3 companii uriase care spala creierele angajatilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
3 companii uriase care spala creierele angajatilor 3 companii uriase care spala creierele angajatilor
de Manager.ro la 27 Iun. 2012
Urmareste-ne pe Google News
appledisneyscientologiecreiereangajatiservicii

Marile companii sunt responsabile pentru fericirea, sanatate si fidelitatea a sute, poate chiar mii de angajati. Cum reusesc acestea sa ii convinga pe oameni ca "le este bine" intr-un loc in care castiga putin, unde trebuie sa faca si munca altora si unde nu pot avansa? Ei bine, esti un membru al echipei. Nu e vorba de business; e vorba de furnizarea unor servicii in scopul umanitatii. Nu vrei ca firma ta sa se impuna? Este importanta misiunea ta? Iata 3 companii uriase care isi hipnotizeaza angajatii in cele mai nebanuite moduri.

1. Apple



Magazinele Apple din SUA primesc sute de mii de CV-uri in fiecare saptamana, de la oamenii care vor cu disperare sa castige 30.000 de dolari pe an.


Salariul nu este tocmai bun, pentru atata munca si sunt necesare saptamani intregi de training, inainte ca un candidat sa fie angajat. La Verizon, angajatii castiga de doua ori mai mult decat cei de la Apple. Asadar, care este farmecul in a lucra la Apple?

30.000 de angajati lucreaza in magazinele Apple. Aspirantii vor sa lucreze la Apple pentru ca acest loc e perceput ca fiind "cool" si Apple reuseste sa le inoculeze ideea potrivit careia se pot afirma si pot beneficia de autocontrol. Reporterul David Segal de la New York Times a petrecut ceva timp examinand viata unui angajat Apple, de la indoctrinare, pana la parasirea firmei; Segal a observat ca noii angajati sunt aplaudati la scena deschisa, cateva minute la rand.

Vanzatorii sunt supranumiti "specialisti" si li se da o "eticheta de training". Segal spune ca fraza "imbunatatirea vietii oamenilor" este la ordinea zilei. "Apple le inoculeaza angajatilor ideea ca fac ceva mult mai important decat sa vanda sau sa repare produsele sale. Acesta este secretul Apple: isi innobileaza angajatii".

2. Disney



Multe voci au acuzat Disney ca spala creierele angajatilor. Primul stegulet rosu este legat de pachetul primit la inceputul trainingului, un welcome package care contine specificatii clare privind fizicul angajatului - este specificata chiar si lungimea parului pentru femeile care vor sa lucreze la Disney.

Candidatii sunt obligati sa locuiasca chiar in casele Disney, pe cheltuiala lor. Ucenicii sunt incurajati sa isi deschida un cont bancar la o banca detinuta de Disney. De-a lungul activitatii, angajatii vor afla ca in mod regulat, agentii de securitate le rascolesc camerele, in lipsa lor, cautand droguri, arme, alcool si dovada gazduirilor de peste noapte (angajatii nu au voie sa aiba musafiri).

Este utilizat des cuvantul SINERGIE la Disney si angajatii sunt supranumiti Membri ai echipei. Angajatii nu au voie sa bea in timpul serviciului, decat apa Zephyrillis sau Powerade (brand Disney). Ei trebuie sa plateasca aceste bauturi.

Daca le este foame, angajatii Disney trebuie sa se imbrace in haine normale, sa manance pe ascuns si apoi sa revina la costumele de "scena". Regulile sunt clare. De exemplu, un angajat Disney a fost concediat pentru ca si-a permis sa isi tina mainile in buzunare. Aceste abuzuri se petrec atunci cand Disney nu isi mai permite sa isi plateasca angajatii si ii concediaza pentru orice abatere, fie ea si minora.

3. Scientologia



Chiar daca sustine ca este o religie care "ajuta oamenii sa isi imbunatateasca vietile", Scientologia, veniturile sale uriase si faptul ca profita de diverse personalitati creeaza o cu totul alta cultura. Germania considera Scientologia drept o intreprindere comerciala. Belgia, Franta, Marea Britanie, Irlanda, Filipine, Israel si Mexic neaga latura religioasa a Scientologiei.

Multi fosti membri ai comunitatii respective spun ca au fost spalati pe creier. Scientologia s-a folosit de imaginea unor VIP-uri precum Tom Cruise, John Travolta si Kirstie Alley, cu acordul celor in cauza, ce-i drept. Biserica plateste un comision gras membrilor care recruteaza alte persoane.

Scientologia ii manipuleaza pe membri sai atat de eficient, incat uneori acestia... mor. "Religia" se opune terapiei, medicamentatiei si internarii medicale. Recent, fiul lui John Travolta a murit. Nu este o coincidenta.

Biserica Scientologica se afla sub investigatia FBI-ului pentru trafic de persoane si sclavie, in conditiile in care scientologii din cladirea Sea Org situata in California lucreaza pentru numai 50 de dolari pe saptamana si au jurat ca vor servi cauza scientologica "miliarde de ani de acum incolo". (via bp)

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x