5 mituri despre influenta si afaceri
mituriinfluentaafacericompaniiantreprenoriantreprenoriat
Mergeti intr-o comunitate de antreprenori si demarati o discutie despre influenta. Observati cum se incinge atmosfera. Iata cinci mituri despre influenta si afaceri. Sau afaceri si influenta.
Mitul numarul 1. Companiile nu pot trata oamenii in mod diferit. Nu este corect. Companiile trateaza dintotdeauna oamenii in mod diferit. Operatorii aerieni au programe de fidelizare pentru cei care zboara des. Magazinele ofera reduceri celor mai buni clienti. Aceste lucruri chiar au o semnificatie, deoarece afacerile se refera la profit. Cineva care contribuie mai mult la profitul unei companii va fi rasfatat cum se cuvine.
Mitul numarul 2. In conditiile in care companiile se ingrijesc doar de profit, ar trebui sa supravegheze comportamentul de shopping al consumatorilor. Daca o persoana iroseste 500 de dolari intr-un magazin si alta doar 50 de dolari, dar aduce alti 20 de prieteni, cine merita mai multa consideratie din partea companiei? Nu este o intrebare capcana, ci doar un punct de referinta. Vorbim despre capacitatea clientului de a aduce alti clienti, care sa isi cheltuiasca banii intocmai.
Mitul numarul 3. Este imposibil de depistat cine este persoana influenta intr-o schema, asa ca nu are sens sa iti bati capul cu asta. Este greu sa descoperi omul cheie. Nu exista un aparat de masura in acest sens. Uneori, un personaj cu o istorie sociala saraca iti va spune o poveste despre o companie care te va lasa cu gura cascata. Asemenea oamenii devin "virali". Cand detii o companie, trebuie sa ai o imagine pozitiva, cu precadere in fata celor cu multi, foarte multi prieteni (fie ca vorbim de mediul fizic sau online).
Mitul numarul 4. Asadar, ii tratam prost pe oamenii fara prieteni, mai putin influenti? Nici vorba! Trebuie sa asiguri conditii similare pentru toti clientii. Trebuie sa ai grija de ei. Nu are sens sa ii defavorizezi pe clientii obisnuiti.
Mitul numarul 5. Marketingul presupune mituirea persoanelor influente. Liderii de grup sunt inteligenti. Au devenit persoanele influente, lideri de opinie, deoarece pot face diferenta dintre realitate si minciuna. In consecinta, trebuie sa ii ajuti, sa ii asculti, sa ii sustii. Nu ajunge sa ii trimiti o revista gratuita, ci trebuie sa ii generezi un anumit plus de valoare.
Antreprenorii sunt "bantuiti" de asemenea mituri? Cu siguranta. Avem tendinta de a masura totul. Influenta va reprezenta mereu un indicator atunci cand vom dori sa ne analizam utilizatorii si clientii. (via
yec)