Conducta cu lapte si miere
oktoberfestmunchenbucurestibrugesconducta berelapte si mieremediu
La Munchen, este in plina desfasurare cea de-a 181-a editie a Oktoberfest, sarbatoare la care participa vreo sase milioane de oameni, in fiecare an. Inspirati de un asemenea succes, bucurestenii s-au gandit sa aduca festivalul bavarez acasa, organizand un festival omonim, intr-o parcare de centru comercial.
In cortul Oktoberfest din aceasta parcare, vor fi montate balcoane din lemn si vor fi organizate nu unul ci doua concursuri de frumusete pentru doamne si domnisoare (Miss Oktoberfest si Miss Heidi) si unul pentru desemnarea regelui festivalului.
Festivalul nostru va avea si o gazeta, numita "Oktoberfest Zeitung". Foarte laudabil este ca miile de pahare de plastic care vor fi golite in timpul festivalului vor fi reciclate.
Oktoberfest de Bucuresti va avea si el un unchi Hans, inalt de 2,5 metri, precum si o parada de carute si care alegorice. Mai exact, vor defila zece carute si care alegorice, incarcate cu butoaie de bere si avand la bord bavarezi si bavareze, tirolezi si tiroleze, nu se stie daca autentici.
Asadar, mare desfasurare de forte, cu mii de butoaie, pahare, carnati, mezeluri si asa mai departe.
Pe alte meleaguri, mai exact in Belgia, producatorii de bere vechi si grei ai bransei sunt foarte atenti cu unul dintre probabil cele mai frumoase orase din Europa, Bruges.
O fabrica de bere din acest oras s-a gandit cum sa faca sa afecteze cat mai putin centrul orasului in care functioneaza de mai bine de o jumatate de secol, timp in care, nimeni nu s-a gandit ca, asa cum sunt transportate prin conducte petrolul, gazele naturale si apa, de ce nu ar fi si berea.
Asa ca fabrica De Halve Maan a solicitat si a obtinut autorizatia de construire a unei conducte subterane pentru aprovizionarea unui spatiu de imbuteliere aflat in afara orasului.
Prin conducta, ar urma sa curga, in fiecare an, patru milioane de litri de bere de la fabrica din centrul medieval, la o zona industriala periferica, unde bautura va fi filtrata, imbuteliata si depozitata.
Conducta, lunga de 3 kilometri, este prima din Belgia si va trece pe sub cateva canale din orasul comparat cu Venetia, inclus de UNESCO pe lista patrimoniului mondial.
Producatorul de bere va plati lucrarea si va face investitia, in primul rand, pentru a scuti centrul orasului si pavajul acestuia de greutatea celor 500 de transporturi de bere, efectuate, anual cu ale sale camioane.
Cand va fi gata, conducta va diminua cu 85% numarul de camioane care trec prin oras. Pentru a limita deteriorarea spatiului public, cat timp vor dura lucrarile, constuctorii vor folosi tehnici din domeniul explorarii petroliere.
Asadar, firma belgiana are meritul ca s-a gandit, in primul rand, la orasul, la comunitatea in care a aparut si in care functioneaza de atata timp.
Nu in ultimul rand, producatorul de bere isi va reduce foarte mult costurile. Camioanele sale vor consuma mult mai putin combustibil si vor elibera in aer mai putine noxe.
Poate ca nu vor exista vreodata kilometri de tevi prin care sa ajunga pana la usile/robinetele noastre lapte si miere, dar un sistem de imbuteliere a unor produse la distanta echivaleaza, la figurat, cu o conducta cu lapte si miere pentru mediu...