Romanii mananca pe fuga. Care sunt criteriile dupa care ne alegem asa-zisa mancare on the go

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romanii mananca pe fuga. Care sunt criteriile dupa care ne alegem asa-zisa mancare on the go
Romanii mananca pe fuga. Care sunt criteriile dupa care ne alegem asa-zisa mancare on the go
de Vlad Strunescu la 08 Iun. 2021
Urmareste-ne pe Google News
produse ambalatemancare ambalatamancare on the goobiceiuri alimentare romani

Viata este tot mai alerta si, din pacate, tot mai multi dintre noi facem totul pe fuga, inclusiv mancatul. In aceste conditii, este potrivit termenul on the go, adica ce cumparam gata ambalat si gata de a fi consumat oriunde ne poarta agitatia zilei.

Pentru 4 din 10 romani, nivelul de interes fata de achizitionarea produselor on the go s-a schimbat in perioada pandemiei, arata o cercetare realizata de Reveal Marketing Research. De asemenea, 14% dintre romani obisnuiesc sa consume produse on the go de 3-5 ori pe saptamana.

Citeste si: Beneficiile consumului de avocado: 5 motive pentru care nu ar trebui sa iti lipseasca din bucatarie
 
Potrivit cercetarii, 80% dintre cei care mananca micul dejun fac asta acasa, iar restul de 20% iau prima masa a zilei la birou. 
 
Fructele, legumele, produsele lactate si dulciurile sunt alimentele pe care romanii obisnuiesc sa le consume cel mai des.  
 

Cat de des sunt consumate produsele on the go?

In medie, 14% dintre romani consuma zilnic sau aproape zilnic produse on the go, iar 21% au in medie un consum de produse on the go de una-doua ori pe saptamana. Numai 5% dintre respondenti spun ca nu consuma niciodata produse on the go. 
 
Produsul evitat in cea mai mare masura de respondenti este mancarea gatita ambalata: 29% dintre ei nu obisnuiesc sa-si cumpere acest fel de alimente. 
 
Persoanele cu varste de peste 55 de ani, declara in cea mai mare masura ca nu-si cumpara mancare gatita ambalata: 40% au selectat aceasta optiune.
 
Primele optiuni ale romanilor pentru micul dejun sunt: cafea (75%), produse lactate (62%), sandvisuri (49%) si produse de patiserie (covrigi, pateuri, snackuri sarate sau dulci 40%). Micul dejun ideal recomandat de catre specialisti ar trebui sa contina fructe sau sucuri de fructe, fibre si proteine.
 
Pe grupe de varsta, cel mai mare procent de respondenti care consuma cafea sau bauturi pe baza de cafea la micul dejun se inregistreaza in segmentul 55-60 de ani: 82%. 
Ce factori influenteaza alegerea produselor on the go?
 
Cel mai relevant criteriu pentru consumatorii romani este ca produsele sa fie proaspete, insa la fel de important este ca acestea sa fie sanatoase, factori invocati de sase din zece respondenti. 
 
Prospetimea si cat de sanatoase sunt produsele sunt aspecte esentiale mai degraba pentru femei, 75%, respectiv 61% dintre respondente invocand aceste calitati.
 
Totodata, pentru aproximativ patru din zece romani este important ca produsul sa ofere aportul caloric necesar, acest criteriu fiind relevant mai ales pentru persoanele din categoria de varsta 25-34 de ani (47%). 
 
Alte criterii mentionate sunt ca produsele sa fie din ingrediente naturale, sa aiba un pret accesibil si sa fie usor de consumat, aspecte importante pentru aproximativ o jumatate dintre respondenti. 
 
Cel mai putin important criteriu pentru alegerea produselor on the go este ca acestea sa fie produse cu aspect frumos.
 
Intrebati daca ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru produsele on the go daca le-ar oferi o serie de beneficii, 52% au raspuns ca ar plati mai mult pentru produse sanatoase si pentru produse din ingrediente naturale (48%). 
 
Mai putin relevant este ambalajul sigur si robust: doar 7% ar plati suplimentar pentru un produs on the go. Datele mai arata ca, in general, romanii prefera sa cumpere produse on the go din supermarket si hipermarket. Bugetul alocat lunar pentru achizitia de produse on the go este de 50-200 de lei.
 

Legumele proaspete au prioritate la pranz 

Prima pozitie in topul alimentelor preferate de romani pentru masa de pranz sunt legumele proaspete, acestea fiind alese de sase din zece respondenti. 
 
Legumele proaspete sunt urmate de fructele proaspete (29%), mancarea gatita ambalata (47%) si dulciuri care au fost incluse in meniul mesei de pranz de circa o doime dintre respondenti. 
 
La polul opus in topul produselor preferate de romani pentru cea de-a doua masa din zi, se situeaza covrigii, pateurile, snackurile sarate sau dulci si fructele uscate, produse care au fost consumate de unul din zece romani.

Citeste si: Secretul unui corp suplu: nu conteaza CAT mananci, conteaza CE mananci
 
In ce priveste masa de seara, 44% mananca legume, produse lactate (34%), mancare gatita (26%), fructe (25%) si dulciuri (20%).
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x