BRANDWASH: Ce trucuri (uneori socante) folosesc marcile pentru a intra in mintea copiilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
BRANDWASH: Ce trucuri (uneori socante) folosesc marcile pentru a intra in mintea copiilor
Marile branduri au incercat dintotdeauna sa intre in mintea consumatorilor. Nici copiii nu fac exceptie si reprezinta un segment al populatiei exploatat la maxim de catre companii.
Copiii intra in contact cu marcile la varste foarte fragede in zilele noastre. Una din cele mai cunoscute marci de catre cei mici inca din primii lor ani de viata este, evident, "McDonald's", arata autorul Matt Lindstrom, in cartea sa "Brandwashed: Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy".
Potrivit psihologului Allen Kanner, de la Wright Institute, un copil american cu varsta de trei ani recunoaste in medie 100 de logouri de marci, iar pana la varsta de 10 ani ajunge sa cunoasca pana la 400 de branduri.
De aceea copiii sunt importanti pentru departamentele de marketing din companii, care cheltuiesc bani greu pentru a-i cuceri.
Va prezentam o lisa cu trucuri folosite de companii pentru a-i cuceri pe copii:
- Marcile se adreseaza mamelor in perioada in care acestea sunt insarcinate. De xemplu, o companie din Filipine, care vinde bomboane numite Kopiko, le-a trimis maternitatilor produse gratuite care sa le fie oferite viitoarelor mame.
- Mesajele publicitare sunt mascate in divertisment. Companiile producatoare de alimente se folosesc de jocuri, desene animate, jucarii si aplicatii pentru telefoane mobile pentru a ajunge la copii, potrivit publicatiei americane New York Times.
- Companiile care produc dispozitive electronice au grija ca acestea sa devina "jucariile" preferate ale copiilor. De exemplu, Apple stie ca adolescentii si chiar copiii cu varste mai mici de 10 ani vor deveni dependenti de produsele sale daca apuca sa intre in contact cu ele. Astfel, pe masura ce apar noi versiuni iPhone si iPad, copiii vor face presiuni asupra parintilor sa le achizitioneze.
- In trecut, producatorii de tigarete trimiteau cadouri persoanelor care implineau 18 ani, inclusiv cupoane prin care isi puteau achizitiona pachete de tigari.
- Speculeaza faptul ca cei mici au acces la multe canale de informare si ca nu sunt straini de sexualitate. De exemplu, compania Abercrombie & Fitch a lansat bikini pentru fete de clasa a doua.
- Profita de faptul ca fetele sunt cochete incepand de la varste tot mai fragede. Compania Nair a lansat un produs de eliminare a parului nedorit de pe fata, "Nair Pretty", destinat fetelor cu varste cuprinse intre 10 si 15 ani.
- Idealizeaza anumite concepte. Disney a promovat atat de puternic ideea de "printesa", incat toate fetitele isi doresc acum sa fie una.
- Lanseaza produse pentru adulti stiind ca se vor bucura de succes in randurile copiilor. The American Medical Association a constat ca bauturile alcoolice slabe, cu arome de fructe, precum breezer-ele, sunt foarte populare printre fetele cu varsta medie de 13 ani, desi sunt promovate ca fiind pentru adulti.
- Ii stimuleaza pe cei mici sa se "maturizeze" mai repede. De exemplu, in anumite state din SUA, compania Gilette le trimite adolescentilor aparate de ras cadou, cu mesajul: "Bine ati venit la maturitate!" Varsta minima a destinatarilor difera in functie de legile din fiecare stat.
- Creeaza versiuni pentru copii ale marcilor. GAP este doar un exemplu de companie care ofera haine pentru copii cu marca firmei inscriptionata pe ele.