Sindicalistii de la metrou sustin ca multe trenuri sunt greu de condus si pun calatorii in pericol

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Sindicalistii de la metrou sustin ca multe trenuri sunt greu de condus si pun calatorii in pericol
Sindicalistii de la metrou sustin ca multe trenuri sunt greu de condus si pun calatorii in pericol
de Magda Florea la 20 Mar. 2019
Urmareste-ne pe Google News
metroutrenuritransportpericolegarnituri cafmetrou bucurestimetrou berceniaccident ungaria

Sindicalistii de la metrou sustin ca garniturile CAF, produse de spanioli, sunt imprevizibile si - in multe situatii limita - imposibil de controlat din cauza unui soft. Cu toate acestea, chiar daca o garnitura spaniola a deraiat la depoul Berceni la finele lunii ianuarie, conducerea Metrorex refuza sa scoata din circulatie aceste trenuri subterane.

Uniunea Sindicatul Liber din Metrou (USLM) a chemat astazi presa la Depoul Berceni, unde la finele lunii ianuarie o garnitura de tren care gara la capat de linie a deraiat. Prin aceasta actiune, ULSM a dorit sa atraga atentia asupra faptului ca - desi acele garnituri de tren ar fi periculoase din cauza softului care le controleaza - Metrorex continua sa le foloseasca pentru transportul zilnic a milioane de oameni.
 
Reamintim ca, in ianuarie, mecanicul metroului deraiat a spus ca accidentul s-a produs din cauza ca trenul s-a alimentat intr-o maniera imprevizibila si a accelerat singur.
 
Miercuri, mecanicii adunati la Depoul Berceni au spus ca, dupa deraierea din ianuarie, specialistii CAF au facut teste. Concluzia: in conditii similare cu cele in care s-a produs accidentul, trenurile ar reactiona la fel de periculos.
 
"In conditii similare (cu cele in care s-a produs deraierea - n.red.), trenurile au reactionat la fel (ca in cazul deraierii - n.red.) . Trenul, separat fata de alimentarea cu energie electrica, totusi, s-a alimentat singur, a intrat in viteza si n-a mai putut fi controlat. Bine ca, atunci, in ianuarie, trenul a venit catre depou si n-a iesit pe linia 2. Va puteti da seama ce s-ar fi putut intampla atunci... ", a spus unul dintre mecanici, sugerand faptul ca accidentul s-ar putea repeta.
 
Oamenii sustin ca vagoanele CAF reactioneaza in acest fel din cauza ca au prea multa electronica ineficienta.
 
"Stiti ce vorbeau asa, intre ei (despre softul care controleaza vagoanele - n.red.)? Ca e soft luat din China via Turcia si ca 'de cati bani am dat, de atata am primit'. Pai colegii mei, la capat de linie, mai coborau din cabina - pe care o pazea un bodyguard - ca sa se duca pana la toaleta. Acum nu mai coboara, de frica sa nu se alimenteze trenul singur si sa nu plece pe linie singur", a spus un alt mecanic venit la depoul Berceni.
 
Ion Radoi, presedintele USLM, sustine ca si metrourile vechi produse la Arad sunt mai sigure decat cele straine, cumparate cu bani grei si dotate cu softul care ar crea probleme.
 
"Ce mai putem face cu acest tren? Il mai putem da jos de pe sine? Nu! Si daca-l dam, il ducem la fier vechi! Pentru ce a trebuit sa dam atatia bani altora?
 
Noi inca mergem cu 20% dintre garniturile IVA Arad puse in functiune in 1979 si n-am mai avut astfel de probleme... Pentru ce sa le dam banii altora si tot noi sa avem probleme, dupa aceea?", a declarat presedintele USLM, Ion Radoi.

Citeste si: SIF Oltenia propune un dividend brut de 0,15 lei, Conpet ofera trei randuri de dividende, insumand 7,47 lei

Sursa foto: pexels.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x