Piata de publicitate: Internetul creste in continuare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Piata de publicitate: Internetul creste in continuare Piata de publicitate: Internetul creste in continuare
de Manager.ro la 09 Iun. 2011
Urmareste-ne pe Google News
piata de publicitateinternetcheltuielireclamaproduseorange

Cheltuielile de publicitate ar urma sa se diminueze si anul acesta in Romania, potrivit prognozelor Initiative, care a publicat joi raportul Media Fact Book 2011. Pana la finele lui 2011, cheltuielile nete totale de reclama vor ajunge la 306 milioane de euro, in crestere cu 3% fata de 2010 (316 milioane euro). Piata de reclama TV o sa scada usor sub pragul de 200 de milioane de euro. Initiative estimeaza ca in 2012 piata de advertising va reveni pe trend crescator.

Potrivit analizei Media Fact Book 2011, citata de HotNews.ro, internetul ramane singurul mediu in crestere - va ajunge la 34 de milioane de euro anul acesta. In 2010, internetul a depasit mediul tiparit in privinta investitiilor de publicitate atrase (26 de milioane de euro) si in 2011 o sa-l depaseasca.

Internetul va depasi in 2011 si mediul outdoor, ajungand al doilea "vehicul" din punct de vedere al cheltuielilor de reclama, dupa televiziune.

Estimari Initiative Media - 2011 versus 2010:


Cheltuieli nete totale: 306 milioane euro, in scadere de la 316 milioane euro
TV: 198 milioane euro, in scadere de la 209 milioane euro
Print: 24 milioane euro, in scadere de la 26 milioane euro
Radio: 20 milioane euro, in scadere de la 21 milioane euro
Outdoor: 30 milioane euro, in scadere de la 33 milioane euro
Internet: 34 milioane euro, in crestere de la 26 milioane euro
Cota de piata a TV-ului s-a majorat de la 64,3% in 2009 la 66,2% in 2010. Cota internetului a crescut de la 5,6% la 8,3%, iar radioul si presa scrisa au suferit scaderi (pana la 6,7%, respectiv 8,2%) anul trecut.

Top 10 categorii de investitori in advertising (dupa bugete rate-card) in 2010-dominat de producatorii din FMCG (produse de larg consum):


1.Medical&Optical
2.Mobile products
3.Milk products
4.Laundry products
5.Hygienics
6.Hair care
7.Other sugar, confectionaries, honey
8.Banking & insurance services
9. Cosmetics
10.Household cleaners

Top 10 clienti de publicitate - 2010 (dupa bugete rate-card):

1.Procter & Gamble
2.Kraft Foods
3.Reckitt Benckiser
4.Orange
5.Henkel
6.Vodafone
7.Unilever
8.Danone
9.Cosmote
10.Ferrero

Top 10 branduri - 2010 (bugete rate-card):

1.Orange
2.Vodafone
3.Danone
4.Cosmote
5.Kinder
6.Jacobs
7.Adevarul
8.Ariel
9.Nurofen
10.Nivea

Ce spune "globul de cristal" vizavi de 2011?

TV-ul va scadea cu 6%, internetul va creste cu 30%
Outdoor-ul, printul si radioul vor scadea cu 10%, 8% si 5%
TV-ul va scadea usor pana la 65%

In T1 2011, categoria de produse "Medical & Optical" s-a mentinut pe locul 1 in randul categoriilor de publicitate. Procter & Gamble s-a mentinut pe locul 1 in randul clientilor de reclama, urmat de Kraft si Reckitt Benckiser. Cel mai promovat brand a fost Orange.

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x