ANALIZA: Renault deschide un nou capitol in strategia de vehicule low cost

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Renault deschide un nou capitol in strategia de vehicule low cost ANALIZA: Renault deschide un nou capitol in strategia de vehicule low cost
de Manager.ro la 28 Iun. 2012
Urmareste-ne pe Google News
autorenaultstrategieautomobile low cost

In cativa ani, Renault a dezvoltat o familie de 10 modele la preturi scazute, care reprezinta o treime din vanzarile sale totale si trei sferturi din cresterea sa. Grupul intentioneaza sa-si consolideze aceasta strategie pentru a castiga in rentabilitate, noteaza cotidianul francez Les Echos.

La opt ani dupa lansarea pariului cu Logan, "masina de 5.000 de euro pentru tarile emergente", Renault va deschide de acum al doilea mare capitol in ceea ce a devenit o veritabila familie, jucand cartea reinnoirilor. Fabricata in afara Europei de Vest, gama low cost a constructorului va reprezenta cea mai mare parte a cresterii sale in lume, adica peste 75% din vanzarile aditionale ale grupului in perioada 2010-2013. 
 
Aceasta familie numita "Entry", care este vanduta sub marcile Dacia sau Renault, din ratiuni de pozitionare comerciala, reprezentau un total de 535.000 vehicule in 2009. Daca totul merge bine, aceste volume ar trebui sa depaseasca nivelul de un milion in acest an si chiar sa treaca peste pragul de 1,5 milioane de unitati pe termen mediu, a indicat un analist, cu ocazia unei prezentari a Renault in fata investitorilor.
 
Liniile de baza: design robust si pret imbatabil
 
Pentru aceasta, grupul isi va schimba abordarea. Pana in prezent, strategia sa consta in a adauga unul cate unul noi modele, pentru a acoperi toate nisele de piata (citadina, 4 x 4, monovolum, pick-up etc.). In prezent, dupa ultimele caroserii lansate in acest an - monovolumul Lodgy si utilitara ludospace Dacia Dokker, asamblate in noua uzina din Maroc -, Renault va incepe sa reinnoiasca modelele sale existente, intr-un ritm rapid. Trei piloni din gama (Sandero, Logan berlina si Logan break) vor avea un succesor din 2013, conform planurilor grupului, care pastreaza inca secrete informatiile in aceasta privinta. Ideea este de a nu devia de la liniile de baza: un design robust, adaptat la drumuri degradate, si un pret scazut (pornind de la 7.000 sau 8.000 de euro, in functie de modele), desi continutul tehnologic va fi sporit pentru a raspunde noilor norme de securitate si de poluare (ESP, emisii Euro 5 etc.).
 
Cum se va ajunge aici? Pur si simplu reducand cu 40% costul de dezvoltare a acestor vehicule in raport cu primul Logan din 2004. Ceea ce presupune mai ales o renegociere a contractelor de achizitie cu furnizorii, dar si delocalizarea materiei cenusii in tarile cu costuri scazute. In Romania, Renault are 2.500 de salariati cu sarcini in ingineria si designul gamei Entry, ceea ce nu era cazul la debutul Logan-ului, care a fost dezvoltat la Guyancourt, in regiunea pariziana. 
 
Evolutia vanzarilor din gama "Entry" a Renault
 
Sursa: Grupul Renault
 
Renault se va extinde pe pietele din Rusia, Brazilia si China
 
Alte puncte cheie ale strategiei: extensia diversificarii geografice, si "diferentierea" designului. Cu privire la primul punct, grupul a accelerat deja recent in afara Europei Centrale si a bazinului mediteranean, astfel incat primele doua piete ale gamei Entry erau anul trecut Brazilia si Rusia, inaintea Frantei. 
 
In 2012, cei de la Renault estimeaza ca 48% dintre unitatile pe care le vor comercializa vor fi vandute pe alte piete in afara de Europa. Carlos Tavares, CEO-ul Renault, a declarat ca vrea ca peste 50% dintre unitatile vandute de Renault in 2013 sa fie comercializate pe alte piete. In baza acestei masuri, constructorul francez de automobil ar putea sa-si reduca dependenta de zona euro, o tendinta in randul constructorilor europeni.
 
Renault vrea sa-si creasca vanzarile pe pietele din Rusia, Brazilia si China, considerate piete emergente. Francezii au deja fabrici in Rusia si in Brazilia, in timp ce piata din China va fi animata de modele Renault prin parteneriatul cu Dongfeng Automobile Company.
 
In Rusia, grupul francez va persevera in 2013, recuperand din capacitate la AvtoVAZ. Uzina din Moscova este capabila sa asambleze 160.000 de vehicule pe an, in vreme ce noi capacitati sunt de asemenea prevazute in Brazilia, in ciuda costurilor cu forta de munca de 5 ori mai mari decat in Maroc. In termeni de modele, Renault se gandeste sa distribuie in Brazilia, in Argentina, in India sau in Indonezia monovolumul Lodgy care deocamdata se distribuie doar in Europa. 
 

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x