Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

6 trucuri pentru a imbunatati memoria


6 trucuri pentru a imbunatati memoria
de la 30 Iun. 2014
6 trucuri pentru a imbunatati memoria
Tags: trucuriexercitii fizicememoriecreierstudiuactivitate cerebralainformatiesomnalimentatielegumefructeantioxidantijocuriintegramecuvinte incrucisatesudokuoameni de stiintasfeclaspanacafineavocadofunctia cognitivagimnasticasinapseradicali liberi

Te simti decuplat atunci cand vrei sa-ti amintesti un nume, iar mintea se "invarte" in jurul lui fara sa dea voie limbii sa-l articuleze?

Ti-ai uitat telefonul intr-un taxi? De cate ori te-ai indreptat hotarat sa faci un anume lucru si, odata ajuns, te-ai dezumflat ca nu mai stii pentru ce esti acolo?
 
Exista unele trucuri, recomandate de oamenii de stiinta, care reusesc sa dea un imbold pozitiv activitatii cerebrale.
 
1. Dezlegarea integramelor. Se poate opta la fel de bine pentru Sudoku sau cuvinte incrucisate. Jocuri care stimuleaza activitatea creierului
 
Toate aceste tipuri de jocuri imbunataesc memoria si intarzie declinul cerebral. Activeaza sinapsele in tot creierul, inclusiv in zonele de memorie. Unele studii au aratat jocurile pe calculator imbunataesc memoria atat de mult incat incat au micsorat rata accidentelor rutiere cu 53%. Asa ca poti alege un program de instruire on-line a creierului. Creatorii unor astfel de programe pretind ca 96% din utilizatori isi imbunataesc memoria dupa doar 9 ore de joc. Un fel de gimnastica a mintii pentru imbunatatirea concentrarii si a abilitatilor cognitive.
 
2. Alimentatia
 
Potrivit medicilor, o alimentatie care ajuta memoria este bogata in legume si fructe colorate intens, bogate in antioxidanti. Primcipalii protectori ai creierului impotriva radicalilor liberi. Studii recente arata ca persoanele cu un nivel scazut de omega 3 au creierul cu doi ani mai in varsta decat acelea cu un nivel normal al substantei miraculoase.
 
Sunt recomandate spanacul, afinele , avocado si sfecla. Si suficient peste. Pentru marirea rezultatelor la testele de memorie se poate suplimenta cu vitamina B12 si vitamina D, pentru functia cognitiva.
 
3. Un somn echilibrat
 
Daca pierzi jumatate din noapte facand nu stiu ce treburi importante, memoria se va eroda. Cercetarile sunt cat se poate de clare. Un mod de a incetini declinul imbatranirii la adulti  este acela al imbunatatirii duratei si calitatii somnului. 8 ore de somn ajuta creierul sa treaca amintirile temporare la o depozitare pe termen lung.
 
4. O instruire intr-un domeniu nou
 
Un studiu suedez a constatat ca adultii care invata lucruri noi isi imbunataesc memoria in general. Orice activitate care este practicata cu sarguinta va avea cu certitudine acelasi efect. Fie ca e vorba sa inveti sa schiezi, fie sa tricotezi.
 
5. Exercitiile fizice
 
Un pic de antrenament nu-ti strica, dimpotriva, este deja demonstrat, iti aduce beneficii mentale foarte mari. Analizele efectuate pe un grup de oameni care au folosit biciclete stationare si pe un altul, in care participantii au mers cu adevarat pe biciclete au fost in favoarea celor din urma.
Exercitiul fizic este cel mai bun ajutor pentru memoria ta. Se poate mari dimensiunea creierului, acest lucru fiind in directa dependenta de performantale tale in materie de amintiri. Se recomanda, zilnic, cel putin 20 de minute de mers pe jos in ritm vioi.
 
6. Renuntarea la a face mai multe lucruri in acelasi timp
 
Motivul principal pentru care nu-ti amintesti anumite lucruri, cum ar fi spre exemplu, unde ai pus cheile, este pentru ca in momentul respectiv nu erai atent la ceea ce faceai, fiind preocupat de altceva. Experimentele au aratat ca sunt necesare 8 secunde pentru a angaja memoria in procesul de colectare a informatiei, asa incat concentrarea pe una din sarcini este importanta. (fitnea.com)
 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016