Studiu: Consumatorii relaxati ar plati cu 10 - 15% mai mult pentru un produs

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu: Consumatorii relaxati ar plati cu 10 - 15% mai mult pentru un produs Studiu: Consumatorii relaxati ar plati cu 10 - 15% mai mult pentru un produs
de Manager.ro la 03 Aug. 2011
Urmareste-ne pe Google News
studiuconsumatorimuzicateoriecumparaturivanzari

Am tot scris despre impactul muzicii de fundal intr-un supermarket, care ajuta la sporirea vanzarilor. Un alt studiu vine sa confirme teoriile privind influenta mediului in care ne umplem cosul zilnic de cumparaturi.

In cadrul unui studiu publicat in Journal of Marketing Research, publicatie apartinand American Marketing Association, cercetatorii de la Columbia Business School arata ca produsele sunt "licitate" la o valoare cu 10% mai mare de catre consumatorii dintr-un mediu relaxant.

Cercetarea s-a bazat pe sase experimente, in cadrul carora au fost utilizate diverse produse si un esantion de 670 participanti. Sociologii au creat doua medii - unul relaxant si altul haotic (nu stresant); i-au rugat apoi pe participanti sa stabileasca valoarea economica a produselor de pe rafturi.

In cadrul unuia din experimente, participantii relaxati au stabilit un pret cu 15% mai mare pentru o camera digitala, in timp ce "eticheta" pusa de cei mai putin relaxati s-a apropiat de pretul pietei.


Consumatorii relaxati cred ca unele produse valoreaza mai mult, fata de consumatorii mai putin relaxati, care percep lucrurile la un nivel mai tehnic. De exemplu, cand stabilesc valoarea unei camere digitale, participantii relaxati se concentreaza cu precadere asupra lucrurilor pe care le-ar putea realiza cu un asemenea aparat (ex: fotografii de familie, conservarea amintirilor) si cat de avantajos este sa detii produsul respectiv; consumatorii mai putin relaxati isi concentreaza atentia asupra functiilor concrete ale camerei digitale (numarul de megapixeli, viteza shutter-ului, claritate etc).

Conform aceluiasi studiu, consumatorii relaxati ar da banii si pe activitati ceva mai antrenante, precum sariturile de bungee jumping. "Studiul releva o reactie psihologica fata de anatomia relaxarii", a declarat Michel Tuan Pham, profesor in cadrul Universitatii Columbia.

"Creierul dvs. va spune ca in acel mediu, nu va urmareste nicio amenintare. Ca rezultat, percepeti produsele la un nivel mai relaxat. Cumparatorii ar trebui sa fie constienti de acest aspect, atunci cand vor sa ia o decizie legata de achizitia unui anumit produs", mai spune profesorul Pham.

Ultimele NOUTATI

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x