Romanii pierd ore in sir din ziua de lucru, din cauza colegilor vorbareti, a cafelei si tigarilor sau a retelelor de socializare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romanii pierd ore in sir din ziua de lucru, din cauza colegilor vorbareti, a cafelei si tigarilor sau a retelelor de socializare
Romanii pierd ore in sir din ziua de lucru, din cauza colegilor vorbareti, a cafelei si tigarilor sau a retelelor de socializare
de Magda Florea la 03 Aug. 2020
Urmareste-ne pe Google News
locuri de muncajoburifirme

Un sondaj realizat de BestJobs arata cat de afectata e ziua de munca a unui angajat roman, in functie de ''tentatiile'' sau mediul in care lucreaza.

Unii angajati din Romania pierd cateva ore bune sau chiar o jumatate de zi de munca din cauza unor ''tentatii'' cum ar fi retelele de socializare, sau discutiile interminabile cu colegii.

Zgomotul ambiental din birouri, sedintele prea lungi, galagia provocata de sunetul telefoanelor sau faptul ca poarta discutii personale la telefon sunt alti factori care diminueaza, in fapt, volumul de munca al angajatului care, desi se afla in mod fizic in birou, mintea ii este cu totul si cu totul in alta parte. Pauzele de tigara si de cafea nu trebuie nici ele excluse de pe aceasta lipsa. Fie ca sunt dese sau rare, lungi sau scurte, ajung sa stirbeasca si ele din ziua de lucru.

Un studiu realizat de BestJobs arata ca trei din patru respondenti pierd pana la 2 ore zilnic din programul de lucru, din cauza situatiilor enumerate mai sus. 8% dintre respondenti se afla in situatia in care ajung sa piarda chiar jumatate din ziua de lucru din cauza acestor motive!


Sase din zece respondenti se plang de cheful de vorba al colegilor de munca, si de faptul ca sunt inrerupti de acestia. 
 
Studiul mai arata ca 36% dintre respondenti sunt deranjati cel mai mult de zgomotele ambientale din birouri. 
 
17 dintre respondenti recunosc ca pierd timp la locul de munca, pentru ca navigheaza pe retelele de socializare, 10% admitand ca mult timp e pierdut din cauza serviciilor de mesagerie.
 
De asemenea, trei din zece respondenti se plang de faptul ca pierd timp din ziua de lucru din cauza sedintelor interminabile.
 
11% se plang de faptul ca e-mailurile primite in volum mare si necesitatea de a le citi si raspunde imediat le consuma timp.
 
Si, aspectul despre care vorbim in ultima instanta, dar, cu siguranta, nu merita acest loc, il reprezinta pauzele de cafea si tigara. Aici, se poate aplica zicala ''pauzele lungi si dese, cheia marilor succese''. Conform studiului, unul din zece angajati recunoaste ca pierde timp neproductiv la locul de munca, din cauza acestor vicii.

Si calitatea muncii are de suferit


Problema cea mai mare o reprezinta si faptul ca aceste motive afecteaza nu doar timpul alocat muncii, ci si calitatea ei. Un sfert dintre respondenti se plang de faptul ca au calitatea muncii afectata din cauza ca fie sunt inrerupti, fie nu se pot concentra din cauza zgomotului din jur.


Doi din zece respondenti spun ca sunt supusi unui stres suplimentar, cauzat de faptul ca le ramane mai putin timp la dispozitie pentru a-si indeplini sarcinile de serviciu. 
 
Totodata, 3,4% dintre respondenti nu reusesc sa respecte deadline-urile, in timp ce 8,5% se simt lipsiti de motivatie.
 
Vestea buna este ca 29% dintre repondenti reusesc sa jongleze cu timpul pierdut si cu indeplinirea sarcinilor la locul de munca. Ei spun ca nu le este afectata calitatea muncii de faptul ca pierd timpul sub diverse forme. 
 
7% dintre repsondenti sunt si mai optimisti, fiind de parere ca, datorita pauzelor reusesc sa se mobilizeze mai bine, in timp ce 5% se bucura de relatiile pe care le au cu colegii.

Strategii proprii pentru a nu pierde timpul la serviciu


Totusi, multi dintre respondenti au propria tactia, astfel incat sa nu piarda vremea la serviciu: 13% isi inchid telefonul personal in timpul orelor la munca, 46% spun ca raspund la telefonul personal, dar doaca e vorba de o urgenta, aproape 50% evita colegii barfitori si spun ca evita, de asemenea, sa intre pe retelele de socializare, iar 26% aleg sa isi prioritizeze activitatea, astfel incat intai se ocupa de treburile urgente, dupa care raspund la mailurile legate de serviciu. In cele din urma, pentru a se relaxa si a nu auzi zgomotele din jur, 14% dintre respondenti spun ca asculta muzica in timp ce lucreaza. 

Solutiile propuse angajatorilor. 47% dintre respondenti vor un program flexibil

 
Respondentii studiului vin si cu solutii pentru remedierea problemelor, sub forma de sugestii adresate angajatorilor: sa permita un program de lucru flexibil (47% dintre respondenti), sa creeze spatii in care sa poata lucra fara a fi intrerupti (45%), dar si sa renunte la conceptul de open space (24%), sa limiteze timpul pentru pauzele de cafea si tigara (13%),  sa le ofere cursuri de time management sau sa creeze politici interne precum zile fara sedinte (23%).
 
Sondajul a fost efectuat in perioada 2-16 august 2019, pe un esantion de 926 utilizatori de internet.

Citeste si: Masca de protectie, obligatorie in mai multe zone publice din Bucuresti, nu doar in Centrul Vechi



 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie...

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x