ANALIZA: De ce achizitioneaza antreprenorii chinezi companiile rivale din Occident?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: De ce achizitioneaza antreprenorii chinezi companiile rivale din Occident? ANALIZA: De ce achizitioneaza antreprenorii chinezi companiile rivale din Occident?
de Manager.ro la 29 Feb. 2012
Urmareste-ne pe Google News
analizachinarivalioccidenthuaweiibm

Evolutia economica a Chinei este marcata de aparitia unor noi jucatori, care pot concura la nivel international. Aceste multinationale, precum Haier, Huawei si Mindray, au intrat pe pietele dezvoltate din Europa si Statele Unite ale Americii.

Totusi, aceste companii reprezinta o exceptie, nu o regula. Pe viitor, ne putem astepta insa la o explozie a firmelor chineze pe scena internationala de business.

Companiile "made in China" se extind peste hotare in doua mari modalitati: fie "organic", prin extinderea propriilor operatiuni, fie prin cumpararea rivalilor internationali.

Huawei Technologies, furnizor de solutii pentru telecomunicatii, a mizat pe extinderea propriilor afaceri. Compania a activat mai intai cu precautie, pe pietele ieftine din Asia de Sud-Est si Africa, unde a capatat experienta, inainte sa treaca la urmatorul nivel, si anume intrarea pe piete competitive, precum Anglia si America.


Pe de alta parte, multe companii au ales sa cumpere firme internationale. Acestea au urmat exemplul companiei de electronice Lenovo, care a cumparat divizia de PC-uri a IBM-ului in 2005, pentru 1,75 miliarde dolari.

In urmatorii cinci ani, achizitiile chineze de companii straine se vor dubla si pana in 2020 vor fi de patru ori mai mari, potrivit lui Charles Wolf Jr., distins economist international.

Companii precum Putzmeister (Germania), Ferretti (Italia) si Cirrus Industries (SUA) au fost cumparate de chinezi.

Care sunt cele trei motive ale acestui tip de dezvoltare? Firmele chinezesti vor sa dobandeasca noi canale de distributie, sa beneficieze de tehnologie straina avansata si de stabilitatea si longevitatea brandurilor traditionale de peste hotare.


Intrarea pe piata

Gigantii industriali occidentali, precum Siemens, ABB si Caterpillar, au inregistrat scaderi pe piata din China, in ultimele doua trimestre. Rivalii lor chinezi cauta noi oportunitati dincolo de granita, prin achizitia de firme.

In ianuarie 2012, cea mai mare companie producatoare de echipamente de constructie din China, Sany Heavy Industry, a cumparat 90% din actiunile firmei industriale germane Putzmeister, pentru 324 milioane euro. Aceasta a reprezentat prima sa achizitie peste hotare. Inaintea tranzactiei, vanzarile Sany peste mari si tari insumau doar 4% din veniturile grupului. In cazul Putzmeister, 80% din venituri provin din alte tari decat China. Prin investitia sa in Putzmeister, Sany a devenit un rival de temut pentru liderii industriei, Caterpillar si Komatsu.

Shandong Heavy Industrial Group este un alt gigant industrial din China cu ambitii de extindere internationala. Compania ar putea fi motivata de mai multi factori. Investitia Shandong Heavy in firma italiana Ferretti a fost realizata in scopul "cumpararii" de tehnologie avansata, utilizata la constructia unor iahturi de lux - pentru a satisface pe deplin cererea chinezilor bogati pentru asemenea produse extravagante.

Ferretti este al doilea constructor de iahturi pe plan global si Shandong Heavy a investit aproape 400 milioane euro in 75% din actiunile companiei italiene. Shandong Heavy doreste sa cumpere in continuare companii internationale, la preturi reduse.

Un alt exemplu elocvent este grupul China Aviation, care a cumparat compania americana Cirrus Industries (constructor de avioane private). Utilizarea avioanelor private nu reprezinta unul din punctele forte ale bogatasilor chinezi, dar investitia ar putea contribui la cresterea cotei de piata a China Aviation in plan international.

Extinderea marcilor

Un alt factor care motiveaza jucatorii chinezi din piata este dorinta de a controla brandurile mondiale. In luna martie 2011, ministrul de Comert din China, Chen Deming, a declarat in plenul parlamentului ca guvernul va "incuraja companiile chineze sa cumpere branduri internationale, pentru a obtine recunoastere globala si pentru a imbunatati imaginea si calitatea produselor "made in China".

Exista putine bariere, in fata companiilor chineze care vor sa cumpere brandurile internationale cu totul. Chinezii stiu ca lansarea de la zero a unei marci necesita ani intregi de investitii si dureri de cap.

Pana acum, doar cateva firme chinezesti au cumparat branduri globale. Lenovo a cumparat linia de computere Thinkpad de la IBM, iar Geely Holding Group a achizitionat producatorul suedez de masini Volvo.

Istoric vorbind, daca tinem cont de dimensiunea pietei domestice din China, companiile n-ar fi avut multe motive pentru a se extinde dincolo de granite.

Multe firme se pot dezvolta local, in orasele chineze. Totusi, pentru altele, momentul actual este cel mai oportun, in privinta extinderii globale. Companiile din China se dezvolta, cumpara canale de distributie peste hotare, tehnologie si chiar marci populare.

Chiar daca ne confruntam cu un fenomen nou, acesta va fi de lunga durata. Existenta companiei chineze traditionale "apune", in timp ce sperantele de crestere economica si de dobandire a succesului pe plan international sunt tot mai mari.

Ultimele NOUTATI

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E posibila reducerea salariului  unui angajat fara acordul acestuia?
Companii

E posibila reducerea salariului unui angajat fara acordul acestuia?

today01 Iul. 2025
Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?
Casa si gradina

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?

today01 Iul. 2025
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate

today01 Iul. 2025
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x