16 martie 1978: unul dintre cele mai mari tancuri petroliere din lume s-a scufundat langa coastele atlantice ale Frantei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
16 martie 1978: unul dintre cele mai mari tancuri petroliere din lume s-a scufundat langa coastele atlantice ale Frantei 16 martie 1978: unul dintre cele mai mari tancuri petroliere din lume s-a scufundat langa coastele atlantice ale Frantei
de Manager.ro la 16 Mar. 2014
Urmareste-ne pe Google News
amoco cadizpetrolier esuat16 martie

Unul dintre cele mai grave dezastre maritime din istoria omenirii s-a petrecut la 16 martie 1978, atunci cand tancul petrolier "Amoco Cadiz" a esuat in largul coastelor Frantei, langa Portsall.

Desi in alte accidente au fost deversati mai mult decat cei 1,6 de milioane de barili de petrol  scursi in mare,  acesta ramane cel mai mare naufragiu din istorie.

Amoco Cadiz era cu 65 de metri mai lung decat Titanicul si capabil sa transporte 250.000 de tone de titei. Petrolierul era detinut de catre compania Amoco, o companie americana, dar fusese inregistrat sub pavilion liberian si era operat de catre un echipaj in mare parte italian.

Vasul transporta petrol din Golful Persic si se indrepta catre portul Rotterdam. Datorita vantului puternic vasul a deviat de la directia stabilita, plutind in deriva spre coasta stancoasa. Dupa o incercare esuata a unui remorcher german de a trage nava spre larg, "Amoco Cadiz" a fost lovit de un val urias si s-a rupt in doua bucati. Datorita locului izolat in care s-a petrecut incidentul si a conditiilor atmosferice neprielnice, dar si din cauza lipsei unui plan amanuntit de urgenta, nu a putut fi recuperat niciun gram de petrol, care s-a scurs incetul cu incetul in apele oceanului.

Atunci cand echipele de interventie au realizat ca petele de titei se indrepata catre coasta au decis sa utilizeze explozivi, pentru a deschide corpul navei si a elibera cei 1,6 milioane de barili de petrol cat mai repede. Elicopterele marinei franceze au aruncat in apa 16 bombe, dar din pacate actiunea nu a reprezentat un succes complet, o mare parte din incarcatura plutind in deriva pe coasta.

In cele din urma, cei aproape 400 de kilometri ai coastei bretone au avut serios de suferit de pe urma acestei catastrofe, peste 20.000 de pasari si 9.000 de tone de stridii pierind in urma otravirii apelor. Paguba, estimata la 250 de milioane de dolari a fost suportata de industria de pescuit si cea turistica din zona de deversare, pana in anul 1992, cand Amoco a fost de acord sa plateasca 200 de milioane de dolari pagube.

Astazi, "Amoco Cadiz" se afla pe fundul marii, acoperita de alge, si cum unele dintre bombele folosite pentru a deschide corpul navei au ramas neexplodate, scufundarile in apropierea zonei sau explorarea epavei sunt complet interzise.
 

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x