Editorial Alexandra Stanescu: Idee de afacere - superagentia de recrutare
recrutareangajatorulangajareagentie de recrutarealexandra stanescu
In ziare si reviste, pe net, pe set, pe offset, pe toate zidurile si pe toate gardurile, exista recomandari si pentru sefii de la resurse umane si pentru cei care vor sa fie angajati de catre acestia.
Unele recomandari sunt pertinente, de bun-simt, altele starnesc rasul. Cert este ca, la orice interviu, candidatul se imbraca frumos, decent, ca sa faca impresie (artistica) buna. Ca isi leaga mai usor cravata decat vorbele, asta este alta poveste, si nu neaparat relevanta.
De multe ori, candidatul - ca, de altfel, si angajatorul - prezinta un… demo ca, deh, prima impresie conteaza. Din fericire pentru el, orice om de la resurse umane stie ca "performantele" trecute in CV tind sa fie umflate si ii revine lui, priceperii sale psihologice, sa isi dea seama cat de mult…
Nu ar fi grozav sa ai o agentie de recrutare la… fata locului (de munca)? Nu ar fi cat se poate de relevante calitatile cuiva, atunci cand nu are nici emotiile interviului si nici nu isi da toata silinta sa se "ambaleze" cat mai frumos? Prin urmare, cea mai buna agentie de recrutare ar trebui sa-si trimita oamenii pe teren. Cauti un sofer, plimba-te cu taxiul! Daca persoana din automobilul galben este dispusa sa te duca de la Romana la Universitate (adica vreun kilometru), daca da muzica mai incet, isi stinge tigara (sau te-a intrebat daca ii permiti sa o aprinda), inchide geamul, nu injura si isi struneste cuvintele la fel de bine ca masina, ti-ai gasit omul.
Daca duduia de la casa de hypermarket iti zambeste (veritabil, nu pentru ca asa a fost invatata la "training"), te ajuta sa-ti pui cumparaturile in punga, iti da restul pana la ultima centima, verifica semnatura de pe bon cu cea de pe card si daca nu sunt identice iti cere un act de identitate, e firesc sa-i faci o oferta. Caci oameni ca ei merita un serviciu si o soarta mai bune. Daca vezi ca oricine presteaza un serviciu este constient ca isi primeste salariul (si) din banii tai, atunci ai toate sansele ca agentia ta sa recruteze profesionisti. Daca nu, e posibil ca intervievatul care ti se parea angajatul ideal sa se dovedeasca o reclama buna la un produs cu multe defecte…