Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce va contine noul model de carte de identitate


Ce va contine noul model de carte de identitate
de la 20 Mar. 2013
Ce va contine noul model de carte de identitate
Tags: carti electronice de identitateceidate biometriceamprentestork

Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) a anuntat ca noul model de carte de identitate electronica va contine date biometrice.

Cartile de identitate vor contine imaginea faciala si amprentele digitale, elemente care confera un grad de siguranta mai mare documentului si care vor fi sterse din sistem prin procedura automata imediat dupa ce actul a fost eliberat
 
Vor fi exceptate de la obligatia de furnizare a impresiunilor papilare persoanele pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibila. 
 
Datele biometrice se colecteaza in scopul includerii in cartea electronica de identitate, in vederea verificarii autenticitatii acesteia si a identitatii titularului, printr-o comparare directa, intre datele puse la dispozitie de titular si cele incluse in cartea electronica de identitate. 
 
Cresterea gradului de siguranta a actului de identitate este necesara pentru impiedicarea tranzactiilor imobiliare ilicite, a traficului de persone si pentru a opri migratia ilegala. 
 
De asemenea, este necesara alinierea la initiativele europene in materia evidentei persoanelor si a e-serviciilor, exemplificand preocuparile de interconectare a sistemelor referitoare la identitatea electronica, pentru crearea premiselor necesare introducerii si compatibilizarii solutiilor de e-administratie, in concordanta cu obiectivele care se subscriu proiectului european la scara larga, denumit STORK (Secure idenTity acrOss boRders linKed). 
 
Acest proiect isi propune sa implementeze recunoasterea la scara europeana a identitatii electronice, fapt ce va permite intreprinderilor, cetatenilor si functionarilor din administratiile publice sa isi foloseasca, in oricare dintre statele membre, identitatea electronica atribuita la nivel national. 
 
Procedurile de preluare a datelor biometrice pentru emiterea cartii electronice de identitate se realizeaza numai in prezenta titularului, la sediul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor sau al Directiei, cu exceptia situatiei in care persoana este netransportabila, respectiv la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular care inregistreaza cererea pentru eliberarea cartii electronice de identitate. 
 
Pentru persoanele care, din motive religioase sau de constiinta, refuza eliberarea cartii electronice de identitate, se elibereaza carte de identitate fara cip incorporat, care contine date cu caracter personal in format tiparit, precum si elemente de particularizare si de siguranta.
 
Cartea electronica de identitate va avea incorporat un cip cu dubla interfata, cu contact si contactless, care va include un microcontroler integrat, cu capabilitati de procesare criptografica, memorie interna si o antena pasiva. 
 
Realizarea cartilor de identitate electronice va fi posibila dupa ce Guvernul va adopta hotararea privind modificarea si completarea unor acte normative referitoare la aplicarea dispozitiilor legale din domeniul evidentei persoanelor, actelor de identitate ale cetatenilor romani, precum si actelor de rezidenta ale cetatenilor statelor membre ale UE si Spatiului Economic European, rezidenti in Romania. 
 
Cartile de identitate electronice vor fi facute de Directia Generala de Pasapoarte, prin Centrul National Unic de Personalizare a Pasapoartelor Electronice. 
 
Valabilitatea cartii electronice de identitate este de patru ani pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani, respectiv zece ani, pentru persoanele cu varsta peste 18 ani.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016