ANALIZA: 7 lucruri pe care nu trebuie sa le spui clientilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: 7 lucruri pe care nu trebuie sa le spui clientilor ANALIZA: 7 lucruri pe care nu trebuie sa le spui clientilor
de Manager.ro la 14 Sep. 2011
Urmareste-ne pe Google News
analizaclientirelatia cu clientiiclientiappleangajati

Apple, cea mai mare companie IT din lume, are o politica stricta in ceea ce priveste interactiunea cu clientii. Angajatilor din magazinele Apple nu li se permite sa foloseasca expresii care pot da nastere la stari negative.

Printre acestea se numara si "din pacate". Cine se angajeaza intr-un magazin Apple trebuie sa uite, in timpul programului, ca aceasta expresie exista. Regulamentul stipuleaza ca trebuie folosita in schimb expresia "asa cum puteti vedea avem/putem sa va oferim o alta solutie." 
 
De asemenea, angajatii sunt instruiti sa zambeasca tot timpul si sa primeasca cu caldura clientii. "Prezentati o solutie cu care clientul sa plece acasa astazi", au fost invatati la trainingul, care dureaza o saptamana, angajatii. Mai mult, li se cere sa nu uite niciodata sa mai pofteasca clientul pe la magazin, chiar daca acesta nu cumpara nimic sau este morocanos. Lantul de retail al Apple genereaza 13% din vanzarile anuale totale ale companiei. 
 
Va prezentam opt expresii si cuvinte pe care NU ar trebui sa le spuneti clientilor:
 
1. "Nu."  
Niciodata sa nu-i spui unui client "nu". Foloseste in schimb expresii de genul "Da, putem. Iata cat va costa." De multe ori nu ai produsul sau serviciul solicitat, insa alteori angajatii tai spun "nu" doar pentru ca ceea ce li se cere este complicat. Ai grija sa te asiguri ca nu fac asta. 
 
 2. "Sunteti sigur?" 
Atata vreme cat clientul te-a contactat, este evident ca isi doreste sa cumpere de la tine. Tu trebuie sa faci bani pentru afacerea ta, nu sa ai grija de bugetele clientilor. Aceasta este treaba lor. 
 
3. "Ceea ce ar trebui sa faceti este..." 
Nu-i spune clientului ce sa faca. Poti face asta doar daca esti o firma care ofera consultanta in afaceri. Nimanui nu-i place sa i se spuna ce sa faca. 
 
4. "Nicio problema." 
"Nicio problema" nu inseamna neaparat "Da". Nu ii faci favoruri clientului, ci ii oferi produsele si serviciile de care are nevoie. Inlocuieste "nicio problema" cu "da". 
 
5. "Lasati-ma sa incerc sa rezolv problema." 
Clientilor le pasa de rezultate, nu de eforturile pe care le faci tu pentru a-i ajuta. "Sa incerc" creeaza incertitudine si ii lasa clientului senzatia ca nu ai produsul/serviciul de care are el nevoie. Este foarte posibil sa il caute in alta parte. 
 
6. "Anuntati-ma daca aveti si alte probleme." 
Este pur si simplu enervant. Daca avea si alte probleme, ti le spunea. Cel mai bine este sa revii cu un telefon la client peste cateva zile pentru a vedea daca produsul vandut de tine este ok si el este multumit. Asa va vedea ca iti pasa si il vei fideliza. 
 
7. "Lasati-ma sa verific si revin eu cu un telefon in cel mai scurt timp." 
Dai senzatia ca nu iti cunosti propria "parohie". De ce as cumpara ceva de la cineva care nu stie exact ce are de oferit?  

Via BNET, Gawker

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x