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere
Economie

Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere

today10 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x