Cum trebuie sa te imbraci la interviu, ca sa faci o impresie buna
tinuta angajaretinuta businessdress code angajaretinuta interviu angajare
CV-ul tau a fost selectat pe lista scurta de catre managerul de resurse umane si ai obtinut interviul pentru jobul visat. Insa, tocmai de aceea exista acest interviu, pentru ca angajatorul sa vada cum te prezinti, din toate punctele de vedere, nu numai profesional. Vrea sa vada daca esti punctual sau punctuala, cum vorbesti, cum gesticulezi, cum iti stapanesti emotiile si, deloc in ultimul rand, cum te imbraci.
Primele lucruri pe care le va observa angajatorul cand intri pe usa biroului vor fi tocmai
hainele pe care le porti.
Din pacate, impresia, ambalajul, conteaza. Poti fi un geniu in domeniu, daca nu sti sa te ambalezi cat mai bine, s-ar putea sa trebuiasca sa continui sa-ti mai cauti de lucru.
Ca sa te scutesti de cazna, este bine sa observi, inainte de a te duce la interviu, care este asa-zisul dress code al locului de munca pe care ti-l doresti. Viziteaza site-ul companiei sau, si mai bine, mergi pana la sediul ei sa vezi cum sunt imbracati cei carora vrei sa le fii coleg.
Tine cont de postul pentru care ai aplicat. Care este pozitia ierarhica. Vei fi reprezentant de vanzari care presupune o tinuta prezentabila? Pentru un post de manager sau de asistent?
Iata cateva sfaturi ale
myjob.ro de care ar trebui sa tii seama ca sa nu ratezi interviul de angajare din cauza hainelor:
- Alege un costum gri inchis; culorile inchise arata formalitate, conservatorism si autoritate. Culorile deschise (bej, bleu, cachi, oliv) arata deschidere si optimism;
- Uita de pantofii sport. Se potrivesc precum nuca-n perete cu costumul;
- Alege-ti hainele cu o zi inainte, ca sa te asiguri ca nu sunt patate sau deteriorate;
- Nu purta ochelari de soare in timpul interviului. Nici a-i scoate de la ochi si a-i lasa pe frunte nu este o optiune fericita;
- Nu purta ceasuri de plastic sau unele supradimensionate. Nu vrei sa creada angajatorul ca ai la mana o farfuriuta de ceasca de cafea sau un suport pentru pahare. Chiar daca ceasurile asa-zis inteligente sunt la moda, ar fi mai bine sa porti un ceas propriu-zis, un model clasic, deci, simplu, de dimensiuni potrivite fizicului tau. Este mai bine sa alegi un ceas cu o curea de piele. In cazul barbatilor, foarte putine ceasuri bratara se potrivesc cu o tinuta business. Daca nu ai un ceas relativ elegant, atunci e mai bine sa nu porti niciunul;
- Nu te duce cu o cutie plina de pixuri, un singur instrument de scris este suficient. Daca acesta este un stilou, cu atat mai bine.
- Nu purta bratari multe si nici mai multi cercei sau unii supradimensionati. Angajatorul s-ar simti ca in fata probei de inele. In afara de asta, sunetul produs de ciocnirea dintre cerculetele de metal de la mana sau maini nu va fi cel mai bun punct de incepere a discutiei.
- Acopera-ti tatuajele. Daca ai vrut sa tii minte - de parca nu ai putea face altfel, a propos de stilou si hartie si de camere foto - o data de nastere sau cine stie ce eveniment fericit, tatuajele parca nu mai sunt o idee atat de buna cand vizezi o pozitie de manager intr-o banca sau intr-o companie de avocatura.
Foto: pexels.com