Bucurestiul nu mai are fabrici cu o mie de angajati

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Bucurestiul nu mai are fabrici cu o mie de angajati Bucurestiul nu mai are fabrici cu o mie de angajati
de Manager.ro la 08 Dec. 2014
Urmareste-ne pe Google News
fabricibucurestifalimentfabricaproprietateatimpuri noiangajatori

Rand pe rand, fabricile din Bucuresti au fost fie inchise, fie transformate in birouri ale unor companii multinationale, blocuri de locuinte sau centre comerciale. Asa se face ca astazi in Bucuresti nu mai exista nicio fabrica in care sa lucreze macar 1.000 de oameni.


Aceste date sunt demonstrate de o analiza intocmita de Ziarul Financiar in baza informatiilor furnizate de Registrul Comertului in ce ii priveste pe cei mai mari 500 de angajatori din Capitala.

Devaliz de la inceputul anilor '90 este sursa realitatii de azi, la care se adauga, scrie Zf.ro, "privatizarile facute la gramada si un boom imobiliar care a facut din terenurile fostelor platforme industriale <<mine de aur>>".

O singura fabrica mai are astazi 921 de angajati, cele mai multe astfel de unitati fiind inchise sau avand in prezent o destinatie schimbata, asa cum am amintit mai sus. Cert este ca cele mai multe fabrici mari din Bucuresti nici macar nu mai exista, cele mai multe fiind demolate:

"Din estul orasului, de la Faur si Repblica, unde zeci de mii de angajati faceau material rulant si tevi, pana in vest, pe malul Dambovitei, la Semanatoarea, si din sud, de pe platforma IMGB, si pana pe platforma industriala Pipera din nordul Capitalei, majoritatea fabricilor au fost demolate, astfel ca unitatile de productie cu cei mai multi angajati sunt in prezent Romaero (921 de salariati), Vulcan (832 de salariati) si General Turbo (773 de salariati)", conform Zf.ro.

O alta varianta a fost cea prin care unele fabrici au fost mutate la periferia orasului. Investitorii straini sunt printre cei care au cumparat unele dintre cele mai mari terenuri, un exemplu fiind reprezentat de proprietatea pe care inainte se afla fabrica Timpuri Noi, conform sursei de mai sus:

"Prea putine din fabricile care au fost demolate pentru a face loc unor proiecte imobiliare au fost mutate la marginea orasului, una dintre putine exceptii fiind fabrica Timpuri Noi, al carei teren din Bucuresti a fost cumparat de miliardarul suedez Ingvar Kamprad, proprietarul IKEA. Actionari Timpuri Noi au mutat fabrica in Jilava, dar de la 2.700 de angajati, cati erau in anii ‘90, fabrica de motoare si turbine a ajuns anul trecut la 86 de angajati".

Chiar si fabricile care au rezistat boom-ului imobiliar de dupa anii '90 au intrat azi in faliment sau deja s-au inchis in ultimii ani. Cei mai multi angajati au trebuit sa se reorienteze, iar industria comertului a devenit una dintre cele mai mari ramuri. Cu toate acestea, salariile din domeniu au ramas in continuare la unul dintre cele mai scazute niveluri.

Sursa foto.

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x