TOP 10: Cele mai valoroase branduri din lume
applecompanii valoroaseeurobrandmicrosoftsteve jobs
La cate branduri exista in toata lumea, doar unul trebuie sa ia coronita ca fiind cel mai valoros. Iar fericitul premiant poarta numele de Apple si este evaluat la peste 100 miliarde de dolari, potrivit topului realizat de Eurobrand.
Pe primele locuri ale topului Eurobrand, compania austriaca specializata in servicii de consultanta si evaluare a marcilor si patentelor, se afla Apple, Coca-Cola (59,97 miliarde de dolari), Microsoft (53,97 miliarde de dolari), IBM (52,63 miliarde de dolari), Google (50,6 miliarde de dolari). Topul este continuat de Philip Morris (48,3 miliarde de dolari), Procter & Gamble (47,14 miliarde de dolari), McDonalds (45,84 miliarde de dolari), Johnson & Johnson (44,66 miliarde de dolari), operatorul de telecomunicatii AT&T (44,94 miliarde de dolari)
Compania Pepsi a reusit sa prinda, cu 41,56 miliarde de dolari, abia locul 12.
Excluzand companiile americane, China Mobile este cel mai valoros brand, insa aici se plaseaza abia pe locul 11, cu 43,98 miliarde de dolari.
Si Europa are premiantul sau, LVHM (Louis Vouitton Moet Hennessy), evaluat la 34,3 miliarde de dolari si se afla pe locul 14. Apoi urmeaza Vodafone cu 28,57 miliarde de dolari, pe locul 17 si producatorul de bere ABInBev cu 28 miliarde de dolari pe pozitia 19.
Cea mai mare crestere a valorii estimative a brandului apartine lui Apple, de 43,9%, in timp ce media topului 100 arata un avans de 5%.
La polul opus se afla HP cu minus 28,3%. Samsung a reusit sa urce 20 de locuri si a inregistrat o crestere de 39,7%, la 23 miliarde de dolari.