ANALIZA: De ce nu au succes unele din ideile marete

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: De ce nu au succes unele din ideile marete ANALIZA: De ce nu au succes unele din ideile marete
de Manager.ro la 30 Apr. 2012
Urmareste-ne pe Google News
analizaideiafacerisuccesmodeleidei de afaceri

Paul Steinberg este CTO (chief technology officer) in cadrul Motorola Solutions si scrie pentru blogul Forbes. Intr-un editorial recent, seful Motorola subliniaza ca "ideile marete sunt concepute in fiecare zi; conceptele si tehnologiile inovatoare au potentialul de a revolutiona afacerile, de a salva vieti, de a infiinta noi piete si de a redefini industriile".

"In ciuda acestor caracteristici, doar cateva din ele sunt viabile si ajung pe piata. De ce? Pentru ca generarea unei idei revolutionare nu reprezinta partea cea mai dificila a procesului creator. Construirea culturii potrivite si transformarea unui concept in ceva care sa fie apreciat de consumatori este o provocare si mai mare", spune Steinberg.

Constructia unui cadru corespunzator

Inventia, prin natura sa, este un proces greoi, o afacere riscanta. Daca respectivul concept sau respectiva tehnologie sunt introduse intr-un mediu in care vietile oamenilor depind de ele, atunci se dovedesc si mai riscante. Trebuie sa fii pregatit pentru esec - nu doar o data, ci in mod repetat - pentru a aduce o serie de idei in piata, precizeaza Paul Steinberg (foto). "Iti trebuie vointa, pentru a investi bani fara sa ai un rezultat garantat". Aceasta este o pastila greu de inghitit, mai ales in vremuri tulburi.



Paul Steinberg de la Motorola spune ca in zilele noastre, inovatia este masurata in investitii in cercetare si dezvoltare. Industria finanteaza majoritatea proiectelor R&D din SUA si restul lumii. Potrivit unui studiu NSF (National Science Foundation), sectorul privat investeste de trei ori mai multi bani in cercetare si dezvoltare decat guvernul federal american. Cum putem paria pe termen lung pe idei noi? Trebuie sa generam acel ecosistem in care ideile sa functioneze.

Uneori, cele mai bune idei nu se potrivesc intrutotul cu modelul de business existent sau cu produsele unei companii. In consecinta, conceptele revolutionare sunt neglijate si respinse, deoarece ameninta status quo-ul - precum si pe liderii a caror influenta depinde de acest status quo.

"Companii mari pot cultiva inovatia - si multe o si fac. Dar pentru a realiza un procedeu corect, au nevoie de echipe dedicate sau un model de incubator. Aceasta structura impulsioneaza creativitatea, furnizeaza flexibilitatea necesara unei ascensiuni rapide si protejeaza dezvoltarea de idei de afaceri. Mai important, elemente precum finantarea, evolutia si testarea unui concept extraordinar se desfasoara in limite normale, pana la lansare", precizeaza Steinberg.

Potrivit acestuia, "multi considera ca tot ce trebuie sa faci pentru a dobandi succesul in business este sa ii asculti pe clienti si sa inovezi produse care sa le indeplineasca solicitarile". Din pacate, succesul devine o aplicatie banala, nu se bazeaza pe inovatie. Este o reteta pe care oricine o poate urma. Pentru a schimba datele ecuatiei, trebuie sa vezi cum poti imbunatati produsele din cosul clientilor. Acest aspect poate oferi un avantaj suprem in fata competitorilor.

Modelul deschis de inovatie

In prezent, modelele traditionale de inovatie s-au schimbat. Noile modele se bazeaza pe munca in echipa, respecta puterea creativa a indivizilor si implica investitiile comune. Adevaratul test pentru un concept tine de modul in care ceilalti il cerceteaza, il accepta si il transforma intr-un bun al lor. Aducerea celor mai potriviti oameni inca de la inceput contribuie esential la succesul firmei d-vs pe viitor.

In secolul 21, inovatia trebuie sa fie o holograma a valorii impartasite celorlalti, nu doar un profit. Companiile ar trebui sa coopereze cu clientii, pentru a construi produsele respective. Clientii pot obliga o companie sa isi modifice trendul tehnologic si sa stabileasca practici mai bune. Impartirea riscurilor iti poate permite, de asemenea, sa esuezi mai des si sa iti revii mai repede.

In cautarea ideilor castigatoare

"Inovatia reprezinta un indicator important al potentialului unei companii si un instrument de masura al nivelul de competitivitate a unei tari", apreciaza Steinberg.

Pentru a planta semintele succesului, trebuie sa castigam aceasta "batalie globala". Daca ideea ta rezolva o problema pe care clientii tai nu stiau ca o au sau intr-un mod in care n-ar fi crezut ca exista, ai realizat o inovatie. Astfel, exista companii de succes si companii care schimba lumea. "De ce esueaza unele idei marete, in timp ce altele se materializeaza? Raspunsul la intrebarea "De ce am esuat?" va determina viitoarele succese", conchide Paul Steiberg, de la Motorola Solutions.

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x