Romanii mananca pe fuga. Care sunt criteriile dupa care ne alegem asa-zisa mancare on the go
produse ambalatemancare ambalatamancare on the goobiceiuri alimentare romani
Viata este tot mai alerta si, din pacate, tot mai multi dintre noi facem totul pe fuga, inclusiv mancatul. In aceste conditii, este potrivit termenul on the go, adica ce cumparam gata ambalat si gata de a fi consumat oriunde ne poarta agitatia zilei.
Pentru 4 din 10 romani, nivelul de interes fata de achizitionarea produselor on the go s-a schimbat in perioada pandemiei, arata o cercetare realizata de Reveal Marketing Research. De asemenea, 14% dintre romani obisnuiesc sa consume produse on the go de 3-5 ori pe saptamana.
Potrivit cercetarii, 80% dintre cei care mananca micul dejun fac asta acasa, iar restul de 20% iau prima masa a zilei la birou.
Fructele, legumele, produsele lactate si dulciurile sunt alimentele pe care romanii obisnuiesc sa le consume cel mai des.
Cat de des sunt consumate produsele on the go?
In medie, 14% dintre romani consuma zilnic sau aproape zilnic produse on the go, iar 21% au in medie un consum de produse on the go de una-doua ori pe saptamana. Numai 5% dintre respondenti spun ca nu consuma niciodata produse on the go.
Produsul evitat in cea mai mare masura de respondenti este mancarea gatita ambalata: 29% dintre ei nu obisnuiesc sa-si cumpere acest fel de alimente.
Persoanele cu varste de peste 55 de ani, declara in cea mai mare masura ca nu-si cumpara mancare gatita ambalata: 40% au selectat aceasta optiune.
Primele optiuni ale romanilor pentru micul dejun sunt: cafea (75%), produse lactate (62%), sandvisuri (49%) si produse de patiserie (covrigi, pateuri, snackuri sarate sau dulci 40%). Micul dejun ideal recomandat de catre specialisti ar trebui sa contina fructe sau sucuri de fructe, fibre si proteine.
Pe grupe de varsta, cel mai mare procent de respondenti care consuma cafea sau bauturi pe baza de cafea la micul dejun se inregistreaza in segmentul 55-60 de ani: 82%.
Ce factori influenteaza alegerea produselor on the go?
Cel mai relevant criteriu pentru consumatorii romani este ca produsele sa fie proaspete, insa la fel de important este ca acestea sa fie sanatoase, factori invocati de sase din zece respondenti.
Prospetimea si cat de sanatoase sunt produsele sunt aspecte esentiale mai degraba pentru femei, 75%, respectiv 61% dintre respondente invocand aceste calitati.
Totodata, pentru aproximativ patru din zece romani este important ca produsul sa ofere aportul caloric necesar, acest criteriu fiind relevant mai ales pentru persoanele din categoria de varsta 25-34 de ani (47%).
Alte criterii mentionate sunt ca produsele sa fie din ingrediente naturale, sa aiba un pret accesibil si sa fie usor de consumat, aspecte importante pentru aproximativ o jumatate dintre respondenti.
Cel mai putin important criteriu pentru alegerea produselor on the go este ca acestea sa fie produse cu aspect frumos.
Intrebati daca ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru produsele on the go daca le-ar oferi o serie de beneficii, 52% au raspuns ca ar plati mai mult pentru produse sanatoase si pentru produse din ingrediente naturale (48%).
Mai putin relevant este ambalajul sigur si robust: doar 7% ar plati suplimentar pentru un produs on the go. Datele mai arata ca, in general, romanii prefera sa cumpere produse on the go din supermarket si hipermarket. Bugetul alocat lunar pentru achizitia de produse on the go este de 50-200 de lei.
Legumele proaspete au prioritate la pranz
Prima pozitie in topul alimentelor preferate de romani pentru masa de pranz sunt legumele proaspete, acestea fiind alese de sase din zece respondenti.
Legumele proaspete sunt urmate de fructele proaspete (29%), mancarea gatita ambalata (47%) si dulciuri care au fost incluse in meniul mesei de pranz de circa o doime dintre respondenti.
La polul opus in topul produselor preferate de romani pentru cea de-a doua masa din zi, se situeaza covrigii, pateurile, snackurile sarate sau dulci si fructele uscate, produse care au fost consumate de unul din zece romani.
In ce priveste masa de seara, 44% mananca legume, produse lactate (34%), mancare gatita (26%), fructe (25%) si dulciuri (20%).