In asteptarea autostrazilor, lentoarea ne omoara

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In asteptarea autostrazilor, lentoarea ne omoara In asteptarea autostrazilor, lentoarea ne omoara
de Manager.ro la 18 Oct. 2011
Urmareste-ne pe Google News
autostraziromaniadrumuri europenevitezaaccidente automichael schumacher

In Romania, autostrazile sunt numai pe hartie: pe cea care suporta pomelnicele cu promisiuni electorale ale partidelor si pe cea a hartilor. In teren, pauza.

In anul 2011, secolul 21, avem aproape doua autostrazi si mai multe bucatele incepute. In rest, ne taram masinile pe drumuri europene, nationale si judetene. 
 
Pe toate acestea, in acelasi secol, risti sa dai (la propriu) peste biciclisti, carute si oameni care se duc sau se intorc de la crasma, de la camp sau de la discoteca sateasca. Si pe unde sa se intoarca saracii daca nu tot pe drumul european, intrucat satele in care salasluiesc nu au trotoare. 
 
Prin urmare, pentru a incerca evitarea de accidente, autoritatile locale au stabilit viteze maxime. Nu se stie care au fost criteriile, asa ca, in localitati care se intind pe juma’ de kilometru, trebuie sa te limitezi sa conduci cu 50 de kilometri pe ora, iar, in altele, mult mai lungi si mai populate, limita de viteza este de 70 km/h. 
 
Asadar, nicio noima. Dar tu, soferul, esti constient ca traiesti in secolul 21, in care ai treaba, in care ai vrea sa nu-ti iei concediu pentru a face un drum cu masina din Bucuresti pana in oricare dintre marile orase din estul sau vestul Romaniei. 
 
S’atunci, cum si ce sa faci? Se iei trenul? Pai, tot concediu iti trebuie ca sa ajungi pana la Timisoara, Arad, Satu Mare sau Suceava si inapoi, de parca ar fi de strabatut mii de kilometri nu cateva sute. 
 
Sunt cateva sute, dar iti ia o vesnicie numai pana iesi din oras si pana strabati alte orase la fel de aglomerate, caci cele care au centuri ocolitoare se numara pe degetele de la o mana. Pe urma, in afara de restrictiile de viteza, pe soselele cu o singura banda pe sens (!), te vor tine in spatele lor zeci de autotrenuri, dube oprite sa faca aprovizionarea, autoturisme oprinte-n portile taranilor pentru ca soferii lor sa cumpere rosii, vrajitoare din paie sau pitici de gradina. 
 
Sa adaugam si starea proasta sau foarte proasta a unor drumuri, plus lucrarile de intretinere sau de simulare de intretinere a altora, plus conducatorii auto care nu si-au luat permisul “pe bune”. Daca si vremea este rea, asta inseamna o intarziere si mai mare. Pe urma, te vor mai tine pe loc si numeroase accidente petrecute, in mare parte tocmai din cauzele enumerate mai sus. 
 
Multi spun ca viteza este principala cauza a accidentelor. Care viteza? Unde si cand sa o prinzi? Poate cand miliardul de piedici dispare, dar numai pentru vreo doi kilometri si trei minute, cand, desi ai condus doua-trei sute de kilometri, te simti de parca ai fi parcurs juma’ de continent, si apesi de nervi pedala de acceleratie, sperand ca poti recupera timpul pierdut. 
 
Viteza ucide numai atunci cand nu este adaptata conditiilor meteo, cand starea tehnica a masinii este precara spre varza si cand omul de la volan a platit pentru permis, nu are experienta, dar se crede Michael Schumacher.
 
Pana cand si in Romania va exista o retea de autostrazi adevarate, nu neaparat viteza va fi principala cauza a accidentelor, ci mai degraba imposibilitatea atingerii ei.

Ultimele NOUTATI

O intrebare scurta pentru dl George Simion
Analize

O intrebare scurta pentru dl George Simion

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x