21 mai 1927: Charles A.Lindberg aterizeaza la Paris

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
21 mai 1927: Charles A.Lindberg aterizeaza la Paris 21 mai 1927: Charles A.Lindberg aterizeaza la Paris
de Manager.ro la 21 Mai. 2014
Urmareste-ne pe Google News
lindberghzbor transatlantic21 mai

Pilotul american Charles A. Lindbergh aterizeaza pe aeroportul Le Bourget din Paris, finalizand astfel cu succes primul zbor transatlantic, non-stop.

Charles A.Lindberg se imbarcase intr-un monoplan pe care il botezase ʺ The Spirit of St Louisʺ, la New York, de unde decolase de pe Roosevelt Field, cu 33 de ore si jumatate inainte.
 
Charles Augustus Lindbergh, nascut la Detroit in 1902, a inceput sa zboare de la varsta de 20 de ani. In 1923 a cumparat un avion biplan ramas in stocul produs pentru Primul Razboi Mondial si a efectuat cu el zboruri postale. S-a inrolat in armata, in 1924, unde a urmat un curs care i-a asigurat brevetul de pilot militar. A efectuat zboruri regulate intre St.Louis si Chicago pentru serviciile postale.
 

In 1919 un hidroavion american a zburat de la New York la Plymouth (Marea Britanie), cu escale la Newfoundland, Insulele Azore si Lisabona. Dupa zbor, francezul Raymond Orteig, un proprietar de hoteluri din New York, a oferit un premiul de 25.000 dolari primului aviator care va reusi sa traverseze Atlanticul, fara escala si fara alt ajutor uman. O alta conditie era ca aviatorul sa decoleze de la New York si sa aterizeze la Paris.
 
In iunie 1919, pilotii britanici John Alcock si Arthur W.W.Brown au realizat primul zbor transatlantic non-stop, din Newfoundland in Irlanda. Insa zborul de la New York la Paris insemna de doua ori distanta parcursa de britanici.
 
Premiul pus la bataie de Orteig avea o valabilitate de cinci ani, expirand 1924. Cum nimeni nu reusise pana atunci sa intre in posesia lui, Orteig a lansat in nou provocarea, in 1926.
 
Lindbergh a convins Camera de Comert din St.Louis sa sponsorizeze zborul si un buget de 15.000 de dolari a fost stabilit. Corporatia aviatica Ryan din San Diego s-a oferit sa construiasca un avion cu un singur motor, cu specificatiile lui Lindbergh. Rezervoare suplimentare au fost adaugate fuselajului, iar anvergura aripilor a fost marita.
 
Pentru a-i reduce greutatea si, automat, consumul, Lindbergh a renuntat la aparatura radio, la luminile pentru zborul de noapte si la parasuta de serviciu. Practic, Lindbergh a plecat in acessta aventura complet expus tuturor pericolelor.
 
Avionul a fost botezat ʺThe Spirit of St.Louisʺ, iar la 12 mai 1927 , a decolat de la San Diego la New York, stabilind un nou record pentru cel mai rapid zbor transcontinental (America). Vremea rea ​​a intarziat insa zborul transatlantic al lui Lindbergh timp de o saptamana. In noaptea de 19 mai, starea de tensiune si un ziarist zgomotos l-au tinut pe pilotul american treaz toata noaptea.
 
Dimineata, desi nedormit, Lindbergh a pornit la drum pe un cer senin si o vreme propice zborului. La 21 mai, cand Lindbergh depasise jumatatea drumului, avionul sau a intrat in ceata, pilotul luptandu-se si cu oboseala care se acumulase.  
 
Dupa 24 de aore de zbor a reperat primele barci si a inteles ca se apropie de coasta. La ora locala 15.00, Lindbergh a zarit coasta Irlandei. A traversat Anglia, indreptandu-se spre Franta, unde a ateriazat in jurul orei locale 20.00, in ziua de 21 mai 1927, dupa 33 de ore si jumatate de zbor si 3.600 de mile parcurse. La Aerodromul Le Bourget din Paris se stransesera peste 10.000 de spectatori entuziasmati, care l-au luat cu asalt pe Lindbergh. Doi aviatori francezi l-au salvat din mijlocul multimii agitate, ducandu-l intr-un automobil departe de lumea dezlantuita. Lindbergh devenise o celebritate mondiala.

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x