Cum a cucerit NASA spatiul cosmic

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum a cucerit NASA spatiul cosmic Cum a cucerit NASA spatiul cosmic
de Mihai Matei la 08 Iun. 2014
nasainventiivoyagerspatiul cosmicflotanave

Agentia spatiala americana NASA a realizat cu ajutorul expertilor sai mai multe inventii care au facut-o sa poata cerceta locurile cele mai indepartate din spatiul cosmic. Multe date esentiale despre Univers au fost descoperite de Voyager sau de roverul Curiosity, care a ajuns pe planeta Marte, scrie Space.

NASA s-a infiintat in anul 1958, iar inginerii sai au lucrat tot timpul la mai multe inventii uimitoare. De pilda, intre 1961 si 1972, americanii au realizat mai multe programe spatiale, care au avut un real succes.

Apoi, bugetul NASA s-a mai diminuat de la 5 % in 1966 si pana la aproximativ 1% in anii '70, '80 si '90.

Printre inventiile expertilor de la NASA se afla programul Voyager, care facea parte dintr-un proiect care dorea sa cerceteze o mare parte a sistemului solar. Misiunea Voyager a cuprins studierea celor mai importante planete, precum Marte, Venus, Jupiter, Saturn, Uranus si Neptun.

Potrivit Space, cele doua sonde spatiale Voyager 1 si 2 au fost lansate in anul 1977. Sursa citata scrie ca acestea inca transmit date pe Terra de aproape 38 de ani, iar Voyager 1 a iesit din sistemul nostru solar din 2013.

In plus, in anii '60, inginerii de la NASA au proiectat costumele spatiale pentru 15 zboruri, dar si navetele Mercury si Gemini. Potrivit sursei citate, si in cadrul acestui proiect, fiecare costum spatial a fost mai evoluat fata de predecesoarele.

Pentru misiunile lunare Apollo, NASA a conceput si testat mai multe modele inainte de proiectul Apollo 11.

In 1959, SUA aveau probleme in privinta rachetelor, mai ales ca rusii aveau mai mult succes in cadrul programelor speciale ale URSS de productie a unor astfel de dispozitive.

Space scrie ca US Air Force a comandat unei companii din California construirea celui mai mare motor pentru racheta din acea vreme, F1, folosit mai apoi la zborurile Apollo.

Pentru acest proiect, autoritatile din SUA au platit 1,5 milioane de lire sterline. NASA a construit cinci navete spatiale, proiectate pentru a efectua cel putin 30 de misiuni spatiale: Challenger, Columbia, Discovery, Atlantis si Endeavour.

Desi au fost inregistrate doua accidente mortale, pana in acest moment, flota spatiala NASA a realizat 134 de zboruri in spatiul cosmic.

In plus, statia spatiala (ISS) este cel mai complex proiect spatial care a fost realizat vreodata pe Terra.

Aceasta constructie a fost realizata de expertii din Statele Unite, Rusia, Japonia si alte tari din Europa. ISS este mai mare decat un teren de fotbal si a costat peste 150 de miliarde de dolari.

Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Prima masina romaneasca complet electrica, din ce in ce mai scumpa: pretul creste a sasea oara in sapte luni. Cat a ajuns sa coste Dacia Spring
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Dacia Spring, prima masina romaneasca 100% electrica e din ce in ce mai scumpa, pretul ei tocmai fiind majorat pentru a sasea oara in ultimele sapte luni. De data aceasta, cei ce vor dori sa o...
today10 Aug. 2022
Ministrul Agriculturii, Petre Daea, vrea sa educe elevii sa manance sanatos, produse locale: ce presupune Programul pentru scoli al Romaniei
Ultima ora

Tanara generatie trebuie sa fie indrumata sa aleaga obiceiuri alimentare sanatoase, cu precadere intr-o lume plina de tentatii care nu intotdeuna fac bine organismului si dezvoltarii pe termen...
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"