Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Un presedinte fara arme: Klaus Iohannis si Codul penal


Un presedinte fara arme: Klaus Iohannis si Codul penal
de la 25 Apr. 2019
Un presedinte fara arme: Klaus Iohannis si Codul penal
Tags: codurile penaleliviu dragneapsdaldeudmrjustitielegile justitieioug 13

Sunt infrangeri care te inalta si victorii care te injosesc. PSD, ajutat de vesnica inclinatoare a balantei Puterii, UDMR, a reusit sa isi treaca in palmares o victorie rusinoasa, aceea de a mutila sistemul Judiciar, intr-un mod flagrant si vizibil partinitor, mai ales pentru liderul social-democratilor, Liviu Dragnea.


Cu un Guvern PSD, si cu majoritate in Parlament, social-democratillor le-a fost usor sa scoata si sa bage in Codul penal si Codul de procedura penala amendamente care, adunate, nu doar ca l-au scapat pe Dragnea de puscarie, dar slabesc eficienta judiciara si favorizeaza infractorii, o spune chiar Raluca Turcan. 

Insa, PSD nu a actionat singur. UDMR-ul a pus si el umarul la aceste modificari, ei fiind picatura care a inclinat balanta votului din Parlament. Cumva, UDMR-ul asta a reusit in ultimii 30 de ani sa isi pastreze pozitia in Parlament, dandu-se de fiecare data de partea celor care erau la Putere. Partid micut, minoritar, dar foarte strategic, si-a urmarit mereu interesele, agatandu-se de invingatorii alegerilor, ca Tarzan de lianul din padurea Amazoniana.

Cum, necum, legile care stau la baza functionarii sistemului judiciar din Romania, au fost schimbate cu ajutorul decisiv al unui partid minoritar. Suntem o tara democratica, cel putin din punctul acesta de vedere, asa ca rugam Comisia Europeana sa nu mai "comenteze" ea ca am "deviat de la principiile statului de drept", cand la noi are atata putere un partidulet, reprezentat de oameni care isi doresc autonomie, limba oficiala proprie si asa mai departe. Noi le dam, le dam orice. Pana la urma maghiara putem invata cu totii, la ce ne mai trebuie limba romana? Important e ca ei sa ne dea voturile si sustinerea.

Ce o fi negociat PSD cu UDMR pe o miza atat de mare? Ce promisiuni s-au facut pentru a te expune atat de rusinos si delictuos in fata Uniunii Europene? Ce va primi UDMR in schimbul modificarii Codurilor penale, carora PSD le tot da tarcoale de doi ani?

Nu stim, dar daca baietii astia au ramas in Parlament neclintiti 30 de ani, sigur nu sunt atat de fraieri incat sa modifice Justitia din filantropie pentru PSD. Köszönöm, UDMR!

Dar nu doar UDMR a contribuit la aceasta palma data statului de drept din Romania, la aceasta intoarcere in anii '90, la acest flagel al democratiei, ci si parlamentarii PNL  si PMP, care nu erau prezenti la vot. De la PNL au lipsit 37% dintre parlamentari, in timp ce la PMP au lipsit 43%. De ce? 

Cred cumva acesti distinsi domni reprezentanti ai partidelor de Opozitie ca "opozitia" se face la nivel declarativ in fata microfoanelor televiziunilor? Opozitia se face in Parlament, adevarata opozitie. De ce nu se aflau acesti oameni platiti din bani publici la serviciu, pe scaunul in care cetatenii i-au pus prin vot, pentru a-i reprezenta?

Daca cetatenii astia ar absenta de la locurile de munca si ar fi concediati, deci n-ar mai contribui la stat, acesti parlamentari nu ar mai avea lefuri si abia atunci ar avea motive sa stea acasa. Si nici atunci. Pentru ca in fata unui atac la integritatea si siguranta nationala, te ridici din dragoste de patrie, din demnitate umana, din spirit civic, din dorinta de a nu distruge viitorul copiilor tai.

Ce scuza pot avea absentii? Probabil ceea ce au facut ei e cel putin la fel de grav ca ceea ce au facut PSD si UDMR. Lipsa de implicare la fel de grava ca implicarea intr-un sens negativ. 

Singurii care au salvat onoarea Opozitiei au fost parlamentarii USR, care au votat 100% impotriva modificarilor aduse la Codurile penale. Si ne asteapta alegeri europarlamentare pe 26 mai si vom vedea cu totii cum incep PNL, PMP si USR sa se razboiasca pentru voturi, fiind prezenti la emisiunile TV, pentru care se pregateau probabil cand au lipsit din Parlament. Vor ajunge sa nu adune mare lucru separat, in timp ce, in stil omogen si complice, Puterea acapareaza masa, din nou. Asa se fac jocurile, daca esti "baiat destept". 

Ultimii doi ani au fost, spune presedintele tarii "un asalt la adresa justitiei", cu victorii pe cat de socante, pe atat de grave: inlaturarea Laurei Codruta Kovesi de la DNA, inlaturarea lui Lazar din functia de procuror general al Romaniei, Ordonanta 13 si asa mai departe. Au fost doi ani in care ne-am aflat periodic in atentia presei din intreaga lume, si a institutiilor europene, care au tras semnale de alarma peste semnale de alarma, degeaba.

Nimeni n-a avut urechi sa auda sau ochi sa vada. Acum, dupa modificarea Codurilor penale, Comisia Europeana a reactionat imediat, miercuri, in termeni categorici: daca autoritatile de la Bucuresti nu revin la procedurile democratice, CE va folosi toate parghiile.
 
 De vreme ce nu au contat avertismentele europene, e de la sine inteles ca nu au contat nici vociferarile Opozitiei si nici criticile asociatiilor de magistrati.
 
Liviu Dragnea a mers inainte si si-a revendicat, de altfel, victoria, prin prezenta la votul care i-a adus scaparea, desi nu a prezidat sedinta.
 
Simbolic, Dragnea a avut nevoie de aceasta punere in scena, care i-a reconfirmat legitimitatea in coalitie, chiar daca ea vine din reprezentarea unor interese oligarhice.
 
Iata cum Dragnea, caruia Dancila i-a refuzat un vot de incredere in Parlament, prin restructurarea Guvernului, si-a obtinut premiul.

Comisia de la Venetia se afla la Bucuresti. Verifica modificarile la legile justitiei si la codurile penale

 
O delegatie a Comisiei de la Venetia se afla in Romania, dupa sesizarea PNL privind modificarea legilor justitiei prin ordonante de urgenta, si a fost primita, miercuri, de presedintele Klaus Iohannis la Palatul Cotroceni. 
 
Delegatia Comisiei de la Venetia a venit in Romania in urma sesizarii facute de catre PNL, dupa adoptarea OUG 7/2019. 
 
In 19 februarie, Guvernul a adoptat OUG nr. 7/2019 privind unele masuri temporare referitoare la concursul de admitere la Institutul National al Magistraturii, formarea profesionala initiala a judecatorilor si procurorilor, examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturi, stagiul si examenul de capacitate al judecatorilor si procurorilor stagiari, precum si pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara si Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii.
 
In 21 februarie, presedintele PNL, Ludovic Orban, a declarat ca formatiunea va sesiza Comisia de la Venetia in privinta OUG pe legile justitiei. 
 
"Pregatim sesizarea Comisiei de la Venetia, atat pe aceasta noua OUG, cat si pe OUG 90 si 92, care au fost emise in dispretul recomandarilor Comisiei de la Venetia. Sesizarea Comisiei de la Venetia o vom realiza prin intermediul APCE, mergand pe aceeasi procedura prin care am reusit sesizarea Comisiei de la Venetia si pe legile justitiei, si pe Codul Penal si pe Codul de Procedura Penala. Aceasta noua Ordonanta reprezinta o sfidare la adresa fiecarui cetatean roman, reprezinta o sfidare la adresa partenerilor nostri de la nivelul UE”, a declarat atunci Ludovic Orban.
 
O saptamana mai tarziu, Orban a anuntat ca a fost finalizat textul sesizarii, iar in 6 martie Comisia de Monitorizare a Adunarii Parlamentare a Consiliului Europei (APCE) a admis solicitarea Partidului National Liberal de a fi sesizata Comisia de la Venetia fata de modificarile aduse legilor Justitiei prin ordonanta de urgenta.
 

 Presedintele si-a exprimat nemultumirea fata de modul defectuos in care PSD legifereaza

 
In cadrul discutiilor, Administratia Prezidentiala transmite ca presedintele si-a exprimat nemultumirea fata de modul defectuos in care PSD legifereaza, cel mai recent exemplu fiind adoptarea modificarilor la Codurile Penale. "Acest mod de legiferare are un caracter extrem de nociv si creeaza, deliberat, instabilitate in interiorul sistemului de justitie", se arata in comunicatul de presa.
 
Presedintele Klaus Iohannis a evidentiat ca, desi CCR a identificat nenumarate nereguli in cele doua proiecte de modificare a Codurilor Penale, Parlamentul nu si-a invatat lectia si le-a rediscutat in aceeasi maniera foarte rapida, superficiala si netransparenta, iar majoritatea PSD "a ignorat din nou, cu buna stiinta, opozitia parlamentara, institutiile, asociatiile de magistrati si chiar opinia Comisiei de la Venetia referitoare la aceste modificari".
 
Referitor la tema ordonantelor de urgenta, a fost evidentiata folosirea in exces a acestui instrument legislativ in domenii foarte sensibile, unde este necesara o dezbatere serioasa, aprofundata si deplin transparenta. In acest context, Presedintele Klaus Iohannis a subliniat ca Romania se afla acum in situatia in care Guvernul legifereaza si Parlamentul doar ia act.
 
Presedintele Romaniei a aratat ca ordonantele de urgenta au fost prevazute de Constitutie ca instrumente puse la dispozitia Guvernului pentru a-i da posibilitatea sa intervina doar in situatii extraordinare si cu adevarat urgente in legiferare. In timp, insa, guvernele care s-au succedat au folosit ordonantele excesiv, fapt care a devenit o problema serioasa.
 
Sursa citaa mai precizeaza ca, in ceea ce priveste domeniul justitiei, ordonantele de urgenta adoptate dupa modificarea legilor justitiei au generat instabilitate in sistemul judiciar, iar masurile din continutul acestora nu numai ca nu raspund recomandarilor Comisiei de la Venetia din octombrie 2018, dar au creat noi vulnerabilitati la adresa independentei sistemului judiciar.
 
Iohannis a mentionat ca adoptarea de masuri cu un impact direct asupra sistemului judiciar, fara consultari publice si fara a tine cont de opinia sistemului judiciar, vulnerabilizeaza insasi functionarea acestui domeniu vital pentru democratia romaneasca, subliniind ca, avand in vedere toate aceste argumente, a decis declansarea referendumului din 26 mai. 
 

Comisia Europeana trimite mingea la Klaus Iohannis

 
Presedintele este ultima reduta necucerita de social-democrati. Ultimul zid. Dincolo de el, Liviu Dragnea poate simti mirosul libertatii. Se ridica usor pe varfuri si, pese umarul lat al presedintelui cu statura de neamt veritabil, intrezareste o pajiste verde plina de floricele si pasari cantatoare.
 
Revine cu talpile pe pamantul "jilav" si, mutandu-si privirea in directia opusa, vede celula inchisorii, vede completuri de judecatori, si morti votand pe banda rulanta. Vede condamnari definitive in dosarele Referendumul si Tel Drum, probleme cu Bombonica. E tabloul pe care l-a pictat domnia sa insusi, pe terasa conacului de sute de metri din inima Teleormanului.
 
Tablou de care se dezice acum si neaga ca si-ar pus macar vreun varf de pensula pe el si isi doreste cu ardoare sa simta mai profund mireasma ce vine din spatele presedintelui. Ce e de facut?
 
Klaus Iohannis nu are multe arme in acest razboi si cum spunea Iordache insusi, zilele trecute, "presedintele va trebui sa accepte modificarile Codurilor penale". De ce? Pentru ca are trei optiuni, mari si late: fie retrimite modificarile in Parlament, unde au trecut cu brio fiindca majoritatea  e a PSD, si vor mai trece de 100 de ori, fie le trimite la CCR, unde si acolo majoritatea judecatorilor sunt numiti politic de PSD sau aliati ai acestora de-a lungul istoriei posdecembriste, ori refuza promulgarea si risca ca Parlamentul sa demareze procedura de suspendare a sa din functie.
 
Odata demarata procedura, pentru care e nevoie de sustinerea a doua treimi dintre parlamentari, puterea legislativa, executiva si institutia presedintelui, ar fi mana unui singur partid, la doar cateva zile dupa ce sistemul judiciar a fost slabit si flexibilizat pentru ca infractorii sa scape basma curata, ca sa preluam exprimarea sefului statului.
 
Seama cu definitia comunismului? 
 
De unde deducam ca europenii arunca mingea la Iohannis? In mesajul Comisiei Europene se gaseste o propozitie-cheie: "Intelegem ca aceste modificari nu au fost promulgate si nu intra in vigoare".
 
E un mesaj care il vizeaza direct pe Klaus Iohannis, in preziua decretului de organizare a referendumului pe justitie si in care presedintele ar putea para actiunile din Parlament.
 
De altfel, Klaus Iohannis a facut referire la modificarile Codurilor, chiar la discutiile avute cu membrii Comisiei de la Venetia veniti la Bucuresti: "Presedintele Romaniei si-a exprimat nemultumirea fata de modul defectuos in care PSD legifereaza, cel mai recent exemplu fiind adoptarea modificarilor la Codurile Penale. Acest mod de legiferare are un caracter extrem de nociv si creeaza, deliberat, instabilitate in interiorul sistemului de justitie".
 
Teoretic, temele pentru care Iohannis a consultat Parlamentul privesc cadrul larg al imposibilitatii amnistiei si gratierii pentru faptele de coruptie si al interdictiei ca Guvernul sa poate emite ordonante de urgenta in materie de justitie.
 
Parlamentarii Puterii, incluzandu-i aici pe cei ai UDMR si pe reprezentantii minoritatilor, au decis, insa, printre altele, si ca emiterea, aprobarea sau adoptarea de acte normative sunt exceptate de la infractiunea de favorizare a infractorului. Se pot da, asadar, OUG in favoarea infractorilor.
 
Poate opri referendumul pe justitie aceasta infrangere a justitiei, facuta de Parlament? Nu in mod direct, dar confirmarea ca natiunea se opune categoric ii poate da presedintelui argumente pentru o pozitie de forta, asa cum ii sugereaza Comisia Europeana: "Aceste modificari nu au fost promulgate si nu sunt inca in vigoare".

Si uite asa, Iohannis trebuie sa ridice Zidul Berlinului ... in Bucuresti. Intre coruptie si justitie, intre democratie si o forma grosolana de autoritate abuziva si incompetenta.
 

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.5 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016