World Information Architecture Day 2013 a reunit la Bucuresti 90 dintre oamenii de digital din companiile si agentiile romanesti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
World Information Architecture Day 2013 a reunit la Bucuresti 90 dintre oamenii de digital din companiile si agentiile romanesti World Information Architecture Day 2013 a reunit la Bucuresti 90 dintre oamenii de digital din companiile si agentiile romanesti
de Manager.ro la 11 Feb. 2013
Urmareste-ne pe Google News
world information architecture daywiad 2013grapefruitprezentariinvitatiisucces

Cea de-a doua editie a World Information Architecture Day (WIAD) organizata de Grapefruit la Bucuresti a reunit 90 de experti ai domeniului si profesionisti in digital din companii romanesti si straine. Desfasurata sub egida Institutului de Arhitectura Informationala simultan in 15 locatii de pe intreg globul, conferinta a inclus prezentari din partea Adobe, COSMOTE, Cult Market Research si Grapefruit.

Subiectele abordate in cadrul conferintei de anul acesta s-au concentrat asupra diferentelor dintre design si arhitectura informatiei. Prezentarile speakerilor au vizat atat aspecte legate de usability si evolutia domeniului, cat si insighturi din partea companiilor care isi optimizeaza serviciile sau produsele digitale luand in calcul experienta si feedback-ul utilizatorilor.

“Anul acesta, a iesit in evidenta interesul crescut al companiilor pentru acest eveniment – numarul participantilor a fost mult mai mare decat anul trecut, iar publicul, foarte activ, semn ca si in Romania incepe sa fie inteleasa importanta unui produs digital eficient conceput pentru consumatorul final”, declara Marius Ursache, Fondator Grapefruit si organizator al evenimentului. “Important de retinut este ca, pentru un site complex, cu informatie bogata, structurarea continutului este esentiala in atingerea obiectivelor de comunicare si de business. Mai ales in cazul site-urilor eCommerce, o structurare improprie a informatiei si navigatiei duce la rezultate slabe in vanzari”, adauga acesta.

Prima sesiune de prezentari a  fost deschisa de un studiu de caz prezentat de Alexandru Zodieru, Managing Partner la Cult Market Research, privind solutia de eye tracking si rolul sau in optimizarea produselor digitale, prin cresterea nivelului de usability. Ioannis Kapsoulakis, eBusiness and Sales Innovation Senior Manager COSMOTE Romania, a vorbit despre necesitatea, contextul si conditiile unei colaborari eficiente cu o agentie de digital care trebuie sa inteleaga business-ul clientului sau si provocarile interne cu care se confrunta oamenii de online din companii, pentru a implementa astfel de proiecte.

Marius Ursache, Fondator Grapefruit, a explicat de ce UX Designerii ar trebui sa aiba in vedere experienta completa a utilizatorilor, deci si continutul informational, pe langa componenta de design a unui produs digital. Cea de-a doua parte a evenimentului a inclus un studiu de caz prezentat de Eric Jansen, Senior Experience Design Manager Adobe, privind imbunatatirea experientei utilizatorului in cazul unui produs matur, luand ca exemplu programul de editare video oferit de Adobe Premiere Pro. WIAD 2013 s-a incheiat cu o propunere de imbunatatire a interfetei site-ului CFR Calatori, conceputa de Alexandru Cahnita si Alecsandru Grigoriu, UX Designers Grapefruit. Propunerea a fost un exercitiu ce a avut intentia sa ilustreze printr-un exemplu concret, procesul de optimizare a unui produs digital in functie de profilul utilizatorilor sai, nevoile lor specifice, si principiile de UX si arhitectura informationala.

La WIAD 2013 au participat 90 de persoane, iar accesul la eveniment a fost facut pe baza de invitatie, locurile fiind limitate. Datorita cererii de invitatii, conferinta a fost transmisa live, prin privesc.eu. 

Arhitectura informationala reprezinta o etapa obligatorie in constructia oricarui proiect digital de succes. Menirea ei este sa ajute si sa vanda ideile, produsele si serviciile din mediul online, intr-un mod eficient si relevant, prin definirea unui design simplu, dar si a unui set de interactiuni complexe menite sa ghideze potentialii consumatori pe anumite trasee la finalul carora se gaseste informatia de care au nevoie. O arhitectura informationala corecta asigura interactiuni relevante intre utilizatori si produsele sau serviciile companiilor, iar succesul se traduce prin indeplinirea unor obiective de business online bine definite.

Ultimele NOUTATI

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x