Autostrada Bucuresti-Pitesti a implinit 45 de ani. La Multi Ani si mai putine gropi!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Autostrada Bucuresti-Pitesti a implinit 45 de ani. La Multi Ani si mai putine gropi! Autostrada Bucuresti-Pitesti a implinit 45 de ani. La Multi Ani si mai putine gropi!
de Manager.ro la 04 Feb. 2012
Urmareste-ne pe Google News
autostradabucurestipitestianiversareconstructie

Chiar daca ne vine greu sa credem, Romania a avut autostrazi chiar si in perioada comunismului, cand parcul de masini al tarii nu ajungea nici la nivelul inregistrat astazi de Bucuresti. Si atunci, ca si acum, stateam bine la planuri: proiectele indicau, la nivelul anului 1967 ,constructia unei retele de autostrazi de peste 3.000 de km.

In anul 1967, pe 4 februarie, a inceput constructia primei autostrazi din Romania, autostrada Bucuresti-Pitesti. Aceasta a fost data in folosinta in anul 1973, cu noi segmente adaugate in 2007, 2010 si 2011. 
 
Data inceperii lucrarilor coincide cu un studiu realizat, in perioada 1967 - 1969, de Institutul de Proiectari in Transporturi (IPTANA), studiu dedicat construirii in perspectiva a unei retele de autostrazi. Romania ar fi trebuit sa aiba in prezent circa 3.200 kilometri de autostrada, in loc de numai 314 kilometri, daca ar fi aplicat proiectele elaborate de singurul institut de profil de la acea vreme. 
 
Studiile din anii '60 tineau cont de traficul din anii '90
 
Studiul tine cont de evolutia in perspectiva a traficului pana la nivelul anului 1990, dar si de reteaua de drumuri nationale existente, sau de evolutia economica si cresterea gradului de motorizare. Studiul nu a fost urmat pana la capat desi, pe baza lui, au fost incepute, dupa anii '90, lucrarile la Autostrada Bucuresti - Cernavoda, nici azi terminata, si a fost elaborat studiul pentru Autostrada Bucuresti - Ploiesti, din care s-au inspirat in mare masura proiectantii actualei autostrazi Bucuresti - Ploiesti. De asemenea, IPTANA previziona in 1969 si realizarea Autostrazii Ardeal, actuala Autostrada Transilvania. 



Inca din 69, IPTANA a previzionat actualul Coridor IV de Transport Pan-European, de la Constanta la Bucuresti - Pitesti si apoi pe traseul Pitesti - Sibiu - Deva - Nadlac. Institutul a sustinut inceputul lucrarilor la Autostrada Bucuresti - Pitesti, prima autostrada din Romania. 
 
Amplasata pe coridorul de transport european IV, autostrada are, in prezent, functionale trei segmente: unul de 128 km care leaga Bucurestiul de Pitesti; un alt segment de 17 km care ocoleste orasul Sibiu pe la nord (intre localitatile selimbar si sura Mica); si tronsonul Timisoara (Giarmata)-Arad, de 45 km. 
 
Accesul pe autostrada se face prin noduri rutiere, pentru aceasta fiind utilizate benzi de accelerare/decelare, iar viteza maxima admisa este de 120 km/ora.
 
In anul 2000 au inceput primele modernizari
 
In octombrie 2000, s-a incheiat proiectul de modernizare a autostrazii, odata cu receptia lucrarilor efectuate de consortiul italian Federici Astaldi Todini. Finantarea proiectului a fost asigurata din imprumuturi Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare si fonduri alocate de Guvernul Romaniei. Proiectul a presupus trei noduri rutiere si zece pasaje superioare noi, reabilitarea a cinci poduri de traversare, precum si amplasarea a 210 km de parapet. 



Tot in anul 2000, i s-a adaugat un nou tronson de autostrada, care ocoleste Pitestiul pe la est, avand 15 km lungime, aflat in prelungirea vechiului tronson de la Bucuresti. Acesta a fost dat in folosinta in 20 noiembrie 2007. 
 
In 2005, reparatiile au costat 4 milioane de euro, iar in 2003, alte 14 milioane de euro au fost cheltuite pentru refacerea a 23 de kilometri din autostrada.  
 
In 2004 au inceput lucrarile la centura Pitesti
 
In septembrie 2004, la Pitesti au inceput lucrarile de extindere a Autostrazii prin realizarea soselei de centura din partea de est a orasului, prelungita cu 11 km pentru descongestionarea circulatiei de pe artera principala care strabate municipiul. Lucrarea de peste 120 milioane de euro a fost realizata de firma italiana Astaldi si finantata de la bugetul de stat. 



In iunie 2006, licitatia pentru contractul de atribuire a lucrarilor de reparatii pe austostrada Bucuresti-Pitesti fost castigata de firma Euro Construct.. Astfel Euro Construct a obtinut lucrarile de reparatii pe tronsonul cuprins intre kilometri 23 si 46 contra unei sume de 30 de milioane de euro, dupa ce in 2005 a mai castigat o licitatie pentru executarea de reparatii pe tronsonul 70-90 al autostrazii Bucuresti-Pitesti. 
 
Coridorul IV Paneuropean - pe bucatele
 
In anul 2009 au inceput lucrarile la tronsonul de 32 km Timisoara-Arad, fiind incredintate firmelor Astaldi si FCC Construccion. Portiunea de drum a fost data in folosinta la 17 decembrie 2011.
 
La 9 aprilie 2011 s-a inceput lucrul la constructia tronsonului Deva-Orastie, de catre de compania Strabag impreuna cu cateva firme asociate, costurile totale fiind estimate la 200 de milioane de euro. Licitatia pentru realizarea proiectului a fost castigata la data de 2 septembrie 2010, dupa contestarea la CNSC. 



La 15 noiembrie 2011, a fost demarat santierul pentru constructia tronsonului de autostrada dintre Orastie si Sibiu, in lungime de aproape 82 km. Acest segment a fost impartit in patru loturi, lucrul incepand pe doar primele doua dintre acestea, in lungime de aproape 44 km. Primul lot, Orastie-Sebes, a fost atribuit firmei Strabag, iar cel de-al doilea lot, Sebes-Cunta, a fost atribuit asocierii Straco Grup - Studio Corona Civil.

Ultimele NOUTATI

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate
Economie

Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x