Interviu de angajare: 5 momente care fac diferenta dintre a fi angajat sau somer

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Interviu de angajare: 5 momente care fac diferenta dintre a fi angajat sau somer
Interviu de angajare: 5 momente care fac diferenta dintre a fi angajat sau somer
de Vlad Strunescu la 29 Sep. 2021
Urmareste-ne pe Google News
interviu angajaresfaturi interviu angajaresanse interviu angajare

Ai gasit jobul de vis sau doar pe cel potrivit pregatirii si experientei tale? Ai fost chemat la interviu? Foarte bine. Acum, tu si angajatorul veti fata-n fata si veti discuta cu CV-ul si cartile pe masa. De felul in care decurge aceasta intalnire depinde cariera ta si poate si viata de familie. Intalnirea asta face diferenta dintre statutul de angajat si cel de somer.


Asadar, interviul de angajare trebuie pregatit cu cea mai mare atentie, de la tinuta vestimentara, pana la limbajul verbal si la cel nonverbal. 

Citeste si: Top 20 intrebari pe care si le pune un viitor angajat

 
Conform eJobs, peste 48% dintre angajatori sustin ca relevanta candidatilor si nu numarul lor este cel mai important criteriu de care tin cont. Relevanta inseamna atat experienta si pregatirea ta profesionala, cat si modul in care te prezinti la interviu. 
 
Iata cateva sfaturi de care sa tii seama la interviul de angajare:
 

1. Fii politicos!

Cea mai potrivita abordare este sa te adresezi recrutorului cu pronumele de politete si numele de familie. De exemplu, „Buna ziua, domnule Popescu!” Nu folosi prenumele recrutorului ca modalitate de adresare daca nu ai permisiunea acestuia. Respectul primeaza unei abordari amicale. De asemenea, alege o strangere ferma de mana, dar fara a transmite agresivitate. Foloseste intreaga palma, nu doar degetele, gest prin care demonstrezi incredere in sine.
 

2. Priveste angajatorul in ochi!

Si pentru tine, si pentru recrutor, este prima data cand va vedeti. De tine depinde sa nu fie si ultima. Fii atent la fiecare cuvant si tine privirea catre recrutor. Totodata, nu sta cu mainile incrucisate! Postura asta arata ca nu esti dispus sa participi deschis la discutie. Daca ai umerii incordati si stai aplecat asupra biroului transmiti lipsa de incredere, iar gesturi precum aranjarea parului, pot fi interpretate ca dovada de nervozitate. 
 
In acelasi timp, o postura prea relaxata poate denota lipsa de respect. Cel mai bine este sa te sprijini de spatarul scaunului, cu umerii relaxati si mainile asezate pe bratele scaunului.
 

3. Zambeste! Maine poate fi mai bine!

Relaxarea si zambetul fac casa buna la interviu. Daca vei fi crispat si stresat, vei lasa impresia ca nu ai incredere in tine. In schimb, un zambet discret aduce contribuie la o discutie relaxata si la stabilirea unei relatii de colaborare intre tine si recrutor, un criteriu important de selectie cand felul de a fi al candidatului este mai important decat realizarile profesionale. Evita, insa, sa zambesti continuu, gest care poate transmite ca nu te gandesti la ce spune angajatorul ci la ceva amuzant.
 

4. Uita de telefon!

Odata intrat pe usa cladirii in care vrei sa lucrezi, telefonul mobil trebuie sa inceteze sa mai existe pentru tine. In fond, este un... efort minim. Nu-i nicio nenorocire daca, pret de cateva zeci de minute, cel mult o ora, nu vezi ce-ti scriu prietenii pe WhatsApp sau ce mai e nou pe Tik Tok si nu raspunzi la apelul cuiva care tocmai atunci si-a adus aminte de tine.
Daca lasi telefonul deschis si el va suna sau va vibra in timpul interviului, angajatorul poate interpreta, in mod corect (!) ca esti mai interesat de orice altceva decat de intrevederea care-ti poate aduce locul de munca dorit. Si, atunci, te va lasa sa vorbesti linistit la telefon, nu te va mai deranja cu oferta sa de loc de munca.
 

5. Imbraca-te ca si cand ai fi deja angajat

Daca, de exemplu, vrei sa lucrezi intr-o banca, ar trebui sa stii, din postura de client, care este dress-code-ul, cum se imbraca angajatii si angajatele. Daca este vorba despre alt domeniu, nu strica sa te documentezi prin observare directa, la fata locului, inainte de a te duce la interviu. In functie de ce vezi, este bine sa te imbraci si tu.

Citeste si: Cum sa identifici si sa angajezi cei mai buni candidati pentru afacerea ta

Oricum, alege haine care arata ca esti o persoana serioasa, dar si relaxata. Insa, desigur, nu purta tinute dincolo de pragul casual, cele pe care le-ai purta, de pilda, la o petrecere organizata de un bar de pe plaja.

Foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x