Dacia da startul comenzilor pentru noul Duster facelift. Care este pretul si ce dotari are noul SUV

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dacia da startul comenzilor pentru noul Duster facelift. Care este pretul si ce dotari are noul SUV
Dacia da startul comenzilor pentru noul Duster facelift. Care este pretul si ce dotari are noul SUV
de Magda Florea la 19 Aug. 2021
Urmareste-ne pe Google News
noul dusterdacia duster faceliftduster facelift 2021comenzi duster

Incepand cu data de 18 august, romanii pot comanda noul Duster facelift, anunta constructorul auto Dacia. Primele comenzi vor fi livrate in luna septembrie a acestui an.
 

 
Noul Duster facelift vine in trei versiuni, la preturi diferite: ESSENTIAL de la 14.100 EUR, COMFORT de la 15.750 EUR si PRESTIGE de la 17.450 EUR.
 
Duster facelift beneficiaza de garantie de 3 ani sau 100.000 km. Noul Duster va fi comercializat din septembrie 2021 in versiunile 4x2 si 4x4, a anuntat compania.
 
Lionel Jaillet, Director Performanta Produs Dacia: "Duster reprezinta revolutia Dacia in segmentul SUV. De la lansarea primei generatii, in 2010, modelul, care va ajunge in curand la 2 milioane de clienti, a devenit o adevarata emblema a marcii Dacia. Or, reinnoirea unui model emblematic nu este o sarcina usoara! Linia generala a modelului, atragatoare si usor de recunoscut, a fost mentinuta. Am adus in schimb o serie de evolutii pentru un plus de modernitate si de prospetime. Spiritul de aventura si spiritul Dacia se regasesc din plin in noul Duster. Vorbim de un model robust si accesibil, care ofera esentialul."

Duster facelift. Elemente de design exterior

 
Noul Duster afiseaza un design contemporan, pus in evidenta de noua culoare de lansare, Orange Arizona. Aceasta evolutie stilistica este insotita de o imbunatatire a profilului aerodinamic al vehiculului. 
 
Masina  preia elementele stilistice ale noii identitati vizuale Dacia prezentate in premiera pe Noul Logan, Noul Sandero si Noul Sandero Stepway. Astfel, blocurile optice integreaza luminile de zi in forma de „Y”. La randul sau, calandrul este marcat de elemente cromate in relief 3D care amintesc de cele existente pe modelul Spring, conferind partii frontale a Noului Duster un aspect mai modern si un plus de personalitate. 
 
Iluminatul permanent de zi al blocurilor optice fata (de tip ECOLED) si spate integreaza noua semnatura luminoasa Dacia. Duster este primul model Dacia echipat cu semnalizatoare cu LED (in fata). Aceasta tehnologie este utilizata si pentru faza de intalnire (cu actionare automata in echiparea de serie) si pentru iluminarea placii de inmatriculare. Dincolo de consumul redus de electricitate, tehnologia LED ofera un iluminat mai bun, atat pe timpul zilei, cat si pe timp de noapte.
 
Datorita efortului comun al echipelor de designeri si de ingineri, evolutia stilului exterior a fost insotita si de o ameliorare a coeficientului aerodinamic al vehiculului. Profilul noului eleron plasat in partea superioara a lunetei precum si cel al noilor jante din aliaj de 16” si 17” a fost studiat in simulatoare speciale. Optimizarile de care beneficiaza noul Duster la nivelul elementelor de rulare dar si al profilului aerodinamic au dus la diminuarea cu pana la 5,8 g a emisiilor de CO2 in cazul versiunii 4x4.
 
Intrucat reducerea emisiilor de CO2 este insotita de diminuarea consumului de carburant, imbunatatirea coeficientului aerodinamic al noului Duster se traduce printr-un beneficiu dublu pentru clienti.

Citeste si: Pana la jumatatea anului, romanii au inmatriculat aproape 48.000 de autoturisme noi si 32.452 la mana a doua
 

Duster facelift. Interior si echipamente

 
Noul Duster dispune de o tapiterie 100% noua. Atat forma noilor tetiere cat si materialele folosite asigura o ergonomie superioara si o sustinere mai buna. Profilul acestora asigura totodata o mai buna vizibilitate pentru toti ocupantii.Marea noutate o reprezinta aparitia unei console centrale inaltate dotata cu o cotiera care poate culisa pe o distanta de 70 mm si care integreaza un spatiu de depozitare inchis cu volumul de 1,1 litri si, in functie de nivelul de echipare, doua prize USB accesibile pasagerilor de pe locurile din spate. 
 
Vehiculul dispune in serie, pe toate nivelele de echipare, de un ecran pentru computerul de bord, de actionare automata a farurilor si de limitator de viteza al carui buton, amplasat pe volan, este luminat pe timp de noapte.In functie de versiune, Noul Duster dispune de sistem de aer conditionat automat cu afisaj digital, de regulator de viteza cu buton pe volan, de scaune fata incalzite si de card maini libere.
 
Pe langa echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB si Bluetooth), sunt disponibile doua noi sisteme multimedia intuitive : Media Display si Media Nav, care beneficiaza de un ecran de 8”.
 
In cazul Media Display, echipamentul cuprinde 6 boxe (din care 2 de tip « boomer » si 2 tweetere in fata), radio DAB, conectivitate Bluetooth si doua prize USB. Interfata intuitiva este compatibila cu sistemele pentru smartphone Apple CarPlay si Android Auto. Comenzile dedicate pe volan permit activarea functiei de recunoastere vocala. In acest mod se poate comanda asistentul iOS sau Google de pe smartphone.
 
In cazul Media Nav, echipamentul multimedia dispune de sistem de navigatie si de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay si Android Auto. 
 
Interfata Media Display si Media Nav cuprinde un meniu « Vehicul » care permite accesul la informatii referitoare la conducerea economica sau, in cazul versiunii 4x4, la functia 4x4 Monitor (care cuprinde altimetru, inclinometru, busola, etc.).

Citeste si: Cinci motive pentru care masinile electrice nu sunt o afacere atat de buna
 

Adaptat pentru OFFROAD

 
Noul Duster este un partener de incredere al calatoriilor pe orice tip de drum. Modelul ofera prestatiile unui veritabil vehicul offroad datorita :
 
  • Unei garzi la sol de 217 mm in versiunea 2x4 si de 214 mm in versiunea 4x4.
  • Unui unghi ventral de 21°.
  • Unui unghi de atac de 30°.
  • Unui unghi de degajare de 34° in versiunea 4x2 si de 33° in versiunea 4x4.
 
In versiunea 4x2, Noul Duster este echipat in serie cu anvelope optimizate CO2 (Green) care ofera o imbunatatire cu 10% a rezistentei la rulare.In versiunea 4x4, anvelopele sunt de tipul 3PMSF. Acestea asigura o aderenta excelenta, astfel incat nu este necesara inlocuirea lor pe timp de iarna.
 

Un sistem 4x4 monitor

 
Disponibil pe versiunea 4x4 echipata cu Media Display sau Media Nav, sistemul 4x4 Monitor furnizeaza o serie intreaga de informatii utile pe ecranul central:
 
  • Inclinometru lateral: aceasta informatie ajuta la aprecierea gradului de inclinare laterala a vehiculului in conditii de rulare pe drumuri inclinate.
     
  • Unghi de tangaj: aceasta informatie este utila in cazul abordarii unor rampe sau a unor pante abrupte, utilizand datele sistemului de asistenta la demarajul din rampa sau ale sistemului de control adaptiv la coborare.
     
  • Busola: disponibila inca de la 0 km/h, aceasta permite orientarea in raport cu polii magnetici ai Pamantului
     
  • Altimetru: altitudinea este afisata in prima parte a ecranului iar denivelarea parcursa in a doua parte.
 
Dupa un parcurs offroad, sistemul 4x4 Monitor afiseaza un istoric recapitulativ al datelor de pe traseu.
 

Motorizare 

 
"Gama de motorizari a fost si ea reinnoita, asigurand un plus de placere la volan dar si diminuarea emisiilor de CO2. Noul Duster este disponibil de acum si in varianta echipata cu cutia automata EDC cu 6 trepte, cuplata cu motorul TCe 150. Versiunea ECO-G 100 dispune de un rezervor GPL a carui capacitate a fost marita cu aproape 50%, pana la 49,8 litri", transmite Dacia.
 
Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezinta prezenta cutiei de viteze automate EDC cu 6 trepte. Aceasta este disponibila pe versiunea cea mai puternica a noului Duster, cea echipata cu motorul TCe 150, in configuratia 4x2. 
 
Cutia de viteze automata EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde doua ambreiaje: unul pentru vitezele impare (1,3,5) si altul pentru vitezele pare (2,4,6 si marsarier). Un computer asigura selectia treptei de viteze potrivite in functie de modul in care soferul actioneaza pedala de acceleratie. Cutia de viteze EDC ofera confortul unei transmisii automate mentinand totodata un nivel al consumului de carburant si al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale.
 
In timpul schimbarii treptei de viteza, ambreiajul aflat in priza se deschide si, simultan, ambreiajul treptei urmatoare se inchide. Trecerea de la o treapta la alta este rapida iar transmisia cuplului este continua. Absenta oricarei pierderi de energie duce la cresterea eficientei si la un plus de confort.Sistemul EDC mentine treapta optima pentru o viteza data, evitand supraturarea motorului si asigurand astfel un control eficient asupra consumului de carburant si al emisiilor de CO2.
 
 Noul Duster dispune de o gama completa de motorizari, adaptate oricarui tip de utilizare si care raspund normei Euro 6D Full.
 
Diesel: dCi 115, in variantele 4x2 sau 4x4, cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
Benzina:
 
  • TCe 90 in varianta 4x2 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
  • TCe 130 in varianta 4x2 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
  • TCe 150 in varianta 4x4 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
  • TCe 150 in varianta 4x2 cu cutia de viteze automata EDC cu 6 trepte.
  • Alimentare mixta benzina-GPL: ECO-G 100 in varianta 4x2 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.

Citeste si: Dacia va avea incepand din acest an un nou logo si o identitate vizuala total schimbata
 

ECO-G 100: Motorul cu alimentare mixta benzina-GPL

 
Dacia este singurul constructor care, sub denumirea ECO-G, propune motorizarea cu alimentare mixta benzina-GPL pe toate modelele sale termice. Integrarea din uzina a acestei solutii este un gaj de siguranta si de fiabilitate. Durata garantiei oferite de constructor, intervalele si operatiunile de intretinere precum si capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzina. Rezervorul GPL este amplasat in locul spatiului ocupat de roata de rezerva, sub planseul portbagajului. 
 
In regim de functionare pe GPL, Noul Duster ECO-G emite in medie cu 9,5% mai putin CO2 decat un motor pe benzina echivalent. In plus, el ofera o autonomie de 1.235 kilometri datorita celor doua rezervoare care cumuleaza un volum util de aproape 100 de litri: 50 de litri de benzina si 49,8 litri de GPL. Volumul util de GPL este mai mare cu 16,2 litri fata de precedenta generatie de Duster GPL, oferind un plus de autonomie de peste 250 kilometri.
 
Trecerea de la un tip de combustibil la altul se realizeaza imediat si este imperceptibila pentru sofer. Noul comutator benzina-GPL este amplasat mai ergonomic, putand fi actionat manual in orice moment de catre sofer.
 
Trecerea la functionarea pe benzina se realizeaza automat daca rezervorul de GPL este gol.Afisajul TFT de 3,5” al computerului de bord informeaza soferul asupra nivelului de carburant din cele 2 rezervoare.
 
In functie de tara, motorizarea cu alimentare mixta benzina-GPL beneficiaza de stimulente fiscale printre care un pret scazut pentru GPL, absenta unui malus ecologic sau a unor restrictii de circulatie in anumite zone.
 

Duster facelift. Mai multa siguranta

 
Activ la viteze cuprinse intre 30 km/h si 140 km/h, detectorul de unghi mort (Blind Spot Warning) previne soferul asupra riscului unei ciocniri potentiale cu un alt vehicul prezent in unghiul mort. Patru senzori cu ultrasunete (2 situati in spatele vehiculului si 2 in fata acestuia) detecteaza vehiculele in miscare – inclusiv cele pe doua roti – in zona de unghi mort. Daca un vehicul se afla in aceasta zona, un martor luminos LED se aprinde in retrovizorul exterior de pe partea respectiva. Daca semnalizarea este actionata atunci cand un vehicul se afla in unghiul mort, martorul LED de pe retrovizor se aprinde si se stinge intermitent.
 
In timpul manevrelor de parcare, patru senzori cu ultra-sunete amplasati pe bara spate activeaza un semnal sonor. In functie de versiune, modelul dispune si de o camera de luat vederi amplasata in spate care afiseaza linii de ghidare dinamice pe ecranul central. La apropierea de un obstacol, alerta sonora este insotita de o alerta vizuala, semnalata pe ecran in culoarea rosie. 
 
Acest sistem mentine vehiculul imobil timp de doua secunde la plecarea de pe loc din rampa, atunci cand soferul ridica piciorul de pe pedala de frana, oferindu-i astfel timp suficient sa apese pedala de acceleratie fara riscul ca masina sa dea inapoi.
 
Deosebit de util in cursul coborarilor unor pante abrupte sau in traseu offroad, acest sistem, care poate fi actionat cu ajutorul unui buton de pe consola de bord, actioneaza asupra franelor pentru a evita ambalarea vehiculului si asigurarea unei viteze de rulare adaptive (in functie de solicitarile soferului) intre 5 si 30 km/h. Sistemul functioneaza in treapta 1 a cutiei de viteze si in marsarier. Soferul nu mai are astfel grija de a actiona pedalele de acceleratie si de frana si se poate concentra doar asupra manevrarii volanului. 
 

Sistemul multi-view

 
Sistemul multi-view (care cuprinde patru camere de filmat: una frontala, doua laterale si una in spatele masinii) ii permite soferului sa aiba o imagine mai buna asupra a ceea ce se afla in jurul vehiculului. Camerele de filmat laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, ofera o imagine directa la nivelul rotilor din fata, permitand incadrarea cu precizie a vehiculului pe portiunea de drum parcursa.

Sistemul este foarte util in manevrele delicate care apar in parcurs offroad. Sistemul poate fi activat manual cu ajutorul butonului „MVC” de pe plansa de bord. El se activeaza de asemenea automat la intrarea in marsarier. Ecranul sistemului de navigatie afiseaza imaginea provenind de la o singura camera de filmare. La trecerea din marsarier in treapta intai, sistemul comuta automat imaginea afisata pe ecran de la camera de filmat din spate la cea din fata. Sistemul se dezactiveaza prin apasarea pe butonul „MVC” sau atunci cand vehiculul depaseste 20 km/h.
 
Citeste si: Dacia a produs doua milioane de modele Duster. Primul milion a fost atins in 2016
 


 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x