WWF: Supermarketurile din Romania si Bulgaria au standarde de mediu slabe
wwfsupermarketuriromaniabulgariamediu
Supermarketurile din Bulgaria si Romania nu se ridica la nivelul asteptarilor in ceea ce priveste politica de mediu, se arata intr-un comunicat de presa remis Agerpres de catre filiala bulgara a organizatiei WWF.
Studiul urmareste performanta a cate 10 retaileri din fiecare tara prin prisma a 6 domenii-cheie: produse pescaresti, produse lactate, legume si fructe, produse din hartie, detergenti si politici de mediu.
In Bulgaria, reteaua de supermarketuri care a iesit pe primul loc la sustenabilitate a reusit sa obtina un punctaj de 5,93, care reprezinta abia o treime din scorul maxim de 18 puncte. Situatia din Romania este putin mai buna, dar nici acolo nimeni nu a reusit sa stranga mai mult de 42,9% din punctajul maxim.
Ioana Busila de la WWF Romania explica faptul ca retailerii din Romania au o performanta medie in ceea ce priveste produsele lactate si oua, dar au note foarte proaste cand vine vorba de legume si fructe, peste, produse din hartie, detergenti. De exemplu, nici una dintre cele 10 companii analizate nu vinde fructe si legume organice produse in Romania si doar 26,85% dintre toate fructele si legumele oferite sunt produse in tara, ceea ce lasa mult de dorit in ceea ce priveste produsele de origine locala.
Situatia in Bulgaria este similara, spune Iva Bratanova de la filiala bulgara a organizatiei. Ouale organice si produsele din hartie reciclata sunt disponibile in aproape toate magazine, dar fructele si legumele produse in tara sunt greu de gasit, precum si produsele provenite din pescuitul sustenabil.