BMW 545e xDrive. Inseamna un motor termic de 2,998 cmc in 6 cilindri capabil de 286 de CP la 5.000 rpm (cuplu 450 Nm de la 1500 rpm) si un motor electric capabil de 109 CP (cuplu 265 Nm). Ajunge la 100 km/h in 4,7 secunde, viteza maxima fiind 250 de km/h. In modul complet electric se poate rula cu maximum 140 km/h.
Autonomia declarata in modul complet electric este de 57 de km.
Aceasta motorizare nu este disponibila si pentru varianta Touring (break).
Va fi disponibil din noiembrie 2020, dar aduce un plus binemeritat. S-a vehiculat destul de mult aparitia acestei variante de motorizare. Unii spunea ca bateriile ar fi grele, altii ca nu ar fi spatiu. Pana la urma, compania bavareza a reusit. A pastrat aceeasi baterie ca la 530e si a adaugat vestitul „inline-6”. Avem o noua varianta PHEV, odata cu acest
facelift pentru Seria 5.
BMW 520i. Inseamna un motor termic de 1,998 cmc in patru cilindri capabil de 184 CP la 5000 rpm (cuplu 290 Nm de la 1350 rpm). Ajunge la 100 km/h in 8,3 secunde, viteza maxima fiind 225 de km/h. Include si tehnologie mild hybrid.
Aceasta motorizare este disponibila si pentru varianta Touring (break).
BMW 530i si 530i xDrive. Inseamna un motor termic de 1,998 cmc in patru cilindri capabil de 252 CP la 5200 rpm (cuplu 350 Nm de la 1450 rpm). Ajunge la 100 km/h in 6,4 secunde, viteza maxima fiind 250 de km/h. Include si tehnologie mild hybrid.
Aceasta motorizare este disponibila si pentru varianta Touring (break).
BMW 540i si 540i xDrive. Inseamna un motor termic de 2,998 cmc in sase cilindri capabil de 333 CP la 5500 rpm (cuplu 450 Nm de la 1600 rpm). Ajunge la 100 km/h in 5,2 secunde, viteza maxima fiind 250 de km/h. Include si tehnologie mild hybrid.
Aceasta motorizare este disponibila si pentru varianta Touring (break).
BMW M550i xDrive. Inseamna un motor termic (glorios!) V8 de 4,395 cmc in opt cilindri capabil de 530 CP la 5500 rpm (cuplu 750 Nm de la 1800 rpm). Ajunge la 100 km/h in 3,8 secunde, viteza maxima fiind 250 de km/h. Nu include si tehnologie mild hybrid.
Aceasta va fi varful de motorizare pana vom avea noul M5 si va fi valabil doar pentru Sedan.
BMW 520d si 520d xDrive. Inseamna un motor termic de 1,995 cmc in patru cilindri capabil de 190 de CP la 4000 rpm (cuplu 400 Nm de la 1750 rpm). Ajunge la 100 km/h in 7,2 secunde, viteza maxima fiind de 235 de km/h. Include si tehnologie mild hybrid.
Aceasta motorizare este disponibila si pentru varianta Touring (break).
Odata cu facelift-ul aceasta motorizare primeste si o actualizare pentru sistemul de injectie common-rail, de aici rezultand emisii mai putine.
BMW 530d si 530d xDrive. Inseamna un motor termic de 2,993 cmc in sase cilindri capabil de 286 de CP la 4000 rpm (cuplu 650 Nm de la 1500 rpm). Ajunge la 100 km/h in 5,4 secunde, viteza maxima fiind de 250 de km/h. Include si tehnologie mild hybrid.
Aceasta motorizare este disponibila si pentru varianta Touring (break).
BMW 540d si 540d xDrive. Inseamna un motor termic de 2,993 cmc in sase cilindri capabil de 340 de CP la 4400 rpm (cuplu 700 Nm de la 1750 rpm). Ajunge la 100 km/h in 4,6 secunde, viteza maxima fiind de 250 de km/h. Include si tehnologie mild hybrid.
Aceasta motorizare este disponibila si pentru varianta Touring (break).
Nota! Pentru toate variantele prezentate mai sus nu exista (inca?) o varianta de cutie manuala. Toate sunt conectate la Steptronic-ul in 8 trepte sau poate fi aleasa optiunea Steptronic Sport care include si Lauch Control. Desigur, cutia automata poate fi folosita dupa bunul plac cu ajutorul padelelor de pe volan.
Observam, asadar, ca M550d a disparut. Motorizarea diesel de 400 de CP nu se va mai regasi in oferta pentru Seria 5. Conform companiei bavareze, normele de poluare Euro 6d solicitau investitii noi in regandirea motorului care nu si-au regasit utilitatea in numarul de comenzi primite pana acum. Ramane, insa, disponibila pentru X5 si X6.
Ati remarcat pana acum faptul ca am evitat sa va ofer datele de consum declarate de constructor. Am facut acest lucru pentru ca dorinta mea este sa va prezint valorile reale despre cat si cum inhata din rezervor un anumit automobil, asa cum stiti, daca ati citit materialele anterioare publicate, ca am procedat de fiecare data.
Trebuie, totusi, sa subliniez adaugarea tehnologiei mild hybrid pe care ati vazut-o mentionata mai sus pentru mai multe tipuri de motorizari. Arhitectura de 48V va duce la o performanta mai buna, va ajuta la scaderea consumului si va taia din emisii. Sistemul este format dintr-un generator-starter si o a doua baterie care stocheaza energia din franare si o foloseste in momentele in care soferul le solicita. Aici merita scos in evidenta faptul ca in timpul rularii legale pe autostrada (coasting), motorul termic poate fi complet oprit pentru a nu consuma deloc combustibil pana la limita 160 de km/h fie ca ne aflam in modul ECO Pro, fie in COMFORT.
Clientii care aleg, totusi, un PHEV vor beneficia si de programul eDrive Zone despre care puteti afla mai multe detalii aici:
Posesorii de BMW, recompensati pentru ca nu polueaza in oras.
Important! Desi avem deja toate detaliile, noul Seria 5 va fi disponibil incepand cu iulie 2020, cand vor putea fi plasate si comenzile.
Facelift pentru BMW Seria 5 – Laser si matrix!
In al doilea rand, retinem ca noul Seria 5 va fi produs tot la Dingolfing. Este locul din care mai pleaca Seria 7 si Seria 8, asadar G30 si G31 LCI se bucura de o companie aparte. Avem, insa, in vedere ca o parte din comenzi vor fi produse si de Magna Steyr din Graz, Austria.
Pana acum au fost vandute peste 600.000 de modele de Seria 5 apartinand generatiei curente la nivel mondial, lucru care confirma ca marca intelege nevoile clientilor cu pretentii premium si le satisface contra unui pret corespunzator. Automobilul are, insa, o istorie bogata. Fiind lansat pentru primada data in 1972, se afla acum la a saptea generatie. Acest lucru este valabil pentru varianta Sedan, intrucat Touring-ul a aparut de-abia in 1991.
In al treilea rand,
designul exterior al noului Seria 5 este caracterizat de o forma eleganta cu valente sportive care sunt specifice brandului. Primeste 27 milimetri in plus la lungime, in timp ce celalte masuratori raman aceleasi. Ambele variante ale caroseriei vor masura 4,963 de milimetri.
Masina ramane una dintre cele mai aerodinamice din clasa sa, coeficientul fiind de 0,23 pentru Sedan si 0,26 pentru Touring. BMW sustine ca la acest capitol stabileste standardul in industrie.
„Rinichii” sunt schimbati, insa nu se exagereaza. Compania nu si-a asumat acelasi risc ca la X7, Seria 7 sau, dupa cum vom vedea in curand, noul Seria 4. Grila pentru Seria 5 facelift devine putin mai agresiva si va fi proeminenta fara a solicita intreaga atentie a privitorului. Este putin mai mare, dar acest lucru se datoreaza accentuarii formei octogonale si introducerii liniilor verticale care reliefeaza puterea caracteristica acestei masini emblematice.
Noile faruri s-ar putea sa reprezinte primul aspect pe care il vor observa clientii si fanii marcii, intrucat schimbarea este una categorica. Acum luminile BMW Seria vor avea functie matrix, pe langa cea Laser. Ceea ce ne era cunoscut pana acum drept „Adaptive Light” se transforma in patru segmente LED independente ce vor actiona in diferite moduri pentru ca soferul sa se bucure de cel mai bun iluminat posibil fara a-i deranja pe ceilalti participanti la trafic. Bineinteles, totul se intampla automat.
Pe langa asta, functia de cornering (lumina urmeaza calea drumului) si faza lunga vor fi ajustate in functie de GPS si de traficul care vine din sens opus. Avem si lumina dinamica, lucru care garanteaza o optimizare cat se poate de ideala pentru diferitele situatii pe care le poti intampina in calea ta.
Avem si BMW Laserlight introdus pentru prima data pe toate variantele de Seria 5, desi functia fusese disponibila inca din 2019 pentru varfurile de gama. Asta inseamna ca se introduce un nou modul pe langa tehnologia matrix explicata pe scurt mai sus care garanteaza ca soferul va putea vedea pe timp de noapte pana la 650 de metri in fata sa.
Bavarezii imprumuta si ei trendul lansat de alt constructor german si ofera Individual Shadowline headlights, adica farurile vor putea fi putin mai discrete prin introducerea unor elemente de culoare inchisa.
Tehnologia LED va fi standard, insa noile functii avansate vor fi optionale.
Atentie, semnalizarea a fost schimbata! Aceasta, asa cum puteti observa mai jos, nu se mai afla in partea de sus a farului, ci este mutata in marginea exterioara a acestuia.
Avem si o forma noua pentru stopuri! Forma specifica de L ramane si intareste identitatea masinii, insa aspectul este redefinit. Acum avem o singura lumina care va fi activa permanent, fata de liniile multiple cu care am fost obisnuiti pana acum. Aceasta este conturata de elemente de culoare neagra care vor accentua prezenta automobilului. Arata interesant, fiind simultan un lucru pe care de-abia astept sa-l vad cu propriii ochi.
Tot la capitolul design exterior intra si noi variante de culoare disponibile care nu necesita accesarea programului exclusivist (si costisitor) BMW Individual. Phtonic Blue metallic, Bernina Grey amber effect metallic, Aventurine Red metallic, Tanzinite Blue metallic si Alvit Grey metallic vor putea fi alese de noii clienti. In total, insa, vor fi disponibile 10 variante de culoare pe care le puteti selecta direct in showroom: doua non-metalice si 8 metalice.
Exista o serie de jante care pot fi alese conform configuratiei personalizate, dar avem in vedere ca acum poate fi ales sistemul de franare M Sport in culoarea rosie, nu doar albastra. Etrierele rosii erau disponibile pana acum doar prin M Performance Parts.
Schimbarea la exterior este, asadar, evidenta. Din fotografiile si datele avute acum se prefigureaza a fi un model nou de succes, un facelift realizat cum trebuie, unde riscurile nu au fost asumate din dorinta de a iesi in evidenta. Noul Seria 5 arata placut, dar pastreaza aceeasi atitudine agresivo-sportiva specifica modelului si o propavaduieste fara greseala.
In al patrulea rand,
noutatile din interior sunt cele care fac aceasta masina sa fie cu adevarat un impuls pentru gandirea unei achizitii noi.
Acum devine standard aerul conditionat automat cu functia SYNC care include si butoane separate pentru sofer si pasager.
Butoanele consolei centrale vor fi in High-gloss Black. Nu stiu care este exact diferenta, dar voi testa in curand un Seria 5 fix cu scopul de a va prezenta diferentele dintre masina pe care o stim astazi si modelul care urmeaza sa ajunga in tara noastra, dupa prezentarea sa oficiala.
Clientii vor putea alege acum si scaunele multifunctionale M care fac parte din pachetul M Sport, pe langa cele sport si confort pe care deja le stiam. Acestea vor include si optiunea de masaj.
Pentru prima data vom avea disponibile Sensatec sintetic pentru scaune, dar vor exista si variante precum piele Dakota, Nappa sau Merino.
Din informatiile primite, nu regasesc a fi disponibila si optiunea de cupholdere temperate (incalzite/racite). Aceasta optiune este disponibila pe X5 si X6. Cred, totusi, ca trebuia adaugata si aici. Ramane sa confirmam acest lucru la test, odata ce masina va fi disponibila.
Exista, totusi, cateva imbunatatiri la capitolul spatiu de depozitare. Amintesc aici faptul ca Seria 5 Sedan ofera 530 de litri capacitate de stocare (410 litri pentru PHEV-uri), in timp Seria 5 Touring va avea 560 de litri disponibili. Acest lucru se traduce in confort la drumetii lungi, unde vei avea nevoie de loc pentru bagaje.
Facelift pentru BMW Seria 5 – asistenta avansata
G30 si G31 vor oferi de acum sisteme noi de asistenta pentru soferi. Functiile cruise control cu capacitate de franare, Speed Limit Assist manual si Asistentul Attentiveness (care te urmareste si iti poate recomanda opriri, in functie de cum evolueaza stilul de condus si poate chiar interveni prin oprirea masinii cand e pilotul automat pus si observa ca nu esti atent la drum) devin standard. Cruise Control-ul cu Stop&Go automat ramane optional. Aceasta functioneaza intre 30 si 210 km/h. Poate opri masina pana la stationare si apoi poate pleca de pe loc fara ca cel/cea din spatele volanului sa intervina.
Functia Lane Departure Warning include de acum si Lane return, adica masina te va avertiza ca mergi putin cam haotic si apoi te aduce inapoi in limitele benzii tale, daca vede ca incalci linia alba fara sa semnalizezi. Desigur, functioneaza cel mai bine acolo unde drumul e marcat corespunzator si e curat. Soferul ramane responsabil si trebuie sa fie atent.
Noul BMW Seria 5 se foloseste de senzori radar montati lateral si te va putea avertiza daca vine trafic dintr-o parte sau alta pentru ca tu sa poti efectua in siguranta manevra de retur. In caz de accident iminent, masina va strange automat centurile de siguranta, va inchide geamurile si va porni avariile.
Pachetul optional Driving Assistan Professional imbunatateste toata aceasta experienta oferind chiar mai multe variante de condus aproape autonom. In nicio instanta, insa, nu se ajunge la condus complet automatizat. Noul Seria 5 se poate ghida singur in situatia unei urgente medicale pentru a opri masina in siguranta, poate ajuta soferul sa evite un obstacol pe care nu l-a remarcat la timp, va putea recunoaste chiar si biciclisti.
O functie foarte utila in Germania, dar cu aplicabilitate indoielnica in Romania este sistemul care recunoaste necesitatea formarii unei benzi de urgenta pentru autospecialele care trebuie sa intervina intr-o situatie de urgenta. Masina se va integra singura in cozile formate pe stanga si dreapta carosabilului, astfel incat ajutoarele sa ajunga cat mai repede acolo unde e necesar. Se respecta automat ceea ce nemtii denumesc „Rettungsgasse”, adica obligatia de a lasa liber mijlocul drumului, cand traficul incetineste sub 10 km/h.
BMW Live Cockpit Professional, o alta functie utila si optionala, inregistreaza toate masinile din jurul noului tau Seria 5 si ti le afiseaza in bord. Daca cineva se apropie prea rapid de tine, ti se va afisa acest lucru in bord si vei primi sugestii cu privire la manevrele rapide pe care le poti intreprinde.
Asistentul de parcare vine acum si cu Reversing Assistant pe care l-am demonstrat in testul realizat cu BMW 330e si il puteti observa in actiune
AICI. Optiunea Parking Assistant Plus ofera o noua priveliste 3D asupra mediului inconjurator care poate fi acum transmisa si pe telefonul conectat la masina.
Premiera cea mai interesanta, insa, este BMW Drive Recorder. Functia se foloseste de camerele disponibile pe masina si inregistreaza din mai multe unghiuri. Aceste videoclipuri pot fi mai tarziu accesate si vizualizate. Poti sa-l folosesti si la comanda pentru a inregistra un drum pitoresc pe care vrei sa il revezi mai tarziu sau sa iti analizezi modul in care rulezi pe circuit si sa iti imbunatatesti calitatile de sofer. Inregistrarile sunt de 40 de secunde. Totodata, in situatia unui accident vei avea disponibile in memoria de la bord cele 20 de secunde dinaintea impactului.
Remote Control Parking (R/C Parking) ramane valabil si pentru Seria 5 Facelift. Folosindu-te de cheia cu display poti muta masina fara ca tu sa te afli la volan. Practic, devine o machetuta extrem de scumpa. Am testat deja de mai multe ori aceasta functie si face exact ceea ce spune. In plus, are un sistem de siguranta interesant care necesita folosirea ambelor maini. Se pot evita multe situatii neplacute, astfel.
Odata cu toate aceste noutati, vom avea disponibil pe noul Seria 5 si iDrive 7 despre care v-am povestit pana acum in testele efectuate cu
M850i xDrive Coupe si
M850i xDrive Cabriolet. Acesta include cateva noutati utile, insa ele nu vor fi disponibile in Romania. Vom avea in continuare, totusi, serviciul Concierge despre care puteti afla totul din testul efectuat cu
BMW 330i.
Sunet de tobe va rog... Avem... Dupa mult timp... Android Auto! Si e standard! Trebuie, totusi, sa precizez faptul ca n-am simtit niciodata nevoie de Apple CarPlay sau Android Auto, intrucat sistemul iDrive este complet si nu necesita alte interventii. Waze poate fi pornit pe telefon si lasat sa ruleze in fundal, daca vrei sa fii informat cu privire la masinile de politie de pe traseul tau.
Finalmente, la lansare va fi disponibila varianta M Sport Edition, limitata la 1000 de unitati la nivel global. Aceasta va putea fi aleasa atat pentru Touring, cat si pentru Sedan fiind, totodata, posibila si pentru modelele cu motoare in patru cilindri. Clientii vor putea alege drept culoare Donington Grey metallic (pana acum fiind rezervat exclusiv pentru M5) sau Tanzanite Blue metallic (oferit pentru prima data pe Seria 5). Modelul va include jante de 20 inchi si inscriptii „M Sport Edition”, pe langa pachetul M Sport cunoscut, sistem franare M Sport cu etriere rosii, faruri cu Shadowline, scaune M (atentie, chiar daca alegeti si 520i drept varianta preferata de motorizare), centuri de siguranta M, volan M, pedale specifice M si accente in interior in Rhombicle Smoke Grey si Pearl-effect Chrome.
De-abia astept sa-l testez!
Iti multumesc c-ai citit acest material!
Pe curand!
FOTO: BMW