BRANDWASH: Ce trucuri (uneori socante) folosesc marcile pentru a intra in mintea copiilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
BRANDWASH: Ce trucuri (uneori socante) folosesc marcile pentru a intra in mintea copiilor BRANDWASH: Ce trucuri (uneori socante) folosesc marcile pentru a intra in mintea copiilor
de Manager.ro la 21 Sep. 2011
Urmareste-ne pe Google News
brandwashtrucurimarcibrandurimcdonald'sdisneyapplegilette

Marile branduri au incercat dintotdeauna sa intre in mintea consumatorilor. Nici copiii nu fac exceptie si reprezinta un segment al populatiei exploatat la maxim de catre companii.

Copiii intra in contact cu marcile la varste foarte fragede in zilele noastre. Una din cele mai cunoscute marci de catre cei mici inca din primii lor ani de viata este, evident, "McDonald's", arata autorul Matt Lindstrom, in cartea sa "Brandwashed: Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy".

Potrivit psihologului Allen Kanner, de la Wright Institute, un copil american cu varsta de trei ani recunoaste in medie 100 de logouri de marci, iar pana la varsta de 10 ani ajunge sa cunoasca pana la 400 de branduri. 
 
De aceea copiii sunt importanti pentru departamentele de marketing din companii, care cheltuiesc bani greu pentru a-i cuceri. 
 
Va prezentam o lisa cu trucuri folosite de companii pentru a-i cuceri pe copii:
 
- Marcile se adreseaza mamelor in perioada in care acestea sunt insarcinate. De xemplu, o companie din Filipine, care vinde bomboane numite Kopiko, le-a trimis maternitatilor produse gratuite care sa le fie oferite viitoarelor mame. 
 
- Mesajele publicitare sunt mascate in divertisment. Companiile producatoare de alimente se folosesc de jocuri, desene animate, jucarii si aplicatii pentru telefoane mobile pentru a ajunge la copii, potrivit publicatiei americane New York Times
 
- Companiile care produc dispozitive electronice au grija ca acestea sa devina "jucariile" preferate ale copiilor. De exemplu, Apple stie ca adolescentii si chiar copiii cu varste mai mici de 10 ani vor deveni dependenti de produsele sale daca apuca sa intre in contact cu ele. Astfel, pe masura ce apar noi versiuni iPhone si iPad, copiii vor face presiuni asupra parintilor sa le achizitioneze. 
 
- In trecut, producatorii de tigarete trimiteau cadouri persoanelor care implineau 18 ani, inclusiv cupoane prin care isi puteau achizitiona pachete de tigari. 
 
- Speculeaza faptul ca cei mici au acces la multe canale de informare si ca nu sunt straini de sexualitate. De exemplu, compania Abercrombie & Fitch a lansat bikini pentru fete de clasa a doua. 
 
- Profita de faptul ca fetele sunt cochete incepand de la varste tot mai fragede. Compania Nair a lansat un produs de eliminare a parului nedorit de pe fata, "Nair Pretty", destinat fetelor cu varste cuprinse intre 10 si 15 ani. 
 
- Idealizeaza anumite concepte. Disney a promovat atat de puternic ideea de "printesa", incat toate fetitele isi doresc acum sa fie una.
 
- Lanseaza produse pentru adulti stiind ca se vor bucura de succes in randurile copiilor. The American Medical Association a constat ca bauturile alcoolice slabe, cu arome de fructe, precum breezer-ele, sunt foarte populare printre fetele cu varsta medie de 13 ani, desi sunt promovate ca fiind pentru adulti. 
 
- Ii stimuleaza pe cei mici sa se "maturizeze" mai repede. De exemplu, in anumite state din SUA, compania Gilette le trimite adolescentilor aparate de ras cadou, cu mesajul: "Bine ati venit la maturitate!" Varsta minima a destinatarilor difera in functie de legile din fiecare stat.
 
- Creeaza versiuni pentru copii ale marcilor. GAP este doar un exemplu de companie care ofera haine pentru copii cu marca firmei inscriptionata pe ele. 

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x