Valoarea tranzactiilor online de Black Friday va depasi anul acesta 52 milioane de euro
black friday 2018reduceri magazinecumparaturi onlinepayu romania
Valoarea tranzactiilor online va creste anul acesta cu 30% fata de 2017, depasind 243 milioane de lei (52,13 milioane de euro), anunta furnizorul de servicii de plata PayU Romania.
PayU Romania estimeaza ca 35% din valoarea totala a tranzactiilor procesate va proveni din platile facute cu un card in rate fara dobanda, scrie News.ro.
”Nu mai este o surpriza ca Black Friday este evenimentul cel mai asteptat in e-commerce. Daca luam in calcul valoarea totala a cumparaturilor online de Black Friday, incluzand aici atat tranzactiile achitate online, cat si cele cu numerar la livrare, ne asteptam ca intreaga suma sa se ridice la peste 813 milioane de lei”, a declarat Country Manager PayU Romania, Marius Costin.
Totodata, plata cu un singur click va avea si anul acesta o pondere importanta in prima parte a zilei de 16 noiembrie, datorita faptului ca prin aceasta metoda de plata consumatorii pot plati rapid si in siguranta, asigurandu-se astfel ca obtin produsul preferat, potrivit companiei.
”Ultimele statistici arata ca 40% din populatia Romaniei cumpara online, iar din acestia 70% fac achizitii lunare. Acest lucru indica o maturizare a pietei de e-commerce si o constanta in comportamentul de consum online, iar Black Friday este momentul care indica cel mai bine trendurile in comertul online”, a spus Costin.
Totodata, in ultimii doi ani, metodele de plata cu cea mai mare crestere – plata in rate si plata cu un singur click – au scos in evidenta cel mai important trend si indicator de business – increderea consumatorilor, potrivit companiei. Compania a subliniat ca produsele din categoria fashion ocupa un loc din ce in ce mai mare in cosul online de cumparaturi, in timp ce categoria home&deco inregistreaza cresteri semnificative de la an la an.
”Produsele IT&C se vor mentine si anul acesta pe primul loc in topul preferintelor cumparatorilor. Conform estimarilor PayU, valoarea medie a cosului de cumparaturi se va mentine in jurul valorii de 600 lei, similar cu anul anterior”, se arata in comunicat.
”Comertul online transfrontalier este principalul trend pe piata digitala fara frontiere, iar Black Friday il confirma. Magazinele online din Romania trebuie sa fie pregatite pentru cumparatorii din alte tari, iar primul pas este sa se asigure ca au metodele de plata potrivite. De exemplu, pentru cardurile emise in alte valute este important sa puna la dispozitie clientilor o metoda de plata precum Multi Currency Pricing (MCP), prin care cumparatorii au posibilitatea de a plati in valuta la un pret fix si constant”, a afirmat Marius Costin.
Platforma PayU estimeaza ca va procesa peste 50 de tranzactii pe secunda in momentele de varf. Printre retailerii din portofoliul PayU care vor participa la editia Black Friday de anul acesta se numara eMAG, FashionDays, PC Garage, Altex, Elefant, Flanco, Jysk, Kika, Vivre, F64, iStyle.